/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Homebanking
Fra : metalfaust
Vist : 458 gange
100 point
Dato : 29-10-05 12:36

Jeg er bruger af en såkaldt netbank X og det er jo rimelig perfekt. Min kæreste har nu også tilmeldt sig, men hun er bruger hos bank Y. Mit spørgsmål er, om der er sikkerhedsrisiko forbundet med at bruge separate netbanker på den samme PC?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 29-10-05 12:40

Nej

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-10-05 13:21

nej

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-10-05 13:26

- skylder måske lige at sige, at jeg har to forskellige netbanker på min PC ... og på et tidspunkt har haft tre! no problemõs!

/berpox

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 29-10-05 13:30

Sikkerheden betår af brugernavn/adgangskode og evt. certifikat og ikke PC

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-10-05 15:06

Nej.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 29-10-05 15:09

->Teil - nej, hvad mener du???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-10-05 15:13

Jeg svarer på spørgsmålet.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 29-10-05 15:17

OK det var lige lagt under min kommentar, så derfor.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-10-05 15:20

Jeg ser ingen grund til at kommentere hvad andre svarer.

Accepteret svar
Fra : EiHaBr

Modtaget 100 point
Dato : 29-10-05 16:45

Det er sådan at når man opretter en netbank forbindelse får man tilsendt en certifikat, første gang man logger på, som er en fil der lagres på din PCér, uden den kan du ikke logge på netbanken, men du kan flytte filen fra din PCér til en anden Pcér med en diskette f.eks. når du logger på netbanken skal filen findes på den PCér du bruger og den skal passe sammen med din bruger navn og dit kode, ellers komme du aldrig ind i systemet.

Godkendelse af svar
Fra : metalfaust

Dato : 31-10-05 00:31

Tak for svaret EiHaBr.