/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Krig
Fra : bauchmann
Vist : 553 gange
400 point
Dato : 31-10-05 18:36

Der er mange krige og uroligheder i verden. Vi er et par stykker der har diskuteret hvor meget muslimer ikke deltager i. Vi kan ikke komme i tanke om noget hvor de ikke deltager, men måske kan i.
Torben

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 31-10-05 18:38

måske har muslimer et ekstra gen, krigsgenet

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 410 point
Dato : 31-10-05 18:41

første og anden verdenskrig ......

tror heller ikke de deltager - eller deltog i irland - osv osv

hvormange har den kristne verden så ikke deltaget i ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-10-05 18:46

ALLE krige er religionskrige......

Ingen religioner = ingen krige..........

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-10-05 19:02

ikke helt rigtigt refi - hmmmm - nej orker ikke at diskutere

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 31-10-05 19:06

England mod Argentina

Kina ligger næsten i åben krig mod Rusland.

Rusland mod samtlige, tidliger Østelande

Amerika mod
Panama
Corea
Vietnam
En anden lille ø, hvor de skulle befri nogle studenter.

Nord og Syd Corea.

Nord og syd Vietnam

Tyskerne havde en special hær under 2 verdenskrig,
bestående af muslimer, der skulle udrydde Jøder.
Mener det var Ungarn/Rumænien

Danmark ligger også i "krig", over et par områder.
Mener det er noget med Africa at gøre.
Mener heller ikke den officelt er forbi.
Og der har lige været problemer med Canada, over en ø ved Nordpolen.
Men det har vel ikke noget at gøre med rigtig krig.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-10-05 19:08

Hvis man skal være lidt firkantet kan man sige, at størsteparten af den muslimske verden lever i fattigdom - og mon ikke, det er det, der er sagens kerne HVIS muslimer er overrepræsenteret i krige.. (hvilket jeg godt nok tvivler på de er).

Vaxen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-10-05 19:10

Jeg kan nu heller ikke komme i tanke om mange, hvor USA ikke er involveret i i større eller mindre grad?
Er tanken ved spørgsmålet om det er muslimerne der er skyld i krige og uroligheder lige nu? Så må svaret været nej!

Der er ingen muslimsk stat der er i krig lige nu så vidt jeg ved! Derimod er både USA, UK, og bl.a Danmark i krigslignende tilstand lige nu!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-10-05 19:17

Terror er jo ikke defineret som krig, men hvis det var, så var de vist repræsenteret pænt rundt omkring.

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 31-10-05 19:19

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-10-05 19:27

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 31-10-05 19:55

meritdk´s svar er ikke helt op 2 date.
Så det kan næppe være det rette svar.
Der var faktisk flere muslimske lande involveret i 1 og 2 verdenskrig.
Bla Tyrkiet, Egypten, Ageriet og mange andre lande.
Så den holder ikke vand...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-11-05 14:57

tjah - det er jo rigtigt - men firkantet sagt så var det jo nok pga "herrefolket" - ikke ?????

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 01-11-05 15:51

vaxen,
Det er nu mest fordi, deres egne oliemilliardærer ikk vil dele med deres egne befolkninger, og fordi de fattige bruger mere energi på, at få børn, end til at skabe en indkomst.

Kommentar
Fra : jabalya

Dato : 02-11-05 22:05

TIL SOFUS.DK
HAR VI IKKE LÆST AT TYSKERNE OG ENGLENDE BEGIK KRIG OG HAR SLÅET HINDANDEN I AL ALAMEEN I ÆGYPTEN OG AT DE HAR PRØVET AT FLYTTE KRIGEN TIL MELLEMØSTEN OG AFRIKA.
BEGGE PARTNER HAR PRØVET AT FÅ DEN OTHMANISKE KHELAFAH(TYRKIET NU) TIL DERES SIDE.NU DE VESTLIG LANDE ER DET STÆRKISTE ISÆR USA SOM STØTTE DE ARABSKE OG MUSLIMSKE REGERINGER SOM DE UNDERTRYKE DERES FOLK.OG AT FLESTE ARABISKE LANDE OG MUSLIMSKE ER RIGE LANDE OG HAR MASSE AF RECOURSE,MEN USA OG DE VESTLIGE (SOME TRUER LEDER AF DE LANDE ) STYRE DE RECOURSE OG STJELER DET.OG HER HVIS DE NÆGET AT VÆRE PRO AMERIKANSKE OG ACCEPTERE ISRAELS POLITK SOM SADAM OG ASAD NU ,SÅ VIL USA OG VESTEN VIL SIGTE DEM FOR TERROR OG BEGÅR KRIG MED DEM .OG HER HVOR ARABISK OG MUSLIMSKE MITALIETE OG TRO KAN IKKE ACCEPTERE DET,OG SÅ KAN VI SIGE AT ALLE ELLER FLESTE MUSLIMER ER DELTAGER I ALLE KRIG.
JRG HÅBER AT JEG BLEVE FORTÅET,ELLER HVAD JEG MENER