/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Fejlmelding i Package...
Fra : free1
Vist : 370 gange
40 point
Dato : 31-10-05 14:32

Når jeg laver en Package i Indesign for at samle et dokument med links m.m. meddeler den i: COLOR & INKS: 4 process Inks; 3 spot links CMS is off.

Hvad betyder det - og hvad skal jeg gøre?

Lise

Kommentar
Fra : carsten04

Dato : 02-09-06 00:34

Hej Lise

COLOR & INKS:

4 process Inks; (4 farver cyan, magenta, yellow, black = CMYK) du har brugt disse farver i dit job

3 spot inks (3 special farver (Pantonefarver))

du har i alt brugt 7 farver = 7 trykværker (med mindre man konvertere alt til CMYK ved film/pladeudkørsel

CMS is off. (Color Management System is off. Det er helt ok - HVIS man vil bruge CMS skal man virkelig vide hvad man gør. (opmåling af trykmaskine mm. søg feks efter ICC (www.trykteknik.dk - www.jmt.dk/)).

søg feks efter CMS i Indesign help

M.v.h.
Carsten