/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
hjælp netværk
Fra : x13
Vist : 339 gange
350 point
Dato : 26-10-05 16:35

hejsa
hvad er det der sker når min pc angriber sig selv og hvad gør jeg for at få den til at stoppe med det den kører windows 2000 pro med sp 4 på og den bliver brugt som spille server jeg har en linksys router norton meddeler
intrusion :invalid destination ip address
intruder :server(min ip)
risk level :medium
source ip address :server(samme ip)
protocol :tcp
the destination ip address 0.226.100.72 is invalid
der sker det at en anden pc som er på netværket ryger at internettet
M.V.H,
x13

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-05 17:09

Du skal prøve at kontrollerer dit netkort, og IPadr, det lyder som om det er dem der konflikter

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-05 17:10

kan det være du blokerer for digselv i din firewall ??????

Kommentar
Fra : x13

Dato : 26-10-05 17:23

hejsa
jeg bruger ikke firewall den er slået fra så det kan ikke væer det og jeg kan heller ikke se at der skulle væer noget galt med netkort eller ip der er ikke nogen
konflikter
M.V.H.
x13

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-05 17:36

x13... du skriver noget med at pc'erene har samme IP, det dur ikke, de skal have en hver

Kommentar
Fra : phammerdk

Dato : 26-10-05 17:37

gå i en dosprompt
skriv IPCONFIG /ALL
du får nu en oversigt over de netkort windows har registreret og hvilke adresser de har

find dit netkort i den liste

skriv derefter
IPCONFIG RELEASE /NAVNET PÅ DIT NETVÆRKSKORT FORBINDELSE
bagefter
IPCONFIG RENEW /SAMME NAVN SOM OVENFOR

på denne måde frigiver du din gamle adresse og beder om at få den fornyet
desuden sletter du evt. hw, cache på dit netkort - hvis ikke det virker så prøv at virusscanne begge dine Pcere

Kommentar
Fra : x13

Dato : 26-10-05 23:08

til nordsted1 der er ikke 2 pc'er med samme ip det er den samme pc.

til phammerdk jeg har prøvet det du skrev men der sker det samme (øv)
M.V.H.
x13

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-10-05 23:41

Så slet dit netværk og opsæt det på ny. Bare en tanke

Kommentar
Fra : phammerdk

Dato : 27-10-05 01:03

hmmm

hvis den IP adresse du skriver også er den dit netkort er sat op med i ip protokollen
kan jeg godt forstå den går i kludder

en ip adresse må ikke starte med 0.xxx.xxx.xxx
prøv eks. at give den en anden manuel konfigureret IP adr - skal naturligvis være på det samme segment som det din router er på

eks. hvis din router har intern IP 192.168.0.1
giver du din win2000 maskine IP 192.168.0.5
check dog først at din router giver den manuelle IP adresse lov til at komme igennem routeren. På denne måde kan du tvinge win2000 maskinen til ikke at få tildelt IP via DHCP fra din router. Hvis din Win 2000 maskine får den IP du skriver i dit ? fra DHCP - routeren er der da et eller andet helt galt i opsætningen i din router.

Husk også at angive submaske og gateway og DNS hvis du sætter din win2000 op manuelt i IP protokollen

hvis din router har IP 192.168.x.x
er din SUB 255.255.255.0
og din gateway er din routers IP adresse
Din DNS kan enten være din routers IP adresse eller din udbyders externe DNS serveres IP nummer

Prøv det med manuel - og hvis den står til manuel så prøv at tvinge den til at få tildelt fra din router i stedet....

Kommentar
Fra : x13

Dato : 27-10-05 15:05

hej phammerdk
den ip som er 0.xxx.xxx.xxx er en ip som den prøver gå ind på jeg har slået DHCP'en fra og køre med faste ip'er jeg har fundet ud af det nok er det prg som køre spillet/gameserver som der er noget galt med (jeg er ved at prøve et andet prg og det ser ud til at det løste mit problem) men mange tak for de forslag du/i er kommet med

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-10-05 15:16

Selv tak, håber det kommer til at virke

Annuller spørgsmålet
Fra : x13

Dato : 23-08-06 23:40

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål