/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
ombygning af kamera
Fra : berthaprop
Vist : 538 gange
50 point
Dato : 25-10-05 12:50

Jeg mener engang at have set at der findes et ombygnings kit så man kan lave sit 135mm kamara om til digital, kan det passe?

Isåfald er der nogen der ved om det findes til en Pentax mz5

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 25-10-05 14:13

Lad være at tænke i de baner, men rigtigt,for ca. 6 år siden var der noget fremme, hvor man lagde elektroniken,

ind i et hylster som filmrullen, og så trak filcensoren hen foran objektivet. Det var sikkert en døgnflue, og prisen på

et rimeligt digitacamera i dag, er vel til at overkomme. Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-10-05 14:15

Jeg tror de fleste kits er udgået. Det tror jeg fordi opløsningen ikke er på højde med de digitale kameras der er i handlen, til en overkommelig pris.
Det vil med dagens priser, være alt for dyrt, i forhold til et digitalkamera, og så vil du stadig have et ældre kamera.

Sats hellere på et godt digitalkamera, og forær det gamle til et museum.
Jeg har selv 2 ældre MINOLTA'er SRT'er, der samler støv, og som er afløst af et MINOLTA DIMAGE Z5 DSRT

Det er ikke til at blive af med det gamle, der er ikke så mange der samler på nostalgi.

Kommentar
Fra : berthaprop

Dato : 25-10-05 14:19

nææ jeg sad lige og kiggede i den blå avis, der kunne jeg se at med det udstyr jeg hvade til den gamle kamera ville jeg kunne få max 1500

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 25-10-05 14:26

Så skal du være heldig, men vi er nok et par stykker hvor vores gamle ting ligger i en skuffe og fylder op.

Hvis du er vant til at have med spejlrefleks at gøre, starter prisen på ca.6000, medens et godt kompaktcamera

starter på omkring 15-1800kr. Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 25-10-05 15:53

Jeg tror også, du skal være heldig, hvis du sælger ret meget til 1500 (regn med at den blå avis er udbud). smid det på QXL og tag den pris, det kan give. Der er enkelte fotohandlere, som godt vil give lidt i bytte med et nyt - men det er desværre typisk så ikke dem med de billigste priser, så det udjævner det meste.

Surt show - som os andre

Men.... teknologisk er der sket vildt meget på digitalsiden de seneste 2 år, så glæd dig over, du har ventet til nu

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-10-05 16:54

Det er der noget om Erling. - Jo bedre byttepris de giver, jo mere har de lagt på ny-prisen.
Man kan helt sikkert få det endnu billigere, hvis man beholder det gamle og køber et nyt til den rigtige pris.

Der er ikke nogen der giver noget væk, de reder altid differencen i den anden ende.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 25-10-05 17:47

Næh.... men alligevel - alt efter hvad du vil betale. Dette var under indkøbsprisen (og det er ikke engang løgn, for jeg har set den reelle indkøbspris i 3 butikker.....

http://www.kandu.dk/dk/tip/12269

Men frækhed belønnes engang imellem

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 25-10-05 18:32

Erling:
Du sku' ha' købt en DX2, når du havde pungen oppe.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 25-10-05 18:37

Fra i dag, med D70:
http://kortlink.dk/257h
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 25-10-05 18:53

Joh.... , men fattigrøve som mig..... ville godt nok gerne, men er alligevel vildt glad for mit 70S - og så kunne det jo være, jeg på et tidspunkt kunne få lov at sponsere mig en makro eller lignende:

http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=187324

http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=187320

Synes faktisk, der er et fedt, fedt kamera - specielt når man sammenligner det med Canons plastik. Og har sjældent brug for 8 billeder i sekundet., så det.......

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 25-10-05 18:57

hov - hele strengen skulle med .... at klippe / klistre

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 25-10-05 20:44

Erling:
En macro skal man da have, helst 2 og gerne 3.
Start med Tamrons 90mm, så Sigma 150mm og derefter Sigma 180mm.

Fattigrøv siger du, du har sikkert bil, kør i een der koster det halve, så er der både til
kamerahuse og objektiver angmass. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 25-10-05 20:51

he he - har en bil som jeg prøver at sælge - men de, som vil købe den vil i forvejen kun give det halve, og så går det ligesom ikke rigtigt op, vel

Må se om jeg kan gå til den i år, hente den store bonuscheck på arbejde -- og ikke mindst skjule den for konen.... Så kunne det være, der blev til et nyt Flash-card

Hvorfor Tamron - hvorfor ikke Nikkors egne?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 25-10-05 21:09

Tamrons, er den mest prisvindende, og Nikon's er altid langt dyrere.
Lige i dette tilfælde skal du bruge Tamron, og helst med en Kenko 1,4 TC (Telekonverter) ca. 1200kr.
I min FK profil, kan du se hvad den kan (øh, mig) ha ha .
Her:
http://kortlink.dk/257q
Køb det i tyskland når det bliver aktuelt, herhjemme ca. 5000, i Tyskland ca. 2800.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 25-10-05 21:53

Ser ud som en fornuftig pris - lagte mærke til at SB 800 kostede 2500 - heller ikke uhørt. Har du handlet med dem før? OK butik ?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 25-10-05 22:56

Ja, har købt 2 objektiver, flinke folk. Keldd.