/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Et PC staveprogram.
Fra : 4602
Vist : 8599 gange
50 point
Dato : 31-10-05 09:18

Hej alle.

Da stavning ikke er min bedste side, leder jeg efter et PC staveprogram der kan hjælpe mig med mit problem.
Håber der sidder nogen der ude der kan hjælpe mig......på forhånd tak.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 31-10-05 09:26

I word er der under Funktioner (eller F7) indbygget stave- og grammatikkontrol.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-10-05 09:29

er det som du er ordblind ???? Eller kan de indbyggede stavekontrol i mange programmer hjælpe dig ?????

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 31-10-05 09:55

Har måske interesse: http://www.hokbh.dk/?pid=15

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-10-05 09:57

ok så da- bakker lige balcanard op
http://www.ordblind.nu/

Kommentar
Fra : 4602

Dato : 31-10-05 10:02

Hej Miritdk.

Jeg kender til de forskellige stavekontroller, det jeg mangler er et program så jeg kan sidde og øve mig herhjemme.

Mvh. 4602

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-10-05 10:04

skrivestøtte som vi har omtalt er lidt halvdyrt - men et megaprogram

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-10-05 10:10

http://www.stav-let.dk/index2.htm
du kan jo kigge på det her - barn eller ej

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-10-05 10:19

http://www.yak-yak.com/cgi-bin/YYserv_dk.acgi$Dansk?lang=all&word=got&length=long

gratis og nem - og lidt sjov - hvis du læser godt nok men har svært ved at få stavet ordet korrekt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-10-05 10:21

når du afprøver yak-yak - så skriv for eks den gængse fejl mange laver - brug ordet sjonalist eller lign - altså forkert stavet journalist - så finder programmet en løsning
Har lige leget lidt med det selv - af en gratis løsning at være er det ikke værst

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 31-10-05 11:28

Hej 4602.
Her kan du downloade et program, som du kan afprøve gratis i 60 dage:
www.fyldepennen.dk/forum/ ?view=mbm&id=97490&messages=13 - 25k
Du kan også gå ind på www.google.dk og søge efter: stavekontrol til pc, så kommer der rigtig mange forslag frem. Held og lykke med det.
Mvh Vivi

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-10-05 12:43

http://toolbar.google.com/intl/da/ google toolbar har stavekontrol, som du kan bruge blandt andet når du skriver webformularer, som her.

Kommentar
Fra : klars

Dato : 31-10-05 16:05

Hej 4602 !!!!

Prøv at kontakte Microværkstedet i Odense, de kan måske hjælpe dig

MVH
KLARS

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 13-12-06 10:55

Hej, jeg ved godt det er ved at være et gammelt spørgsmål men "faldt" lige over det.

Hvis det har nogen interesse må du godt få en gratis kopi af mit staveprogram. Det er egentligt lavet til børn, men kan også bruges af voksne der trænger til at få støvet stavningen lidt af. Du kan også selv indtale nye ord hvilket også giver en god træning.

http://selsbaek.dk/spellwizard

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-12-06 14:05

du lawitt - du burde måske lægge dit tilbud under tips