/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Alcohol 120%, datatype
Fra : LeFisk
Vist : 657 gange
50 point
Dato : 31-10-05 13:11

Hvordan finder man datatype på et spil på en cd-rom når man i Acohol 120% ønsker at lave en image fil ?

Helt konkret er det et "fætter kanin" spil fra TLC multimedie som børnene hele tiden vil have mig til at "mounte" og nu ønsker jeg en bedre løsning

Kommentar
Fra : dk

Dato : 31-10-05 13:25

Hejsa

hent denne "kode finder"
http://www.aray-software.com/index.php?showtopic=74

den fortæller hvilken kode som er brugt, f.eks safedisk, securerom mv.
dette indstiller du så alcohol til, og gem i mds format, mount det med daemon tool eller alcohol

Kommentar
Fra : LeFisk

Dato : 31-10-05 13:51

Ok nu har jeg downloadet programmet A-ray scanner og prøvet det på min fætter kanin cd-rom og programmet siger at det ikke finder noget. Hvordan skal Alcohol så indstilles ?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 31-10-05 14:55

hvis der ingen kode er, så skal det umiddelbart stå til "normal"

Kommentar
Fra : LeFisk

Dato : 31-10-05 15:46

OK Men hvis man prøver at lave en imagefil med datatyp=normal så går det ikke godt.
X-ray programmet er det bare at sætte cd'en i og trykke på scan ?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 31-10-05 22:08

damm, ingen mail fra kandu, i øjeblikket derfor har jeg ikke svaret..............

ja stort set, det fortæller hvilken form for kopisikring spillet evt. har.
det indstiller man så til i Alcohol under data type. det kræver også din brænder kan aflæse den med 1:1
i mange tilfælde skal du også sætte læse/skrive hastighed ned til max 2x

Kommentar
Fra : LeFisk

Dato : 01-11-05 01:40

ved du hvor man kan få fat i Alcoholer V4.1 ?

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 50 point
Dato : 01-11-05 13:21

ja, men det bliver ikke bedre med alcoholer..............

hvilke fejl får du ??

Kommentar
Fra : LeFisk

Dato : 01-11-05 13:25

Hvis man prøver at spille fætter kanin efter at have indstaleret det fra en image fil går skærmen i sort og cpu'en kører derudaf .

Godkendelse af svar
Fra : LeFisk

Dato : 10-11-05 14:30

Tak for svaret dk.