/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Netværk mellem to forskellige OS'er
Fra : alfa
Vist : 410 gange
250 point
Dato : 31-10-02 15:00

Jeg har et lidt træls problem, og har det sådant set ved hvert netparty. Når jeg skal have netværk mellem win2000 og win98, er der altid problemer med at "se" hinanden. Jeg har win2000 på den ene computer, hvor jeg godt kan se computeren med win98, men han kan ikke se mig. Jeg har prøvet at pinge fra computeren med win98 over til min med win2000, og siger bare "tabt data". Jeg har også lavet en ip som ligger lige op ad hinanden, for at se om det havde noget at sige. Hvad kan problemet være, at computeren med 98 ikke kan se win2000, men omvendt virker???

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 260 point
Dato : 31-10-02 15:12

Hej Alfa,

har du evt. installeret en firewall på din W2k maskine?

idet det ku' godt lyde som om det er en firewall der blokere for ping...

du ka' evt. også aktivere gæste kontoen... eller oprette en bruger, som dem der vil logge på din W2k maskine ka' bruge...
start --> indstillinger --> kontrolpanel --> administration --> Computeradministration
og her under "lokale brugere og grupper"...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : alfa

Dato : 31-10-02 19:57

Mange tak for svaret Strarup, jeg havde godt nok også mistanke til firewallen, men da der kom en boks op og spurgte om "win98-computeren" måtte connecte, trykkede jeg ja, men jeg ved ikke helt hvad der er gået galt, men det virker ihvertfald lige så snart jeg tager firewallen af.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 31-10-02 23:00

Hej Alfa,

det var da så lidt...

hvilken firewall har du?

du ka' jo evt. lave en regel, der ka' gi' dem der ska' ha' lov til at må se din computer lov til det vha. af deres IP nummer f.eks. så er du fri for at slå din firewall fra...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : alfa

Dato : 03-11-02 00:19

Tak, jeg vil prøve og se om jeg kan få det til at virke.Jeg har sygate, skiftede fra zonealarm, bare for at se om den skulle være bedre.