/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Min computer starter op i fejlsikret til~
Fra : The_Evil_Bong
Vist : 834 gange
100 point
Dato : 27-10-05 17:13

Hej..

En af mine computere starter op i fejlsikret tilstand, istedet for at starte op i normalt windows.

JEg bruger windows ME..

Jeg ved ikke hvorfor.. Eller hvad jeg skal gøre ved det?

Nogle der har en ide?

Jeg vil ikke til at formatere..

mvh Simon

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-10-05 17:18

Kør en scandisk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-10-05 17:20

Du kan også prøve, at lægge windows ind igen, så evt. ødelagte filer bliver repareret igen

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 27-10-05 17:33

prøv at ændre eksempelvis skærmindstillinger og luk så almindeligt ned..

start så op igen, så tror jeg den er der

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-10-05 17:51

Det kan skyldes manglende diskoprydning/defragmentering også.

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 27-10-05 18:02

Så hvis jeg aldrig har defragmenteret? Som jeg aldrig har.. Kan det så være det?

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 27-10-05 18:09

somregel er det fordi dit system ikke har lukket ordentligt ned, og det gør du ved det jeg fortæller om

at ændre en ting, feks. skærmindstillingerne og sige ok og anvend til det, derpå kan du lukke dit system ned
på helt almindeligt vis...

så er det lukket ned på den rigtige måde, og vil så kunne starte op igen som du plejer

prøv det, det har jeg gjort flere gange med succes

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-10-05 18:30

Det er stadig en meget god ide, at defragmentere, ellers kan dine filer blive ulæselige til sidst.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-10-05 18:42

og kig efter i enhedshåndtering om der er gule advarsler

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-10-05 19:01

Jeg vil anbefale dig, at køre scandisk og defrag i fejlsikret tilstand.

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 27-10-05 19:03

jeg har prøvet at genstarte mange gange..

Det kommer igen og igen..

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 27-10-05 19:03

jeg har prøvet at genstarte mange gange..

Det kommer igen og igen..

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 27-10-05 19:17

hvorfot snakker I videre uden at prøve den med at ændre en indstilling, og så genstarte efter en normal nedlukning.

den virker og er "latterlig" nem..

alt det andet er ok, men da til at blive forvirret af nu *SSS*

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-10-05 19:21

Tordenkalven->Hvis der aldrig er blevet windows-vedligeholdelse, skal det vel gøres først??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-10-05 19:23

Prøv med et andet tastatur,det kan være at F8 tasten er kortsluttet/eller sat sig fast.
Manse9933

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 27-10-05 19:31

nej, ikke nødvendigt. Problemet er givet at systemt ikke har lukket eet eller andet ved sidste lukning, som gør den sag besværlig

systemet " snydes" på den måde til at lave en ordentlig lukker, og klarer det på den måde...

en ganske nem og uskyldig ting der bør prøves

god fornøjelse

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-10-05 19:34

Hvilket også en scandisk ville rette på.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 27-10-05 21:01

skriv i kør msconfig
se om normal start er valdt eller
kør en systemgendannsel under tilbehør-systemværktøjer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-11-05 10:52

defrag.exe kunne jo muligvis være beskadiget

den kan du finde på din installations cd.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 01-11-05 13:34

har du prøvet min opskrift ??

den er nu ikke særlig "kunstig" men hjulpe mig og andre flere gange *SS*

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 21-11-05 13:46

er du ikke blvet færdig endnu ??*SS*