/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
En pind i øret
Fra : netsalg.dk
Vist : 3886 gange
100 point
Dato : 29-10-05 20:09

Hej
De fleste kender udtrykket '' en pind i øret'' de fleste ved også hvad der menes med udtrykket, men jeg har tit tænkt over hvor stammer det udtryk fra ?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-10-05 20:40

Jeg mener at den pind der snakkes om er en Cocktail-pind. En person der har drukket så mange cocktails at han ikke har styr på hvad han har gjort af pindene siges at have "en pind i øret". Han har dem sandsynligvis også alle umulige andre steder.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 29-10-05 20:56
Kommentar
Fra : dabj

Dato : 29-10-05 21:05

Der er snart ingen grænse for hvad vi jyder må lægge ryg til

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 29-10-05 21:07

Hvilken landsdel kom Jeppe på bjerget fra ???

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-10-05 21:09

Han kom fra Vestsjælland, omkring Ruds Vedby / Dianalund /Slagelse.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-10-05 21:29

Så vidt jeg husker brugte Jørgen Ryg den i sin sketch "Surt", men hvad var det han sagde? En pind i øret! Hvorfor fa'en skal det være så surt? Hvorfor kan det ikke være en ORDENTLIG ?????

Nogen der husker det?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 29-10-05 22:38

Ja tedd, jeg kan forestille mig du render rundt med en telefonpæl i baglommen, og så skærer en skive ind imellem.

Hvad så Arne, går det bedre? Og hvad med tobakken, har du lagt den på hylden?

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-10-05 22:38

Ha - det gjorde jeg selv. Det var ikke "en pind i øret" men "en lille fjer på" og han sagde: Hvorfor fa'en skal det være så surt? Hvorfor kan det ikke være "En ordentlig brandert". Ja ja - sorry - men det handler da lidt om emnet. Han var nu god til at spille fuld ham Jørgen Ryg.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-10-05 22:44

Hej Keld. Jo tak, det går bedre. Kirurgen mente at han var 99,99% sikker på at have fået alt det grimme med ud. Men det var et stort indgreb og jeg kommer mere og mere til kræfter som dagene går. Da jeg fik diagnosen lagde jeg øjeblikkeligt såvel sprut som smøger på hylden og det får skylden for at jeg kunne udskrives til hjemmet allerede efter 8 dage. Men jeg begynder måske igen. Savner lidt morskaben og glæden ved rødvin og cigarer.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 29-10-05 22:51

For fanden da Arne, du kan sagtens more dig uden det, det er der en del af os der gør, det er kun et spørgsmål om tid.
Nu ingen moralprædiken, men jeg mindes dig som en sjov og dygtig debattør, så snup en chokolade cigar indimellem,
den vil tage de værste abstinenser.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-10-05 22:55

Kære Keld. Jeg har squ ingen abstinenser. Har nu været tørlagt ikkeryger i mere end 2 måneder. Hvis jeg begynder igen er det KUN for sjov og smags skyld.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 29-10-05 23:00

Ja, en cigar er sgu festlig arne,og der er da røget een ned indimellem, og det gør vist heller ikke noget.
Men det er jo op til den enkelte at styre. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-10-05 23:07

Keld - Det værste er at de har inddraget halvdelen af min mavesæk til at erstatte den manglende del af spiserøret. Så jeg har kun plads til ganske små portioner ad gangen og det er såvel mad som drikke. Så bare det at opretholde en ordentlig kampvægt er et stort stykke arbejde i sig selv. Så SKAL der squ også tilføjes lidt glæde ind imellem. Men hjerteligt tak for udvist interesse og omsorg for mit velbefindende. Det luner i en svær tid.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-10-05 23:10

Nåhh, der er en eller anden, der har drukket mit tidligere indlæg.
Den der monolog med Jørgen Ryg var fra "Nede efter romkager"

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 29-10-05 23:17

Du ser ud til at være mand for at klare din position, og jeg forstår dig godt,
jeg ville rimeligvis gøre det samme.
Jeg kan sagtens forestille mig din øh, lidt kedelige situation, og vil da som sådan, på en del Kanduers vegne,
ønske dig rigtig god bedring, intet er så fjollet som at blive ramt af den slags. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-10-05 23:22

Ja TAK. Nok om mig. Skal vi se at komme lidt videre i teksten? Ingen gode forslag til den om Pinden?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-10-05 23:26

Og arne - det går ikke over foreløbig. Men du vil få det bedre.

Ps. Det hedder altså "en kæp i øret", når vi sidder sammen med Jyderne og hælder ned.
(Det er dem der gi'r)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-10-05 23:35

Hvorfor Fa'en skal det være så surt? Hvorfor kan det ikke være " En bjælke gennem kraniet?"

Eyvind - Jeg har det allerede helt fint. Lidt smerter der hvor de brækkede ribbenene fra hinanden er det hele, men som manden sagde: Det jævner sig med tiden, og lagde sig foran en Damptromle.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-10-05 23:43

Citat
Ps. Det hedder altså "en kæp i øret", når vi sidder sammen med Jyderne og hælder ned.
(Det er dem der gi'r)

Og på rigtigt jysk: En kjæp i æ øør'

Citat
Det jævner sig med tiden, og lagde sig foran en Damptromle.

Og den version kendte jeg ikke, men derimod : "Det jævner sig", sagde knægten og satte sig op på cyklen.....han havde skidt i bukserne

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-10-05 23:47

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 29-10-05 23:48

Jeg tror ikke jeg vil til jylland alligevel, det er da noget grusomt noget de går og gør.
Keldd

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-10-05 23:48

Og den kendte JEG til gengæld ikke. Men den er squ godt nok.

Eyvind -> "Det er dem der gi'r"!!! Ja, men de har squ snøret jer ind i sækken først. I opdager det bare aldrig. Ha

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-10-05 23:54

De er såmænd meget flinke de fleste af dem, bare de ikke snakker, for det kan jeg ikke forstå. Der bliver ikke snøret nogen sæk - øllerne bliver hentet i kasser, og så har vi noget at sidde på.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-10-05 00:00

Jeg er mere rolig nu eyvind, faktisk er jeg meget rolig, for mellem os to

og læserne skal jeg møde min kæreste i morgen, sorry, jeg kunne ikke holde min kæft.

Hilsen
Keldd. Og sorry til trådholderen, jeg troede sgu vi var i smalltalk.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-10-05 00:03

Nå for fanden , vi er i Smalltalk, der kan i bare se hvordan det virker.
Keldd

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-10-05 00:07

Keld -> Vi ER i Smaltalk. Hurra for kærester.

Har I lagt mærke til at Kandu endnu ikke har fundet en præmie? De er ved at løbe tør for Brødristere, CD-ristere, Snubleturer og X-pres-kander. Skal vi ikke sende dem nogle Superpoint at købe ind for?

Miritdk kom lige med et Guldkorn igår: MicroSoft = Mikroblød

Den vagte squ nogen latter i det lille hjem.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-05 00:07

Var lige ved at uploade et billede af min formue til dig Keld! Men du er ikke online på skype!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-10-05 00:08

Hovhov Keldd....lad os lige høre nogen detaljer om det kæresteri

mvh dova

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-10-05 00:26

dova:
Kommer her, hun er smadderdejlig, og jeg er totalt dårlig med hende.
Men jeg ved godt det er en sygdom, jeg får det snart bedre.
Og dog jeg prøver at holde den på det her plan så længe så mulig.
Det her er jo noget man normalt skal holde kæft med, men jeg er revnende ligeglad,
nu kunne jeg ikke holde kæft mere, faktisk kan man sige jeg har det allerhelvedes godt.
Var det nok dova? Der bliver ikke noget med detaljer, mere end det her.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-10-05 00:30

dova:
På et tidspunkt skal jeg tage et billede, jeg nok vil gøre mig lidt umage med.

Hilsen
Keldd....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-10-05 00:34

Jamen det lyder sgu da til, at du bare svæver rundt på en lyserød sky, Keldd

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-10-05 00:37

Fedt Keld - Jeg tror de fleste mænd kender følelsen og den er bare noget af det skønneste. Skide være med detaljerne, det er nok heller ikke dem dova fisker efter. Jeg tror hun har fået sit svar. Nyd det, og måtte det vare længe.

Nu da vi er igang med den række af vitser der kaldes "De små barske" (Den med manden der lagde sig foran en damptromle var én), Kan vi så ikke lige genopfriske eller bare friske nogle flere i samme stil?

Jeg skal da gerne begynde:

Moar!! Far har hængt sig nede i kælderen.... Ha ha han hænger oppe på loftet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-10-05 00:38

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-10-05 00:39

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-10-05 00:44

ans din kedelige skiderikinde. Hvis ikke du har noget at bidrage med udover GAB, hvad fanden er du her så for? Sig godnat eller allerbedst: Lad være med at skrive noget i en tråd som du ikke har andet end GAB tilovers for. Men i denne tråd KUNNE du jo ikke finde et eller andet på nettet som du kunne kopiere VEL.

ANS. Gå i seng og GAB videre. Alle andre kan da ikke bruge dine GAB til noget som helst. Kort sagt. .......... for fanden.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-10-05 00:46

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-10-05 00:58

Citat
arne.jakobsen Dato : 29-10-05 20:40

Jeg mener at den pind der snakkes om er en Cocktail-pind. En person der har drukket så mange cocktails at han ikke har styr på hvad han har gjort af pindene siges at have "en pind i øret". Han har dem sandsynligvis også alle umulige andre steder.

Hvor er det så lige det stammer fra????????????

Spørgsmålet er

Citat
Hej
De fleste kender udtrykket '' en pind i øret'' de fleste ved også hvad der menes med udtrykket, men jeg har tit tænkt over hvor stammer det udtryk fra ?

Der er ikke nogen, der har kunnet give et svar.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-05 01:02

Jeg kom da med et link! Men måske har spørgsmålsstilleren en pind i øret siden han ikke kommer ind og kommenterer?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-10-05 06:16

Citat
og vil da som sådan, på en del Kanduers vegne

Pænt af dig Keldd, men jeg kan sagtens selv finde ud af at ønske nogen god bedring. Hvor fik du forresten det mandat fra.... synes jeg har set det før, at du ikke er meget for at stå alene med en udtalelse

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-10-05 07:48

Du hører nok til den anden del klumme, det citerer du jo selv.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-10-05 08:44

lige for at vende omkring det oprindelig spørgsmål - så er udtrykket gammelt - ingen tvivl om det - og jeg fik denne forklaring engang:
en kæp i øret = du er svimmel (oversat til fordrukken/fuld) - hvis man skader sit øre (bla. ved at få en pind eller lign i øret fremkommer ofte svimmelhed der kan være særdeles kraftig)

bååååååt

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-10-05 08:53

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-10-05 08:53

Ja Natmad, men det kan modtageren af hilsenen ikke vide før jeg gør opmærksom på det, hvilket så osse gælder alle andre i den del, som ikke bryder sig om at nogen uopfordret og nævenyttigt lufter ens mulige mening.

Jeg ser heller ikke noget sted, at dette mandat til at bøveføre sig frem og opfordret rende andres byærinder er meddelt bydrengen.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-10-05 09:06

Nå, skulle du lige af med lidt indeklemt galde klumme, så bare klem på,
vi ved hvad du står for. Dit sædvanlige ævl om jeg ikke har mandat til at at rende andres ærinde, ved du jo ikke en kæft om, og du kan være sikker på at du aldrig vil være een af dem, er du så glad? Ellers kom bare med lidt mere galde.

Keldd.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-10-05 09:12

"Vi ved hvad du står for" LOOOL Hvad med om du skrev "JEG ved".......

Er ikke indeklemt galde, men frasigelse af at DU roder mig (bl.a) ind i hvad du mener og gør. Keldd... jeg skal nok selv, og du burde være gammel nok til at kunne stå alene med din mening/holdning.

Og nej jeg ved ikke af, at du har noget mandat til dette øvl, men vis mig hvoraf det fremgår, at Kanduere har bedt dig løbe bydreng for dem.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-10-05 09:15

Nå men VI har ikke tid mere - VI er lidt trætte og VI skal sove lidt mere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-05 09:25

Når nogen 'stikker en kæp i hjulet' betyder det at 'spænde ben' for et projekt/en opgave. 'En kæp i øret' er altså en omskrivning af 'en kæp i hjulet' og betyder at så har man drukket så rigeligt, det er umuligt at fungere normalt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-10-05 09:29

Klumme, sjovt nok får du også mig til at blive søvnig. Hvis du ikke kan læse indenad, og hvis du har een eller anden´
idè om, at du er rodet med ind i det jeg skriver, så har du sgu da faldet og slået dig.
Keldd.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-10-05 09:30

Den forklaring er vi en del Kanduere som mener er rigtig Molo. Samtidig fungerer kæppen jo som en oliepind, som man kan hive ud og se hvordan niveauet er

Godkendelse af svar
Fra : netsalg.dk

Dato : 30-10-05 14:46

Tak for svaret tedd.

Jeg tror på din version, derudover skal jeg beklage, at jeg havde overset dit link i første omgang, det har nok været i irritation over alle de indlæg, der slet ikke kom spørgsmålet ved.
Jeg er ny herinde, og jeg kunne ikke finde en egnet katagori til mit spørgsmål, men har nu fundet ud af, at det ikke er i katagorien small talk, man skal spørge.
Endnu en gang undskyld for mit sene svar.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-10-05 19:42

Velkommen til Ja smalltalk har det med at udvikle sig på godt og ondt, osse fra min side! Det er det sociale hjørne, café, bar og sometider værtshus her på Kandu. Synes osse mit link lyder troværdigt, men man kan aldrig vide med gamle folkelige udtryk! Gad vide hvad forklaringen på udtrykket "knæhøj karse" kommer til at lyde i år 2505?