/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Til vil.du
Fra : and_uden_tand
Vist : 556 gange
500 point
Dato : 31-10-05 14:33

Jeg har temmelig svært ved at sige dit sure opstød er et tips eller et tricks, er du bare ud på at score lidt point ?
http://www.kandu.dk/dk/tip/12656
for mig at se skal du købe skoene et nummer større for eftertiden.
Kandu er et sted hvor man deler viden, det hvad enten du er 15/25/45 år.
Det synes jeg du skal forholde dig til.

Accepteret svar
Fra : paperboy

Modtaget 510 point
Dato : 31-10-05 14:42

Pas på and for jeg kom til at kommentere damens tips
http://www.kandu.dk/dk/tip/12345
og så mente hun, jeg svinede hende til
Men måske vi for fremtiden skal lade alle spørgsmålene gå gennem hendes mail, så hun kan afgøre hvad der skal svares på her på kandu. Mage til vrøvl skal man da lede længe efter, vil man ikke svare på et spørgsmål så undlader man da bare at svare på det, eller skal man spørge dig vil.du om man må svare på det.
Det er jo ren nonsens det du skriver vil.du

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-10-05 15:01
Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 31-10-05 15:29

Selvfølgelig skal man da kunne få hjælp til ALT her på kandu - Inkl skoleopgaver.

Hvis man udelukkede det, ville det svare til at man ikke gad hjælpe folk der ikke vidste hvordan fisk skulle fodres.

DET KAN MAN JO SELV LÆSE I EN BOG!

Pointen med kandu er vel, at det skal gå lidt stærkt, så man slipper for at læse ALLE bøger om emnet - Ligemeget om emnet er fisk, knallerter eller folkeskole.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 31-10-05 15:38

Hej 'and_uden_tand'.

Jeg mener hvert ord jeg skriver i det tip! Jeg har selv to, nu voksne, børn og jeg ville være blevet intet mindre end rasende, hvis jeg havde opdaget at de blot lagde deres lektier herind og fik dem lavet!!
Hvordan skal barnet/den unge da kunne forklare fremgangsmåden i skolen dagen efter, når det ikke er dem selv der har lavet tingene? Og hvad lærer de egentlig af at få tingene serveret på et sølvfad?

HVIS det nu var så saliggørende at få lavet sine lektier herinde, tror I så ikke at der ville være rigtig mange gengangere blandt de elever I 'hjælper'? Noget som 'TAK for hjælpen det gik alle tiders, her er en anden opgave jeg gerne vil have hjælp til'.
Der er ikke mange gengangere, måske fordi det slet ikke er så sjovt at møde i skolen med resultater man ikke kan gøre rede for. Måske har man endda ligefrem fortrudt at man valgte den nemme løsning - at spørge herinde på kandu.dk.

Dét man gør ved at lave børnenes lektier for dem, er 'ris til egen røv' idet de risikerer at få enorme problemer i skolen når læreren forlanger at de skal forklare hvordan de kom frem til resultatet.

Har I da også lavet Jeres egne børns lektier for dem??
Nej vel? I har vel, som jeg, siddet sammen med dem og hjulpet, vejledt osv. Men lavet deres lektioer, det nægter jeg altså at tro på at I har.

Vi skal hjælpe - selvfølgelig skal vi det men vi bør ikke gøre andet end at give et hjælpende 'skub' i den rigtige retning.

Og dén der med at 'score' points???? Ved du hvad And, den er bare så langt ude at det næsten er ligemeget.

Paperboy vil jeg helt undlade at kommentere - det taler for sig selv.

Ans?? Det der fatter jeg ikke men jeg er nok bare dum.

Venlig hilsen vil.du Dorthe

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 31-10-05 15:38

Ja netop.
For ellers vil jeg stemme for, at alle spørgsmål vedr. svampe bliver ignoreret

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-10-05 15:42

Dorthe -> Gå lige ind i http://www.kandu.dk/dk/spg/77199 Hilsen Arne

Kommentar
Fra : and_uden_tand

Dato : 31-10-05 15:45

vil.du
Ved du hvad, hvordan du har opdraget dine børn er jeg så for vidt hamrende ligeglad med.
Men kandu er > vejen til en hurtig løsning < Det hvad enten det drejer sig om skole eller andre problemer.
Du skal da ikke til at bestemme,hvad folk kan tillade sig at spørge om herinde på kandu.
Kan du ikke acceptere dette, så enten lad være med at besvare spørgsmålet, ellers hold dig væk fra kandu.
Men det sidste vi har brug for er en bruger der vil bestemme, det er nok vi må døwes med arnehulihovedetjaKobsen.

Kommentar
Fra : and_uden_tand

Dato : 31-10-05 15:47

Ja rolig Arne hun skal nok komme - for hun er vist en pointluder som du er - føj

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-10-05 16:05

vil.du

Få det nærmere forklaret af arne.jakobsen, han mener nemlig, at han i modsætning til andre brugere på kandu giver undervisning !!!!!!!!!!!!!!

KMPLAG

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 31-10-05 16:05

Hej igen and_uden_tand.

1. 'Pointluder'????? Nej - Men det kunne jeg sagtens blive hvis DU kan fortælle mig HVAD jeg kan bruge de points til???? Fortæl fortæl, HVAD er det så jeg kan bruge alle (mener det var 24 el. 34, jeg fik for tippet) disse fantastiske superpoints til!
2. Jeg er ikke interesseret i at bestemme noget som helst - det var et TIP / en OPFORDRING! (hvordan skulle jeg dog også kunne bestemme noget som helst?).
4. Kandu.dk er 'Vejen til hurtig viden'? Jamen det er helt korrekt! MEN - tænk så lige over om børnene, når de engang skal ud i 'den fagre voksne verden' OGSÅ skal regne med at andre stiller op og laver tingene for dem?? Nej du - sådan er virkeligheden ikke.

Jeg kunne godt tænke mig at der kom nogle kommentarer fra landets lærerstab omkring dette men så må jeg jo nok hellere selv oprette spørgsmålet.

Men 'and_uden_tand' - du skrev slet ikke noget om om du også har lavet dine børns lektier?? Nu kender jeg ikke din alder og aner ikke om du har børn - hvis du ikke har, kan jeg spørge dig om du regner med at du vil lave dine børns hjemmearbejde, når du får børn en dag. Det samme kunne jeg jo spørge de andre i denne tråd om - har I virkelig lavet jeres egne børns lektier for dem?? Og til de, i denne tråd, der evt. selv er elever: Har jeres mor og far lavet jeres lektier for Jer?

Jeg tror det ikke.

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 31-10-05 16:08

vil.du

hvorfor ikke lave en date med arne, I to er jo af samme støbning.
Hvorfor laver I to ikke jeres egen side ....?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-10-05 16:17

vil.du

Der er børn, der har nemt ved at forstå "opgaverne" der er også dem, der har svært ved det.
Det er ikke altid at de "børn" der har svært ved det, har forældre, der er kloge nok til at kunne forklare det, så barnet forstår det.
Der er ca. 28 elever i hver klasse, læreren har ikke mulighed for at hjælpe alle i "timem"

Men hvad arne.jakobsen mener med sit spørgsmål/point til dig må han selv forklare.
Jeg ved kun een ting, og det er ,at han ikke går glip af point hvis han kan løse en matematikopgave.
Han kalder det bare "undervisning" flere kalder det for hjælp til en bruger, der har brug for hjælpen.

Om du er dum eller ej ved jeg ikke, det må være din egen bedømmelse.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 31-10-05 16:17

Forresten 'and_uden_tand' - du kalder mig 'pointluder'??

Kender du mon de gamle talemåder? 'Kast ikke med sten når du selv bor i glashus' - og 'Fej for din egen dør før du fejer for andres'

Citat
Fra : and_uden_tand Send til en ven Dato : 24-01-05 21:25

Tip : "akvarium til salg"

400 liter akvarium med understel enkelt amatur gulvpumpe varmelægme grus og trærødder

2000-2500 kr uden vand

2500-2900 kr med vand

Nu vil der ikke komme mere herfra, jeg gider ikke sådan noget, det er livet absolut for kort til.

paperboy >> igen..skriv du bare løs, det taler for sig selv.

ans >> jeg ved ikke hvad AJ gør eller mener og er ligeglad, det var dit indlæg jeg ikke forstod..men igen - jeg er nok bare dum

Venlig hilsen vil.du/Dorthe.

'and_uden_tand' - tror du virkelig at du skal bestemme om jeg skal være på kandu.dk? (ja, sådan kan tingene vendes - nøjagtig som du vender tingene).

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-10-05 16:18

Lærere anbefaler at forældre hjælper deres børn med at lave lektier - Selvfølgelig ikke, at de laver dem for dem.
Hvis der følger en grundig forklaring, der er anderledes end den læreren kan give, er der større chance for, at eleven forstå opgavens karakter. Og det er det, der er vigtigt - ikke resultatet.

Skriver man resultatet som svar er det noget juks - skriver man måden man regner det ud på, er det at støtte eleven.
Der er risiko for, at eleven ikke kan forvalte dette, men lur mig, om ikke vedkommende i så fald ville have snøret sin lærer alligevel

Jeg tror ikke, at Kandu gør den store forskel i det regnskab....

Vaxen (Som underviser i dansk)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-10-05 16:22

Dorthe -> gå nu ind i den anden tråd. Du vil opdage at du og jeg IKKE står alene med vores holdning til spørgsmålet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-10-05 16:36

Jeg må igen KMPLAG

arne punktum jakobsen mener at hans svar er undervisning

Kommentar
Fra : and_uden_tand

Dato : 31-10-05 17:43

Vil.du

det er da klart at et akvarium med vand er dyrere end et med vand. Derudover skulle du ta dig den tid det vil ta og se alle de tips der var omkring det akvarium.
Men din overlærer indstilling er ubrugelig på kandu, om du er her eller ej er jeg bedøvende hamrende ligeglad med, men du skal IKKE belære andre brugere om,hvad der skal svares på eller ej. FAT DET DOG.

Kommentar
Fra : and_uden_tand

Dato : 31-10-05 17:43

Vil.du

det er da klart at et akvarium med vand er dyrere end et uden vand. Derudover skulle du ta dig den tid det vil ta og se alle de tips der var omkring det akvarium.
Men din overlærer indstilling er ubrugelig på kandu, om du er her eller ej er jeg bedøvende hamrende ligeglad med, men du skal IKKE belære andre brugere om,hvad der skal svares på eller ej. FAT DET DOG.

Kommentar
Fra : and_uden_tand

Dato : 31-10-05 17:43

Vil.du

det er da klart at et akvarium med vand er dyrere end et uden vand. Derudover skulle du ta dig den tid det vil ta og se alle de tips der var omkring det akvarium.
Men din overlærer indstilling er ubrugelig på kandu, om du er her eller ej er jeg bedøvende hamrende ligeglad med, men du skal IKKE belære andre brugere om,hvad der skal svares på eller ej. FAT DET DOG.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-10-05 18:36

"vores holdning"

Til orientering, er "min" LOOOOL holdning (og jeg vil skide på om jeg står alene ) at INGEN bør vejlede, rådgive, opfordre, belære andre kanduer om, hvilke spørgsmål det er velset at svare på, og hvilke der ikke er det..

Det må for fa.... da være op til den enkelte selv at vurdere, om man er villig til at være behjælpelig med lektier, eller ej..

Hvor er vi henne, hvis tilfældige kandusser skal til at lege forældre for folkeskoleelever, der færdes på kandu?!

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 31-10-05 22:35

Creamy
Hvor er jeg enig med dig.

Godkendelse af svar
Fra : and_uden_tand

Dato : 05-11-05 05:17

Tak for svaret paperboy.