/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Lægge en fil på sin hjemmeside som kan d~
Fra : barrett
Vist : 335 gange
100 point
Dato : 30-10-05 13:09

Jeg er nybegynder i det at lave hjemmeside.
Jeg vil anbringe en fil på min hjemmeside (har domæne og webhotel hos Wannafind), som så kan downloades af andre.
Jeg bruger Frontpage 2003.
Er der nogen der kan forklare mig hvad jeg skal gøre?

mvh
Barrett

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 30-10-05 13:57

Så er det jo bare jo bare at (hyper)linke til der hvor filen ligger på dit hotel.!!!!!

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 30-10-05 14:01
Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 30-10-05 14:02
Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 30-10-05 14:04

Det ku´ kandu.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-10-05 14:05

Har du adgang til "files" på dit hotel, så kan den ligge der.

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 30-10-05 14:27

Tag evt. og kig i denne tråd:
http://www.kandu.dk/dk/spg/72863

Molekyle giver et rigtigt godt bud på hvordan det nemt gøres!

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 30-10-05 14:33

Jeg har nok ikke forklaret godt nok hvad jeg mener.
Hvis jeg f.eks. går ind på en hjemmeside hvor jeg kan downloade en fil, så kan jeg klikke på den og så åbner der sig en dialogboks hvor jeg så kan vælge om jeg vil åbne eller gemme filen på min egen pc.
Det er det jeg vil med en fil jeg p.t. har på min harddisk - sådan at når andre klikker på det hyperlink på min hjemmeside hvoraf det fremgår at de kan downloade filen - så åbner der sig en sådag boks og de kan så gemme filen på deres PC
mvh
Barrett

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-10-05 15:05

en simpel måde
Jeg har netop lagt 2 filer, et billed og et program på mit domæne
de hedder moon.jpg og HKSetup.exe
nu kunne jeg give dig et direkte link eks. http://ding-dong.net/moon.jpg

eller jeg kunne lave en side du kan gøre det ved.
http://ding-dong.net/download.html
koden er sådan:
Kode
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>
<head>
<title>Downloadtest</title>
</head>
<body>
Downloadtest<br />
Hent<br />
<a href="HKSetup.exe">Html-Kit</a>
<br />
<a href="moon.jpg">Månen</a><br />
Vil du downloade månen, så peg på billedet,<br />
tryk på højre museknap, og vælg 'gem som'
</body>
</html>

Ps. frontpage er vel en smagssag, jeg ville aldrig bruge den.
HKSetup.exe er det komplette program Html-kit som er mit foretrukne.
Jeg lånte det fra http://www.chami.com/html-kit/

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-05 16:22

<a href="DIN_FIL.XXX">Download/Open</a>

DIN_FIL.XXX kam være hvad som helst. Om brugeren/klienten der besøger siden så 'bare' viser billedet, filmen, dokumentet, filen afhænger af; hvike progammer brugeren/klienten har associeret med filtypen *.XXX.

Normalt vil f.eks. filtyperne : *.jpeg, *.jpg, *.gif og *.png været assicieret (..og dermed vist) i selve browseren.

*.mpeg, *.mpg, *.mp3, *.div, *.wma, *.wmf ...m.fl. som regel i Mediaplayer

*.ram, *rm i RealPlayer

*.mov i Quicktime

*.pdf i Adobe Acrobat Reader

..alt afhængig af hvad BRUGEREN har installeret af software og hvorledes denne er integreret med operativsystem og/eller browser.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 30-10-05 16:24

Hvis du have besøgende skal kunne downloade dine filer.
Skal du lave et link til den.
Men husk, at den skal komprimmeres til en ZIP fil.
Ellers dukker der ingen GEM BOKS frem.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-05 16:25
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-05 16:28

Altså ens for ALLE typer filer :

Citat
The Anchor Tag and the Href Attribute.

HTML uses the <a> (anchor) tag to create a link to another document.

An anchor can point to any resource on the Web: an HTML page, an image, a sound file, a movie, etc.

The syntax of creating an anchor:

<a href="url">Text to be displayed</a>

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-05 16:33

Hvis man som bruger associerer en *.zip fil med et batchjob der udpakker filen, vil man ikke få mulighed for at gemme denne fil (..medmindre man højreklikker på linket og i menuen vælger : Gem destination som...)

Det er altså helt op til brugeren at bestemme hvad der skal ske, når der klikkes på et link på en hjemmeside

..uanset filformatet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 30-10-05 16:36

Molokyle. han er nybegynder hæ/hæ

Husk at du selvfølgelig, skal oploade filen også.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-05 16:40

Er filtypen IKKE associeret med et program's 'open' procedure hos brugeren? Så kommer browseren ud med dialogboxen, som giver adgang til valgene : [Åben] [Gem] [Anuller]

I visse tilfælde bestemmes en automatisk kørsel af en applikation associeret med en filtype af operativsystemets/browserens eller firewall'ens/antivirus programmets sikkerhedsindstillinger.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-05 16:42

Nybegyndere bør læse denne side : http://www.hjemmesideskolen.dk/

..og iøvrigt spørge på www.kandu.dk

</MOLOKYLE>