/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Interaktiv test med resultatberegning
Fra : zakia1964
Vist : 494 gange
100 point
Dato : 28-10-05 12:22

Findes der et program (udover Macromedia Authorware) der nemt kan lave en interaktiv test. Testtageren skal kunne klikke på ét ud af flere svarmuligheder og derefter se om svaret er rigtigt eller forkert. Derefter skal testen gå videre til næste spørgsmål. Når testen er slut skal der beregnes en procent for antal rigtigt besvarede spørgsmål.

Kommentar
Fra : Hammerhead

Dato : 28-10-05 13:11

Skal det afvikles på en pc eller online?

Online: Du kan lave det via PHP, ASP, pdf (Kræver Adobe Acrobat for at lave testen) eller Javascript.

Offline: Javascript, pdf (Kræver Adobe Acrobat for at lave testen) eller forskellige programmer (Kan ikke lige komme i tanke om et).

Kommentar
Fra : Hammerhead

Dato : 28-10-05 13:27

kom i tanke om et dansk udviklet program: http://www.matchware.net/en/products/mediator/default.htm

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 28-10-05 13:29

Det behøver ikke nødvendigvis at køre webbaseret. Det er egentlig bedst hvis det kører fra en PC.

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 28-10-05 13:30

Jeg er ikke en haj til PHP, ASP og java - så et program der kan klare opgaven uden programmering vil være bedst!

Kommentar
Fra : Hammerhead

Dato : 28-10-05 13:49

ok, hvor mange spørgsmål drejer det sig om, og er de alle multiple choice?

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 29-10-05 22:12

Testen skal opfattes som en standpunktstest til selvevaluering. Der skal være mellem 50 og 60 spørgsmål og alle i multiple choice. Når der svares forkert skal der henvises til det sted i lærerbogen, hvor svaret kan findes. Der må ikke svares igen på det samme spørgsmål selvom der er blevet svaret forkert. Spørgsmålene skal ikke alle tælle det samme antal point. Når testen er slut skal pointene for korrekt besvarelse sammentælles og vises i procent.

Kommentar
Fra : Hammerhead

Dato : 30-10-05 09:12

ok, jeg kender ikke til noget gratis program der kan klare det.

Accepteret svar
Fra : Hammerhead

Modtaget 100 point
Dato : 21-11-05 21:30

Det kan laves i Adobe Acrobat som PDF. Dem der skal gennemgå testen skal bare have den gratis Adobe Reader.

Godkendelse af svar
Fra : zakia1964

Dato : 22-11-05 10:16

Tak for svaret Hammerhead.

Kommentar
Fra : Hammerhead

Dato : 22-11-05 10:31

Tak for point.

Hvilken løsning har du valgt?

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 22-11-05 10:46

Jeg prøver Adobe. Så skal jeg ikke ud og investere i nye programmer.