/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
knallert mekanikker
Fra : ivanwilhelmsen
Vist : 293 gange
105 point
Dato : 25-10-05 20:54

aprilla rally skal tunes
men kører ikke ordenligt
det er min knægts knallert
men det er mig der har rodet
med den..... jeg betaler selfølig
hvis der er en der kan få den op og køre
mail gerne atui@mail.dk eller ring 22799040

Kommentar
Fra : holmgaard67

Dato : 25-10-05 21:10

Sorry..... men hvad er spørsmålet???

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-10-05 21:15

Du bli'r nok nødt til at fortælle hvor i landet du bor. Det er lidt svært at reparere en knallert uden at vide hvor den står samt have mulighed for at være der selv.

Kommentar
Fra : ivanwilhelmsen

Dato : 26-10-05 18:50

ja det har du ret i... det er i tåstrup og jeg kan godt være der selv,
lige nu har jeg et hebo 47,6 og udstødning... men hvad med dysse,
til kaburator.. jeg har haft den startet den gik a hel... til
men pludslig gik den død og nu der der ingen gnist
på tændrør????

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 27-10-05 18:08

Det lyder skam sært.
Jeg tror der er en løs forbindelse et sted på ledningen fra CDIen og hele vejen ud til tændrårshætten.
Er det en tunudstødning med forpotte og bagpotte? Altså er den delt op i 2?
Du skal nok ha en 85 eller 90 dyse i, og inde i spjældet på karburatoren sidder der en lille nål.
På den nål sidder der en lille skive.
Den skive skal flyttes et hak ned.
Hvis den, når du får den startet, prutter fra motoren når den kommer op i omdrejninger ved ½ gas, så skal skiven på nålen flyttes tilbage igen.
Hvis den prutter ved fuld gas, så skal du skifte til en dyse som er 5 mindre.
Hvis problemet er at den bare trækker meget dårligt, så skift den store fjeder under koblingen til en 27 kg.
og evt rullerne i variomatik til 4 eller 5 grams.

Kommentar
Fra : ivanwilhelmsen

Dato : 27-10-05 22:47

OK..... TAK FOR DET JEG PRØVER HER I WEEKENDEN
om jeg kan finde fejlen...

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 28-10-05 23:28

Er du sikker på at det ikke er en vandkølet hebo model du har købt.

for hvis du har det kan jeg *** godt forstå hvorfor den ikke kan køre... hehe...

Kommentar
Fra : ivanwilhelmsen

Dato : 29-10-05 17:16

ja......? det er jeg men jeg starter forfra med den gamle sylinder og top..
så prøver jeg at få gnist... har købt nyt tændrør. er der en sikring eller kan cpi en stå af???

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 29-10-05 19:08

cpi? mener du en CDI tænding?
Ja, den kan godt stå af, men det er meget sjældent og jeg har ikke hørt om det, endnu.
Se lige ledningerne efter om der er brud på dem, eller om de sidder i klemme et sted, eller om de er rustne og stivere nogle steder end andre. især omkring samlingerne.
Se også din tændspole om der er meget rust på svinghjulet, så det går ind og rammer føleren, som fortæller hvornår gnisten skal springe.