/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Må man det ? (MP3)
Fra : Fnollerpige
Vist : 510 gange
200 point
Dato : 27-10-05 23:11

Må man når man har købt en mp3 fil på TDC Musik med tilhørende licens,
f.eks bruge den indkøbte sang, eller dele af den på ens egen hjemmeside ?

Karina

Accepteret svar
Fra : fluffyclaus

Modtaget 210 point
Dato : 27-10-05 23:12

Niks... ikke uden at have rettighedshaverens tilladelse...

Vh fluffy

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 27-10-05 23:14

Nix bixen. Det siger licensen oxe... Desværre. Eller er det under 30 sek. du må bruge uden det koster. Jeg kan ikke huske det.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 27-10-05 23:14

Og hvordan får man den ?
(jeg troede jo lige at når man havde licensen så var den på plads )

Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 27-10-05 23:14

Og hvordan får man den ?
(jeg troede jo lige at når man havde licensen så var den på plads )

Karina

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 27-10-05 23:15

Jamen, den er stadig beskyttet ligesom al andet musik er det.!!!!

Godkendelse af svar
Fra : Fnollerpige

Dato : 27-10-05 23:16

Ok, tak for det....

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 27-10-05 23:17

Licensen er der kun for at DU som køber stadig kan omgås kopisikringen. Kopisikringen er der for at du som køber ikke så nemt kan dele musikken med andre via fildelingstjenester

Vh fluffy

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-10-05 23:22

Mon ikke man skal betale kodaafgift hvis man bruger musik på eens hjemmeside?
http://www.koda.dk/usr/koda/kodaweb.nsf/sider/inter_infomusiknet_musikpaainternet

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 27-10-05 23:37

Tak for det link Tedd, er du interesseret i point så sig endelig til....
Hvis du vil have nogen for din ulejlighed...

Karina

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-10-05 23:38

Velkommen igen Fnollerpige, det er lang tid siden, vi har set noget til dig.

Du behøver ikke at svare, da dit spørgsmål er lukket.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 27-10-05 23:42

Nej men vil gerne svare og hilse på dig ans *SS
ja det er længe siden.... stemningen blev dårlig og så fortrak jeg.

Rart at "hilse på dig" igen

Karina

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-10-05 23:46

Næh det iorden Fnollerpige. Det var bare en servicemeddelelse

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-10-05 23:57

Du har fået det rigtige svar, du skal søge om tilladelse til at afspille musikken på din hjemmeside.

Jeg glemmer aldrig "Dronningens" besøg

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-10-05 00:05

Du må heller ikke rippe et nummer fra en cd og smide den på din hjemmeside! Men hvis man laver den om til midi må man vist godt! Til gengæld er det ikke særligt sjovt at høre på så!

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 28-10-05 11:25

Hej Tedd

Nej det er vist rigtig nok det med midi filen, men du har så evig ret,
det lyder ikke videre godt...

God weekend ...

Naaaahh, den holdt hårdt den med dronningen, ans

Karina