/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
diskkontrol kører i løkke
Fra : fh1dk
Vist : 891 gange
200 point
Dato : 31-10-05 11:53

Når computeren starter op kører den automatisk diskkontrol (scandisk) - og vælger jeg at lade denne køre til ende, så kører computeren i løkke (har prøvet den køre i løkke i minimum 2 min), så jeg er nød til at annullere denne diskkontrol - hvilket bevirker at jeg ikke kan genstarte computeren og få fjernet skidt og møg samt få windowsopdatering - det hele er startet efter norton gjorde opmærksom på en mail med virus (fik ikke umiddelbart virus ind i computeren).

Kommentar
Fra : clou

Dato : 31-10-05 13:12

Hej fh1dk

Prøv at starte i Fejlsikret tilstand (F8 ved opstart).

Windows 95/98: Gå i Programmer - Tilbehør - Systemværktøjer - Scandisk - Sæt flueben i Standard og Tryk så Ok

Windows XP: Åbn Denne Computer - Højreklik på C-drevet - Tryk på Egenskaber - På Fanebladet Funktioner - Klik derefter på Undersøg nu - Sæt flueben begge steder - Tryk så OK - Genstart så maskinen.

Håber det var til nogen hjælp

Clou

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 31-10-05 14:40

Clou@ det hjalp lidt men den starter stadig diskkontrol op hver gang, men nu afslutter den i det mindste (med en samlet skanningsoversigt.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 31-10-05 16:22

Kører du XP eller 95/98

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 31-10-05 18:34

XP

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 200 point
Dato : 01-11-05 15:31

Kunne du så ikke prøve at systemgendanne til et tidligere tidspunkt, hvor du ikke havde problemet?

Hilsen igen fra

Clou

Godkendelse af svar
Fra : fh1dk

Dato : 01-11-05 16:28

Tak for svaret clou, det virkede