/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Link til anden hjemmeside
Fra : piakj
Vist : 558 gange
100 point
Dato : 28-10-05 11:31

Hje jeg har lavet en flash, og kan simpelthen ikke huske hvad det er jeg skriver på laget med min knap for at den åbner i et nyt viindue med på min www. når jeg klikker på flashen, ved godt det er simpelt men kan ikke huske det overhovedet da det er så sjældent jeg benytter det

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 28-10-05 11:39

<a href="nyside.htm" target="_new">

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 28-10-05 11:40

<a href="nyside.htm" target="_parent"> hvis det er "oveni"

Kommentar
Fra : piakj

Dato : 28-10-05 11:50

jamen jeg mener jeg skal skrive noget på "knappen" såsom goto} elller et eller andet i den stil. det er et banner i flash på en side der skal have en link til en anden side, derfor har jeg lagt en usynlig knap over hele banneret og mangler den kode der giver linket - hvis du forstår mig

Kommentar
Fra : piakj

Dato : 28-10-05 11:50

jamen jeg mener jeg skal skrive noget på "knappen" såsom goto} elller et eller andet i den stil. det er et banner i flash på en side der skal have en link til en anden side, derfor har jeg lagt en usynlig knap over hele banneret og mangler den kode der giver linket - hvis du forstår mig

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-10-05 12:04

Du kan skrive således på knappen hvis det er noget du skal loade ind i en eksisterende flash:

Kode
on (release)
{
gotoAndStop ("aktiver");
loadMovie ("aktiver.swf", "placering");
}

hvor "aktiver" er en label og "placering" er et tomt movieclip hvor swf'en bliver loadet ind.

ER det derimod et link til en anden html-side så er koden
Kode
on (release)
   {
   getURL("http://www.din_side.htm", _blank);
   }

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 28-10-05 15:00

Jeg skal måske lige tilføje, at du skal markere den usynlige knap på Stage og så sætte actionsscriptet ind i Action-feltet, men formentlig ved du det godt.

//bentjuul

Kommentar
Fra : piakj

Dato : 28-10-05 21:46

kan du ikke sætte et svar Bent det var jo lige det jeg søgte efter

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-10-05 22:00

Fint du kunne bruge det, er der andet vender du bare tilbage.

Man kan ikke aflever et svar her på kandu, kun en kommentar, men ovenover den første kommentar jeg lagde, ude i højre side står der Accepter - her skal du blot trykke og følge vejledningen.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : piakj

Dato : 28-10-05 23:02

Tak for svaret bentjuul.