/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tandhjul...
Fra : Jon
Vist : 908 gange
400 point
Dato : 30-10-02 20:21

Min puch maxi har fået tun cylinder + topstykke + Proma Udstødning, MEN optrækket er L-A-T-T-E-R-L-I-G-T, jeg kan gå ved siden af den, men så nå den når op på omkring 30 km/t, flår den igennem, og rykker hurtigt op på omkring 60-70 km/t... Men det holder ikke med det optræk det er for irriterende, så, hvad kan man gøre, både billige og dyre løsninger godtages.... KOM NU SVAR.....

På forhånd tak !

Jon Langberg Rasmussen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 31-10-02 14:07

Ok, hjælper det meget, eller skal jeg også gøre andre ting ? Hvad med tandhjulne, er det ikke noget med at man kan sætte mindre foran og større bagi = bedre optræk ?

Jon

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-10-02 15:50

Hej

Hvad er det for et sæt ?? Eller hvad er størrelserne på cylinder og top ???
Hvad størrelse har du på af karburator, studs og dyse ?? Og hvad for et
fortandhjul, og bagtandhjul ??

/Brian

"Jon" <Jon.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:f8Wv9.196790$Qk5.6878896@news010.worldonline.dk...
> Min puch maxi har fået tun cylinder + topstykke + Proma Udstødning, MEN
> optrækket er L-A-T-T-E-R-L-I-G-T, jeg kan gå ved siden af den, men så nå
> den når op på omkring 30 km/t, flår den igennem, og rykker hurtigt op på
> omkring 60-70 km/t... Men det holder ikke med det optræk det er for
> irriterende, så, hvad kan man gøre, både billige og dyre løsninger
> godtages.... KOM NU SVAR.....
>
> På forhånd tak !
>
> Jon Langberg Rasmussen
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 31-10-02 20:54

det er lovlig kaburator (12 mm, ik ?)+ studs og dyse og original gearing...

Min cylinder er omkring 43 mm og topstykket er det samme.... Udstødningen er en Proma Sort Lakeret....

Jon

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 01-11-02 14:48

Giver det mest med en racerkobling eller en størrer kaburator ???

Accepteret svar
Fra : bambusneger

Modtaget 400 point
Dato : 01-11-02 21:50

Du kan godt sætte en ny racer-kobling i men det er faktisk spild af penge.
Det du skal ha fat i er en 15mm bing kaburator+studs. Dit problem skyldes at modstanden i udstødningen ikke er rigtig. Din motor yder simpelthen ikke nok til at kunne køre med den udstødning. Hvis du sætter kabu+studs skulle det problem være løst. Du kan eventuelt også sætte et powerfilter på(15mm bing), bare husk at skifte den dyse der sidder i din nye 15mm bing ud med en der er ca. 10 nr. større. Det har overhovedet ikke noget at gøre med gearingen. Faktisk tror jeg at du skal sætte en 15-tands foran og en 45 eller 47 bagved. Så skal du nok regne med en fart på 70-80 km/t, og et fint optræk.
med Venlig Hilsen Aske

Godkendelse af svar
Fra : Jon

Dato : 01-11-02 22:31

Mange tak for svaret bambusneger...
Øh, lige et andet spørgsmål, vil det sige at jeg får bedre optræk ved at sætte en original udstødning på, indtil jeg får købt ny kaburator... ?

Jon

Kommentar
Fra : bambusneger

Dato : 02-11-02 08:56

ja. Du køre jo med en stor cylle og top så hvis der går tid før du for købt en ny kabu skal du huske at sætte en større dyse ind. det gir også optræk og lidt topfart.

med venlig hilsen aske

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 02-11-02 09:42

Ok, mange tak....

Jon