/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Ca. Pris på dem?
Fra : Dirty_joker
Vist : 498 gange
50 point
Dato : 26-10-05 17:10

Hejsa alle Kandu'er!

Nogen der ved hvad det Ca. koster at få lavet et billede hos en "fotohandler" eller hvad de hedder??

Mig og min søster har sammen med gaven juleaften tænkt os at give vores mor og far et portræt af os sammen på et stort billede. Det vil sige vi skal have to af samme billede!

Hvad koster det sådan Ca!?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 26-10-05 17:12

et ovalt billede , 30 cm bredt og 40 cm højt, koster ca 1100 kr

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 26-10-05 17:13

glemte lige at sige, at det er med ramme

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-05 17:13

Jeg kender ikke prisen, men ved, at det er billigst at få taget et lille foto hos en fotograf, og dernæst få det forstørret

og "kopieret" hos en fotoforhandler, da de kan klarer det på en farvekopimaskine, og det er ikke til at se forskel på om

det er forstørret hos en fotograf eller en fotoforhandler

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-10-05 17:13

Snakker vi om digital forto eller polaroid, og det kommer meget an på størrelsen af fotoet

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 26-10-05 17:22

Det virker vildt, men uden ramme.

Jeg havde tænk mig at man bare fik taget et almindeligt billede.
Regner ikke med det er digitalt.

Nordsted1--> Det virker smart! Men er det på de "såkaldte" fotopapir man får det så?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-05 17:31

Det bliver lavet på specielt fotopapir, vi har fået det gjort med et lille sort hvid billede af ungerne, som så er blevet

forstørret

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 26-10-05 17:49

der er så mange tilbud op til jul - check avisen - i silkeborg har vi Randi Kornerup Bang jeg tror hun tager 500 for sådan en omgang. Ring til hende hun er meget sød.

http://www.randikornerup-bang.dk/

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 26-10-05 19:20

du kunne også prøve at kigge på www.fotokritik.dk

der er fyldt med ivrige og dygtige fotografer

Ole
fahnoefoto.dk

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-10-05 19:29

der er mange på google http://www.google.dk/search?hl=da&q=portr%C3%A6tfoto&btnG=S%C3%B8g&meta=cr%3DcountryDK
Men begræns søgningen ved at skrive dit bynavn i søgefeltet efter portræt.

Kommentar
Fra : janfoto

Dato : 16-11-05 11:01

Tidl prof. Det vigtigste for dig og din broder er at i kan besøge nogle fotografer, se de billeder han/hun laver, kik så på prisen, det er vel vigtigt at det er nogle flotte billeder.
Valg af rammer er nemmere når man står med billederne i hånden, farverne/nyancerne i billedet skal som regel sasse sammen. Det med at få lavet kopier derefter hos en fotohandler er ikke tilladt der er copyrigh påbillederne og det er ikke den samme kvalitet.