/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Power Point på DVD
Fra : klanger
Vist : 349 gange
100 point
Dato : 27-10-05 11:13

Jeg har lavet en PP presentation som gerne skulle vises på en 42" skærm fra en DVD afspiller. Kan det lade sig gøre, at brænde dette over på en CD eller DVD som så kan vises på en almindelig DVD afspiller, altså ikke fra en computers CD/DVD drev?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-10-05 13:12

Rigtig mange DVD afspillere kan afspille kopier, men ikke alle, så det må komme an på en prøve

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 100 point
Dato : 27-10-05 14:20

Det kan ikke lade sig gøre. Ialletilfælde finder der ikke ret mange DVD afspillere som kan håndtere en PPT, eller en PPS fil.

Det du kan gøre er at køre slideshowet på dni computer, så laver du et screendump af dine slides, og kopierer dem ind i et program som JPG filer.

99% af alle DVD afspillere på markedet kan lave et slideshow med JPG filer.
Ved at gøre sådan kan du selvfølgelig ikke få evt. animationer med på de enkelte slides.

Hvis du skal køre et PP show, skal der en lille computer til.

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 27-03-06 08:50

Tak for svaret thulin.