/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Dyse?
Fra : Yumatci
Vist : 485 gange
200 point
Dato : 30-10-05 17:49

Hej jeg har nu fået min yamaha 4 gear til at køre igen eftersom den ikke kørte ret godt! Det var bare fordi der var skidt i benzin filtret så der kunne næsten ikke komme benzin igennem! Men nu vil jeg gerne have min yamaha til at køre bedst muligt så jeg skal have den rigtige dyse i hvordan kan jeg finde ud af hvor stor den skal være? den er lovlig bortset for tunudstødning! Men hvordan finder jeg ud af den helt rigtige dyse størrelse?

Accepteret svar
Fra : michael_30

Modtaget 210 point
Dato : 30-10-05 18:03

Hej......
Du skal bruge en 130 dyse til en lovlig karburator og så skal du dreje luftskruen helt ind uden magt, for derefter at dreje den 1½ omgang ud igen.
Derefter skal du kører en tur så den er varm, så kan du nemlig juster luftskruen indtil den gå pænest i motoren (i tomgang)
Hilsen Michael

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 30-10-05 18:06

okay der er en 130 dyse i men syntes ikke den går særlig godt jeg kan lige prøve at skrue lidt på luftskruen men den kan altså ikke gå i tomgang :S

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 30-10-05 18:21

Okay nu er der en 130 dyse i og den går rigtigt godt og jeg har stillet på luftskruen så den får mest muligt gas når det holdes i bund! men den vil stadig ikke gå i tomgang? hvad kan der være galt? skal jeg prøve at stille på nålen? eller?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 30-10-05 18:43

Så kan du skrue tomgangskruen lidt længere op. Det er den stang som sidder i toppen af karburatoren, ved siden af det hul som gaskablet sidder i.
Du kan evt, også hæve nålen og se om den 4takter i mellemgassen.
Gør den ikke det når nålen er hævet så er det godt. 4takter den i mellemgassen med hævet nål, så sænker du den bare igen.
Se også efter om din membran er tæt.

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 30-10-05 19:42

Ja det er nok tomgangsskruen der skal justeres

Godkendelse af svar
Fra : Yumatci

Dato : 17-12-05 20:37

Tak for svaret michael_30.