/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjern genvejspilen på skrivebord
Fra : den_nysgerrige
Vist : 1519 gange
500 point
Dato : 26-10-05 19:18

Jeg vil gerne af med de små pile der er på mine ikoner på mine genveje på skrivebordet, jeg har også set eller andet sted hvordan man kan fjerne dem, men den brugsanvisning kunne jeg ikke bruge.
Hvem kan hjælpe med at fjerne de små pile, jeg bruger XP proff.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-05 19:24

Den tror jeg godt nok ikke på

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-10-05 19:30

http://www.icon-maker.com/

Med dette lille program kan du selv lave dine ikoner.
Der findes mange af samme slags

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-10-05 19:36

En Genvej er ALTID udstyret med en Genvejs-pil. Den kan du ikke slippe for.

Selvom du laver dine egne ikoner, vil en genvej altid være en genvej og MED genvejs-pil.

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 26-10-05 19:37

Jeg ved ikke om man kan fjerne dem cia indstillinger, men et program som TuneUp WinStyler kan.. (Bruger det selv).

\\-> Dennis

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 26-10-05 19:39

Tjaaa se lige her http://www.mander.dk/tips/fjerngenvej.htm
Så enten udtaler I jer i mangel på bedre videnende eller også ......

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-10-05 19:43

det må jeg sige den_nysgerrige. Det vidste jeg ikke, men har gemt linktet og vil helt sikkert bruge det engang.

Arne du ved ikke helt hvad du snakker om, Hvis man laver en genvej selv i et dertil indrettet program kan de godt laves uden de lille pile.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 26-10-05 19:48

den_nysgerrige
<<<<<<<<<<<<<<<
Fjerner den også iconet, på andre end IE genveje.

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 26-10-05 19:50

æv fijala du ikke gjorde det nu, fordi kan du via manders ansvisninger er det jo mig den er gal med.

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 26-10-05 19:53

sofus.dk
Som jeg læser manders ord, så er det kun den lille pil i v hjørne på ikonet der fjernes, hvilket jeg finder lidt blæret at kunne blive fri for den pil

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-10-05 20:04

OK. Så lærte jeg også det.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 26-10-05 20:05

Hvis I ikke ved noget om spørgsmålet, så synes jeg det er dårlig gjort og gette og sige noget forkert."Nej det kan du ikke" og lignende.Bare for man ikke har hørt om en ting så betyder det ikke at det ikke kan lade sig gøre.Ved du ikke, så ikke svar.Eller idet minste, sig at du tror det er sådan.
alimak

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 26-10-05 20:15

Det kan lade sig gøre. Der er et lille program jeg selvfølgelig ikke kan huske hvad hedder, der kan gøre det.

Jeg skal nok kigge lidt rundt....

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 26-10-05 20:17

Jamen svaret er jo givet... Halløjsovs der....

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 26-10-05 20:33

kan du gøre det taliskoko?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 26-10-05 20:37

Har ikke tænkt mig at prøve

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 26-10-05 20:46

Prøv at søg på: Microsoft Power Toys Funktionen bør kunne findes deri et sted.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 26-10-05 21:02
Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 26-10-05 22:59

alimak
Kan kun give dïg, og andre brugere ret.
Der kommer for megen SMALTALK......
Og for lidt fakta, PÅ BORDET.
Men igen,,,, de samme brugere.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Jeg har et lille program, der samler en masse programmer, i et.
Tror det er noget med 20/25 prgrammer, der kommer til at ligge i en mappe. Under start.
Hvor du så kan lave en masse genveje, og andet.
Ved ikke hvor jeg har det fra, men det viser en masse genveje, og andet.
Du muligvis kunne bruge til det, du mener at ville bruge det til.
MS hamselv.....
Ellers, skal du have et program, der hedder iconmaker, det kan muligtvis, lave det du søger
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
<<<<<<<<<
End Of Message

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 500 point
Dato : 26-10-05 23:07

den_nysgerrige >
jeg har lige prøvet det link du selv lagde kl. 19.39 og fulgt guiden til at fjerne pilen på genvejsikonerne og det virker fortrinligt. Så du kan roligt følge guiden og er meget nemt.

//bentjuul

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 27-10-05 08:21

Microsoft Power Toys - Tweak UI - Shortcut. Nemmere kan det ikke være

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 27-10-05 10:39

Det må være den her han skal installere, hvis ikke han vil følge bentjuuls "test" indlæg:
http://download.microsoft.com/download/f/c/a/fca6767b-9ed9-45a6-b352-839afb2a2679/TweakUiPowertoySetup.exe

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 27-10-05 17:03

Bentjuul
Mit problem er at jeg ikke kan se jeg har noget der hedder inkfile

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-10-05 17:34

Det hedder ikke inkfile men derimod lnkfile altså et lille L

//bentjuul

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 27-10-05 17:37

Jeg har noget der hedder inffile og inifile men ikke inkfile.
Jeg kan godt fjerne under piffile, men hvor pokker er inkfile ?

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 27-10-05 17:47

ååååååååååååååååååååååh nu fandt jeg det, og har fulgt anvisningerne men pilene de er der squ satdig efter en genstart ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-10-05 17:58

Har du også været i piffile og markeret nøglen IsShortcut og slettet denne ?

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-10-05 18:00

Prøv lige at se efter i regedit om begge nøgler er væk.

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 27-10-05 18:10

Ja og de er væk men pilene er der endnu, jeg trykkede slet og de forsvandt men hvor de forsvandt hen ved jeg ikke for de røg heller ikke i papirkurven, så de burde jo været væk fra maskinen, jeg har lige prøvet det samme nummer på en anden maskine og der forsvinder pilene heller ikke.
Det skal siges jeg kun har brugt anvisningen til fjern pilene.... altså i lnk og pif

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-10-05 18:21

Du kan se her at jeg har lige fulgt guiden igen og det blev således http://www.bentjuul.bsjh.dk/nysgerrig.htm
Lav en systemgendannelse og prøv igen - men højreklik på nøglerne IsShortcut og vælg slet.

Jeg laver selv en systemgendannelse igen - for jeg vil godt have pilene på genvejs ikonerne

//bentjuul

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 27-10-05 18:45

WAUW ja det er lige såååååen jeg gerne vil ha mine ikoner til at se ud, og ok jeg prøver lige med en systemgendannelse og vender så tilbage.
Foreløbig tak for udvist tålmodighed og hjælp.

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 27-10-05 19:04

genvejspilene er der stadig til ikoner der henviser til www.sider feks. bank og lign.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-10-05 19:56

Ja det kan jeg tænke mig, men genvejspilene er vel væk på programmerne ???

Men nu skal du høre, hvis du går i regedit igen og lukker alle mapperne og markerer "Denne computer" og herefter går du i "Rediger" her vælger du "Søg" indsæt i søgefeltet IsShortcut
og tryk på "F3" så vil du finde en masse nøgler med IsShortcut - du trykke "F3" for at søgeprogrammet skal finde den næste nøgle. Jeg fandt bl.a. en i mappen InternetShortcut som jeg fjernede og så var genvejspilen væk på html genveje.
Jeg syntes dog det gav lidt ustabilitet med Internet Explore så jeg lavede en systemgendannelse igen.

Du skal nøjes med at slette en nøgle ad gangen og så afprøve, og så lav en systemgendannelse hvis du har problemer.

Men pas på - det kan let gå galt !!! Husk at lave et systemgendannelsespunkt inden du forsøger dig.

//bentjuul

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 27-10-05 23:25
Godkendelse af svar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 27-10-05 23:25

Tak for svaret bentjuul.Tak for stor tålmodighed og for afprøvning af diverse muligheder. Virkelig dejlig med så stor ildhu - tak tak

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-10-05 00:06

Selv tak den_nysgerrige - det har været sjovt og det er den eneste måde at lære registreringsdatabasen ordentlig at kende.

Vi skal bare altid huske at tage backup af vores vigtigste dataer når vi "leger" med registreringsdatabasen for jeg har prøvet nogle gange at gå i sort men pyt - det er jo meget spændende sted.

//bentjuul