/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
PHP/HTML-faktura - HJÆLP!?
Fra : AnnetteS
Vist : 733 gange
1200 point
Dato : 31-10-02 03:53

Jeg har et interessant PHP/HTML-problem, som jeg ikke umiddelbart ved,
hvordan jeg skal gribe an.

Jeg skal have lavet et script+design som kan udskrive en
faktura+girokort (standard m. afrivning) og udfylde felterne med en OCR
font - sådan at det kan benyttes på et posthus/bank osv.

Hvordan kan det lade sig gøre? Er det i det hele taget muligt at gøre
det i HTML/CSS?

Det må ikke være browser-afhængigt - eller det skal kunne bruges i
Mozilla og IE som minimum. Det skal desuden validere i XHTML 1.0 strict.

Jeg har virkelig brug for hjælp,- gerne hele kodestykker, derfor den høje pointsum til min 'frelser'.

--Annette

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 01-11-02 21:47

Hej Annette,

er det et projekt du har gang i?

og hva' er deadlinen for det?

er det noget i stil med denne her "Automatisk generering af OCR-linie til girokort"... -->
http://www.viber.dk/dl_ocr_frame.htm

har du OCR-B skrifttypen? -->
http://www.euroform.com/danish/ocrb/

eller her... "OCR-A/OCR-B"... -->
http://www.microway.com.au/catalog/azalea/ocra-ocrb.stm
de har også et lille bitte eksempel... "Create bar codes on web sites"... -->
http://www.microway.com.au/catalog/azalea/webcode.stm

ka' du evt. komme med lidt flere oplysninger?

er det meningen den ska' udprinte et girokort eller bare informationerne på et Girokort?

hvis der er fortroloige oplysninger du ikke ønsker publiceret herinde ka' du evt. maile mig på strarup@worldonline.dk

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-11-02 02:31

Hej Annette,

er du kommet videre og fået løst dit problem... eller driller det stadigvæk og har brug for hjælp?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : steen69

Dato : 31-01-04 08:37

hvordan går det med dit spørgsmål-- jeg har et tilsvarende

Kommentar
Fra : askagen

Dato : 28-01-05 01:43

Hej Anette

Nu er dit spørgsmål efterhånden nogle måneder gammelt, men jeg synes lige jeg vil give min ide til en løsning:

Jeg ville bruge PHP til at generere et PDF dokument, der så af brugeren kan åbnes og udskrives eller evt. downloades (til senere udskrift eller bare til arkivet). Fordelen ved denne tilgang er at du helt præcist kan placere tekst/grafik i dit PDF dokument og får en ensartet udskrift uanset browser osv. Mig bekendt findes der support for PDF generering i de nyere aftapninger af PHP (PDFlib???) - selv har jeg for nogen tid siden brugt noget der hedder FPDF (en 'ren' PHP klasse der skal inkluderes - se http://www.fpdf.org/) sammen med "standard PHP". Det fungerede helt fint.

mvh Anders