/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
POINTS !!! er det kun registrerede ???
Fra : sofus.dk
Vist : 502 gange
40 point
Dato : 26-10-05 23:30

Er det kun registrerede, medlemmer, der får point her.
Da jeg ikke har modtaget nogle, for mine besvarelser.
Kun dagen points, og det logger ikk.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 26-10-05 23:32

er dine svar blevet accepteret som endeligt svar, for ellers får du ingen point

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 50 point
Dato : 26-10-05 23:33

Du skal tilmelde som superbruger hvis du vil ha points for svar!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-10-05 23:33

Det er fordi du er almindelig bruger - klik dig ind på din profil og opret dig som superbruger så vil du få point for godkendte besvarelser.

//bentjuul

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 26-10-05 23:34

Hvis du ikke er registreret som superbruger får du kun "ledige pont" til at stille spøgsmål for - 20 pr. dag du logger ind.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 26-10-05 23:39

Velkommen til KanDu. Du kan roligt melde dig som superbruger, det giver dig 200 ekstra point at spørge for - og du bestemmer stadigvæk selv, hvor meget eller hvor lidt du vil skrive.

God fornøjelse, det er en super vidensbase - når den virker

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-10-05 23:39

Citat
Ledige Point

Ledige point kan opnås på flere forskellige måder, som nævnt nedenfor.

En gang i døgnet.
Hvert eneste døgn du lukker dig ind hos kandu.dk, vil du automatisk få tildelt 20 ledige point.

Bliv superbruger
Hvis du tilmelder dig som superbruger, vil du automatisk få tildelt 200 ledige point.

Bedømmelse af tip
Hvis du er en af de 5 heldige der får lov til at give stjerner til et tip, får du tildelt 10 ledige point. Det er rent tilfældigt hvilke 5 personer der får lov at bedømme et tip, så skynd dig ind og læs tips det kan være det bliver dig.

Andre brugere køber dit svar
Hvis du har købt dig til et svar for nogle af dine ledige point (hermed menes, at du har accepteret et svar til dit spørgsmål), så vil spørgsmålet blive lukket. Fremover vil det koste andre brugere point at læse dette svar. Du vil få tildelt 10% ledige point af, hvad du selv har givet for svaret, hver gang en anden brugere køber det. Dvs. du får nogle af dine point igen, hvis andre finder dit spørgsmål interessant, du kan dog maksimalt få 50% af værdien igen.

Sådan kan man optjene point

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 26-10-05 23:42

Ripley> Det har du sikkert ret i. Men jeg har kun været medlem omkring 1½ år, så jeg har ikke rigtigt prøvet at den virker - ellers havde vi jo heller ikke fået så mange ens svar her. Det er kun fordi det tager et par minutter at sende svaret

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-10-05 23:42

http://www.kandu.dk/dk/pointrulez.asp

Her er hele pointsystemet

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 26-10-05 23:46

-> hansen9, men vi bliver alligevel hængende, så må der jo være noget godt ved det, eller?

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 26-10-05 23:49

Ripley> Tjah, eller også er der ikke bedre alternativ

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-10-05 23:52

Ripley og Hansen

Gu ve' om det er pointene skyld at vi hænger her dag ud og dag ind.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 26-10-05 23:53

Måske ikke lige nu, hvor fjernsynet er skrottet til fordel for nettet, men har nu stadig fået mange gode svar på KanDu og kender ikke lignende sider, så selv om det går i stå somme tider, så hænger jeg på - fra tid til anden

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 26-10-05 23:55

Fijala -> Den tror du ikke selv på, gør du?

Jeg tror de fleste på KanDu (bortset fra undtagelser, der bekræftiger reglen) er SÅ ligeglade med points

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 27-10-05 00:39

Hej.
Melder mig ind ?

Har været her før...

Men i er ikke for pæne ved hinanden ????????????

Og holder jer ikke til emnet, men kommer, ind med,,,, en masse SMALLTALK.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 27-10-05 00:40

Du har ret Rip - der har dog været en enkelt gang hvor jeg ikke var ligeglad med point, jeg havde siger og skriver 12 points tilbage at spørge for Jeg havde formøblet det hele, havde lavet gavmilde tråde og købt på livet løs og var ikke opmærksom på at de points man får for at besvare spørgsmål kun er superpoints = ubrugelige

Nå skidtpyt, jeg har fået opsparet lidt, så jeg igen kan spørge løs

Ny funktion KUNNE være 'Her kan du VEKSLE superpoints til gode brugbare almindelige points'

Nå - sådan bliver det såmænd nok ikke og vi overlever allesammen

OG - velkommen til sofus.sk

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-10-05 01:57

sofus.dk > Jeg syntes ikke at du har ret når du skriver

Citat
Men i er ikke for pæne ved hinanden ????????????

der er da intet i denne tråd hvor brugerne ikke er pæne ved hinanden !!!!!!

og at der bliver lidt smalltalk i en tråd der er fuldt besvaret 4-5 minutter efter at du har stillet spørgsmålet er kun hyggeligt - det er kandu i en nøddeskal.

Men de superpoint man får for at besvare et spørgsmål er fuldkommen ligegyldige for de kan ikke bruges til noget som helst, og vi er mange der ligeglade med dem og alene prøver at besvare spørgsmål fordi vi kan lide det.

//bentjuul

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 27-10-05 06:59

....uanset points, bliver jeg da glad, når mit svar bliver accepteret.
pointsystemet har aldrig interesseret mig, så jeg er ikke klar over hvad de kan bruges til udover at købe svar eller selv udlove dem. hvis nysgerrigheden tager over en dag, kan det være, at jeg nærlæser "brugsanvisningen".
benytter mig først af brugsanvisninger, når sikringerne ER sprunget

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-10-05 07:07

Citat
Hej.
Melder mig ind ?

Har været her før...

Men i er ikke for pæne ved hinanden ????????????

Og holder jer ikke til emnet, men kommer, ind med,,,, en masse SMALLTALK

Hov-Hov sofus.dk !
Var emnet da ikke point
Nå men emnet er jo under småsnak, såee..

Velkommen til sofus.dk , og der er ingen ulemper ved at skifte til superbruger, kun point.
Forresten er point sundere end wienerbrød, og jeg kan lide begge dele

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-05 09:00

Kun superbrugere får point.
Du kan melde dig som superbruger.
Fijala har ret "vi er her for at få point".
Kategorien som du har stillet spørgsmålet i er >>Smalltalk<< og den er netop beregnet til småsnak.
Det er jo ikke professionelle spørgsmålssvarer her på Kandu, men der er et par gode kommentarer som tit kan bruges som svar.

Kommentar
Fra : maskinsnedker

Dato : 27-10-05 09:22

du tager lidt fejl eyvind,for nogle af os, er proffesionelle. Det sjove her er sgu ikke pointene,dem for man hurtigt mange af, men at forsøge på at hjælpe andre.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-10-05 09:41

sofus.dk

Dit svar, som er accepteret i dette spørgsmål

http://www.kandu.dk/dk/spg/76895

der vil du ikke kunne fåtilskrevet 250 point, da det som tidligere er nævnt, at du er almindelig bruger.

Skulle du ændre det til superbruger får du ikke superpoint med tilbagevirkende kraft.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-10-05 09:55

Der er flere af dine svar, som er accepteret, men de point vil du ikke kunne få godskrevet på et senere tidspunkt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-10-05 10:45
Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-10-05 10:55

I mine øjne er der kun én fordel ved at være superbruger - og det er, at man kan få lov at dele sine guldkorn i tips....
Pointene er hylende hamrende ligegyldige.
Ligesom Åse blive jeg da også glad når jeg får accepteret et svar - men det er da fordi, at jeg er glad over at kunne hjælpe nogen...

Men andre har det ikke sådan - og fred være med det. Det er sikkert også sjovt at konkurrere om point... det er bare ikke lige min motivation for at være herinde... Det er jo fordi, der er mange kloge folk, der kan hjælpe mig i nøden - og fordi det er vældig hygsomt, når en tråd som denne udvikler sig til hyggenyggesnak efter spørgsmålet er besvaret.

Så Hygge alle

Vaxen

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 27-10-05 11:14

Er jeg den eneste der sider og undrer sig over hvorfor de har lavet 2 forskellige brugere... en almindelig og en superbruger... hmmm.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-05 12:44

Ja ja "maskinsnedker" professionelle men vel ikke
Citat
professionelle spørgsmålssvarer her på Kandu

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-05 12:50

Brummi
Mit gæt på forskellen mellem de to brugertyper:
Alm. bruger = total anonym (næsten - for man kan jo altid spores af politiet)
superbruger = registreres - skal aflevere en rigtig adresse og får til gængæld mulighed for en præmie.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-10-05 13:20

stakkels sofus

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-10-05 13:40

Der er da ikke noget med "stakkels" natmaden - sådan skal det være i smalltalk

//bentjuul

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-05 23:19

Ja, hvorfor man hænger her dag ud og dag ind er for mit vedkomne at der kommer en masse brugbare råd som jeg afprøver og jeg sender da også selv råd og vejledninger hvis der er noget jeg ved noget om. Der kommer også en hel masse gode links, som jeg også gemmer.

Med hensyn til småsnak er det da korrekt at der er en del, men vi der har været her i gennem længere tid fåler lidt vi kender hinanden, så det er da vel ikke helt forkert at komme med små bemærkninger til hinanden.

Det er også korrekt at der har været en del hakkeri i hinanden, men det er ligesom forsvundet lidt her på det sidste. Man kan jo vælge at lade det gå ud ag hovedet igen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-10-05 23:50

Citat
sofus.dk Send til en ven Dato : 26-10-05 23:30

Spørgsmål : "POINTS !!! er det kun registrerede ???"

Er det kun registrerede, medlemmer, der får point her.
Da jeg ikke har modtaget nogle, for mine besvarelser.
Kun dagen points, og det logger ikk.

For lige at vende tilbage til spørgsmålet, så er det superbrugere, der får tildelt point, hvis deres svar accepteres.

Almindelig brugers svar kan også accepteres, men den almindelige bruger får ikke tildelt "superpoint"

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 27-10-05 23:53

Sofus.dk: Jo vi er som regel pæne ved hinanden, det meste snak herinde skal tages som venskabeligt drilleri - så selv om vi kommenterer hinandens kommentarer, skal du ikke tage det for mere end det er

Og kommentarerne er jo de samme, hvad endten du får point for dine svar eller ej, så meld du dig bare som Superbruger.

KanDu er en helt OK side, du skal nok blive glad for den

Hilsen Ripley

Godkendelse af svar
Fra : sofus.dk

Dato : 28-10-05 14:47

Tak for svaret tedd.
Siden du var den første, med et svar.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-10-05 14:52

Velkommen som "superbruger"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-10-05 14:56

sofus.dk

Er du også sofusdk (uden punktum) ?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 28-10-05 15:07

Hej.
Ikke det jeg ved af.