/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
UltimateBootCD Ver.3.3
Fra : KaVAkandu
Vist : 491 gange
200 point
Dato : 31-10-05 10:01

Tak til Sofus.dk for dette tips, men jeg har købt den over QXL og også divet penge for den, (måske at jeg var naiv), men kan dette være tilladt.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 31-10-05 10:06

Hej, takker.
Ham der sælger på QXL, har købt rettigheder, til at sælge den,
Hvis du ser lidt efter på "Bootdiskens" side, kan du se hvem der har rettighder til at "sælge" mener han hedder yanches, eller sådant.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 31-10-05 10:06

Det kan det. Det er der ikke noget galt i.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 31-10-05 10:08

Nej,det ser ud at det er en gratis version og det eneste man kan er at give en donation,alså donerer et beløb til dem der har lavet det og ham der har solgt den til dig har ingen rettigheder til dette program og da slet ikke til at sælge det

Accepteret svar
Fra : jangchr

Modtaget 210 point
Dato : 31-10-05 10:13

Der står altså dette her på deres Hjemmedide at hvis man har betalt for det er man blevet snydt

Ultimate Boot CD is completely free for the download, or could be obtained for a small fee. If you had somehow paid a ridiculous amount of money for it, you have most likely been fleeced. The least you could do is to make as many copies of the offical UBCD and pass it to your friends, relatives, colleagues or even complete strangers to minimize the per unit cost of your loss!

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 31-10-05 10:17

Det er en gratis udgave til at hente.
Men kan heller ikke forstå, at man kan købe rettigheder til andres programmer.
Har selv disken, og kan se, at flere af dem, ikke virker, eller er udgået, eller der betales for at bruge dem.
Men fint skal det jo være, med disse rettighder.
Mener heller ikke man kan købe rettigheder, til at sælgen Linux.
Men grunden til han har denne rettighed, er, at ellers måtte han ikke sælge den på QXL.
Da de ikke tillader salg af software, der kan hentes frit.
Men du må gerne sælge det, "på QXL" hvis du oplyser, at de frit kan hentes, men at du tillader dig, at tage et beløb, for lægge dem sammen til en pakke.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 31-10-05 10:24

jangchr

Jeg havde også læst dette, men i spørgsmålet, ikke nævnt det, jeg kan godt leve med at jeg har betalt for det, men der er måske andre for hvem det er mange penge.
Svineri efter min mening, han skal stoppes, (http://xanchez.dk), hvis at han ikke må gøre dette.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 31-10-05 10:31

sofus.dk.

Jeg havde næsten det hele i forvejen, men ud af det, (som jeg mener der var skrevet i QXL,havde jeg ventet noget andet), men fik nogle programmer som jeg havde før (dumt).
Jeg mener bare at sådan noget skal stoppes.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 31-10-05 10:57

Hej.
kandu har været nede.
Hvis du vil stoppe det, skal du rette henvendelse til QXL.
Men jeg tvivler på de gør ret meget ved det, de tjener jo penge på ham.
Og ja, jeg havde også regnet med det kunne mere.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 31-10-05 11:09

Hej sofus.dk

Jeg tro nok at vi skal stoppe, men først vil jeg give point jangchr, så hvordan giver jeg også dig point.

Godkendelse af svar
Fra : KaVAkandu

Dato : 31-10-05 11:10

Tak for svaret jangchr.