/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Startside i I.E. 6
Fra : bigfool
Vist : 321 gange
100 point
Dato : 26-10-05 11:31

En bekendt til mig har Win 98 SR2 og I.E.6. Når han starter I.E. op kommer der en russisk site frem, som vi vi under "funktioner", "indstillinger" og "startside" retter til "www.tv2.dk", klikker "anvend" og derefter OK. Næste gang maskinen startes op og I.E. åbnes er det dog atter den russiske side, der ligger som startside. Vi har slettet cookies, offline og online filer samt "senest besøgte steder" men ligemeget hjælper det

Nogen her med et godt råd ?

På forhånd tak, Bigfool

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 26-10-05 11:36

skidt på puteren - ind til www.spywarefri.dk - hent hijackthis - scan og send loggen ind til dem - så får de alt det ud der ikke skal være der -

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 26-10-05 11:36

Du har fået noget malware/adware/spyware på maskinen.

Gå ind på www.arlet.dk og/eller www.spywarefri.dk og download noget anti-spyware til at rydde op med.

Jeg bruger selv Spybot Search & Destroy som værn mod den slags - der er også mulighed for at "spærre" startsiden mod ændringer udefra...

mvh berpox

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-05 11:38

arlet har ferie til 1.november

han værktøjer er dog tilstede - men at sende hijackthis ind lige nu ville nok tage for lang tid

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-10-05 11:41

Maskinen er blevet hijacked (..overtaget). Derfor skal du bruge dette program :

1.) http://www.spywarefri.dk/downloads1/hijackthis.exe

2.) Her er vejledning til programmet : http://www.spywarefri.dk/manualer/hijackthis-manual.htm

Til sidst lægger du din log her : http://www.spywarefri.dk/forum/

..og får lynhurtigt hjælp til at fjerne skidtet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 26-10-05 11:41

Nu er det jo langtfra sikkert at det er nødvendigt at køre en hijackthis ... i mange tilfælde kan Spybot sagtens klare sagerne.

/berpox

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-10-05 11:45

Hejsa

Når din startside er ændret så kør en tur med denne her

http://home8.inet.tele.dk/fbj/CWShredder.exe

Kør CWShredder, afbryd din internetforbindelse fysisk(stikket ud), deaktiver ALLE sikkerhedsprogrammer, luk alle vinduer undtaget cwshredder, klik på Fix, så scanner den, når den er færdig, klik på Next, klik på Exit..
Genstart

Brian

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-05 11:48

lidt udenfor - hvis spørger ikke er helt bekendt med at fjerne alt det ragelse man kan få hevet ind er det en god - nok den bedste - løsning at bruge hijackthis i et forum hvor man beskæftiger sig netop med sådan noget - så får man ikke blot hjælp men også vejledning til at undgå det

Kommentar
Fra : briani

Dato : 26-10-05 11:48

TILLÆG

Prøv også lige dette her

Fjern pornoside og anden side fra startside

Blev din startside bemægtiget af en pornoside eller en anden side, helt uden dit samtykke? I mange tilfælde kan den fjernes på denne nemme måde:

Start > Kør
Ud for åbn skriver du regedit
Klik på + ud for HKEY_CURRENT_USER
Klik på + ud for Software
Klik på + ud for Microsoft
Klik på + ud for Internet Exploror
Klik på + ud for Main
Find filen Start Page i vinduet tilhøjre og dobbeltklik på den
Under Værdidata finder du den pornoadresse eller side du har nu
Marker denne URL og skriv din nye startsides URL, f.eks. http://ww ....
Klik på OK og luk vinduet.

Mvh
Brian

Godkendelse af svar
Fra : bigfool

Dato : 26-10-05 12:41

Tak for svaret miritdk, ja og også tak til alle jer andre, der har været kvikke på tasterne, men miritdk var nu hurtigst.
Det endte med, at vi downloadede og installerede "SpywareGuard" og tilsyneladende er problemet nu løst

Takker endnu engang,
Bigfool

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-05 17:16

godt hvis det er løst - men en gennemgribende undersøgelse med hijackthis ville nu nok have været klogest trods alt.
(kender en der surfer meget og altid får problemet med skidt netop fra russiske sider - og det ene trækker som regel det andet med sig og ender endnu værre - sidste gang måtte der køres fuld restore med tab af alt - og vedkommende har vist ikke taget ved lære - sååååå - lol)

Men - husk at www.arlet.dk og www.spywarefri altid er tilgængelige

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-05 17:17

ps... prøv at kigge på arlet side "min sikkerhedspakke" - den er god at følge