/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Kan ikke klikke på e-mail-adresser i Int~
Fra : PoChris
Vist : 1370 gange
100 point
Dato : 29-10-05 21:17

Hej

Jeg har ingen problemer med at læse og sende e-mails i Outlook Express, men prøver jeg at klikke på en e-mail-adresse i Internet Explorer får jeg fejlmeddelelsen "Handlingen kunne ikke udføres, da standardklienten til post ikke er installeret korrekt." Jeg har selvfølgelig forsøgt at angive Outlook Express som min foretrukne e-mail-klient under "Funktioner", "Internet-indstillinger" og "Programmer", men hverken det eller Outlook er på listen. Desuden har jeg i selve Outlook Express markeret, at programmet skal være min foretrukne e-mail-klient, men næste gang, jeg går ind i indstillingerne, står der igen "Dette program er ikke valgt som standard til post".

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-10-05 21:31

Tror du ikke at det hænger sammen med dit andet problem?

Kommentar
Fra : PoChris

Dato : 29-10-05 21:35

Nej, det gør det ikke. Det her er et "gammelt" problem.

Accepteret svar
Fra : ostemanden

Modtaget 110 point
Dato : 29-10-05 21:35

Prøv dette:

Åbn denne computer, og klik på menuen Funktioner -> Mappeindstillinger og vælg fanbladet Filtyper.
Fin i tabellen Registrerede filtyper filtypen (INGEN) URL:MailTo protocol.

Tryk på avanceret, og se hvad der står i feltet som kommer frem. Hvis der står "open", så tryk på rediger -> gennemse og gå ind og find din outlook express exe fil (typisk fundet i c:\programmer\outlook express)

Tryk på åbn -> ok -> ok -> luk og prøv så at trykke på et mail link igen!

Hjalp det?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-10-05 21:43

Klik på Internetindstillinger i menuen Funktioner i Internet Explorer.
Klik på fanen Programmer, og følg derefter vejledningen på skærmen i at angive standardprogrammer til internettet.

Min indstilling:
HTML-editor er Microsoft frontPage
E-mail-adresse Outlook Express
Nyhedsgr Outlook express

Der er ikke vinge i Internet explorer skal kontrollere, om den er standardwebbrowser
VH Palle Hansen
NB: Vis evnt et link til en side hvor du ikke kan trykke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-10-05 22:55

funktioner>indstillinger>programmer>har du prøvet at "nulstil webindstillinger"
Ud for E-mail ..........kan du ikke rulle noget frem med pilen

Kommentar
Fra : PoChris

Dato : 29-10-05 23:16

Det hjælper ikke at nulstille webindstillingerne, og som sagt dukker Outlook Express ikke op blandt programmerne under Internetindstillinger, faktisk er der ingen e-mail-programmer overhovedet.
Det med filtyperne lyder interessant, men jeg kan ikke finde (INGEN) URL:MailTo protocol.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-10-05 23:21

Kører du med Spybot - Search & Destroy
For der kan man låse Explorer så den ikke kan ændres.

Kommentar
Fra : PoChris

Dato : 29-10-05 23:22

Nej, det gør jeg ikke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-10-05 23:32

Kontrolpanel>tilføj fjern programmer>windows komponenter>
fjen explorer og outlook express>genstart>tilføj dem igen
(pas lige på hvis du har mapper og mails som ikke må blive væk)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-10-05 05:43

har du forsøgt om det er noget der blokerer - bare for lige at se om det virker ?? hold CTRL (eller shift ) - nede når du klikker på links ( e-mail adresser ???)

Kommentar
Fra : PoChris

Dato : 30-10-05 19:02

Jeg har nu løst problemet. Jeg lavede selv filtypen (INGEN) "URL:MailTo protocol", og på nettet fandt jeg den korrekte sti: "C:\Program Files\Outlook Express\Msimn.exe" /mailurl:%1".
Mange tak for svarene!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-10-05 19:04

sådan -

Godkendelse af svar
Fra : PoChris

Dato : 30-10-05 19:04

Tak for svaret ostemanden, du ledte mig kraftigt på sporet.