/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Hvor kan man låne eller købe skolebøger?
Fra : gxu2002
Vist : 636 gange
100 point
Dato : 28-10-05 17:51

Jeg er interesseret i at få fat i skolebøger for 8. og 9. klasser i biologi, historie, geografi og fysisk/kemi. Er der overhovedet steder, hvor man kan købe eller låne?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-10-05 17:53

Det kan man da på de fleste biblioteker. Søg efter det på www.bib.dk - Der søger du i alle biblioteksdatabaser i landet, kan bestille bøgerne hjem til dit lokale bibliotek og få besked når bøgerne er klar til afhentning.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-10-05 18:10

Du kan prøve her, men jeg ved ikke om de har til de årgange

http://www.bogbasen.dk/

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 28-10-05 18:28

Amtscentret for undervisningsmidler. Dette findes i de enkelte amter og servicerer alle undervisere.
Det fungerer som et bibliotek.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-10-05 18:32

qfha -> Ja, derfor virker min kommentar/Link også. Det finder bøgerne UANSET hvilket bibliotek bøgerne findes på.

Accepteret svar
Fra : viviborgen

Modtaget 100 point
Dato : 03-11-05 11:48

Gads Boghandel forhandler alle undervisningsmaterialer...og måske kan du være så heldig, at den lokale folkeskole vil låne dig dem.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-11-05 20:30

På Kandu findes der et pointsystem, derfor udlovede du også 100 point.

Disse point ER tabt når bare én person har svaret på dit spørgsmål, og hvis du synes at du har fået et godt svar, bør du også lukke spørgsmålet. Ellers ligger pointene bare og svæver i cyberspace.

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 15-11-05 08:40

Du kan ikke låne på amtscentret, hvis du ikke har tilknytning til en undervisningsinstitution.

Godkendelse af svar
Fra : gxu2002

Dato : 15-11-05 08:54

Tak for svaret viviborgen. Jeg vil tage til Gads Boghandel og undersøge. Jeg havde prøvet med folkebibliotekker uden held. Jeg har kun brug for bøger på 8. og 9. klasse niveau. Jeg syntes, at jeg fik fortalt, at undervisningsbøgerne er kraftigt subsidueret med offentlig tilskud og derfor findes ikke på normal handel.
Konkret har jeg vanskelighed med at forklare min ældste datter i 9. klasse, hvorfor der er elektrisk spænding når man bevæger en magnet tæt ved en kobbel spool. Jeg er meget taknemlig hvis der er nogen, der kan forklare elektro-magnetisme, som en 9. klasse elev også kan forstå.