/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
kan ikke sende post fra outlook 2002
Fra : freddiemercury
Vist : 514 gange
400 point
Dato : 25-10-05 12:15

hej jeg kan ikke sende post fra outlook 2002
se lige denne her fejlmelding.

"can't contact LDAP directory server (81)"

Kommentar
Fra : dk

Dato : 25-10-05 12:19
Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 25-10-05 13:01

Hej dk,
Har lige kigget på dine links - de skulle kunne hjælpe freddiemercury.
Fint at du har fundet den rigtige fejlmelding.
hilsen
Flemming

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 25-10-05 13:31

hej DK
tak indtil videre, men jeg kører win 2000 og Service pack 3
gælder da kun til win xp, så den kan jeg ikke installere
mvh

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-10-05 13:48

dk´s link 3...... check lige nederst
Additionally, you may have to install Windows Installer 2.0 to install this fix. For additional information about the Windows Installer requirement for post-Office XP SP-2 fixes, click the following article number to see the article in the Microsoft Knowledge Base:
330537 (http://support.microsoft.com/kb/330537/EN-US/) OFFXP: Office XP Updates and Patches Released After September 2002 May Require Windows Installer 2.0

STATUS
Microsoft has confirmed that this is a problem in the Microsoft products that are listed at the beginning of this article. This problem was first corrected in Office XP Service Pack 3.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 25-10-05 13:57

eeeøhhh
office 2002 = Office XP !!
outlook 2002 = Office XP

så det har ikke lige noget at gøre med om det er windows 2000 eller XP

er nogen special grund til du ikke har service pack 4 ?? du løber en stor sikkerheds risiko uden

ellers kan du hente den her (husk at vælge det rigtige sprog.....)
http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/servicepacks/sp4/default.asp

Kommentar
Fra : dk

Dato : 25-10-05 14:00
Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 25-10-05 15:36

hejsa jeg har i forevejen installeret SP3 og har nu også installeret service pack 4

jeg synes ikke jeg kan komme videre kan i hjælpe mig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-10-05 15:42

har du kigget dine konfigurationer efter ????? Det kunne tyde på at det er der fejlen ligger - kig på din udbyders hjemmeside om der er opsætningshjælp

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 25-10-05 15:54

jeg kan når jeg åbner outlook ikke engang åbne mit adressekartotek så få jeg fejlmeldingen
"can't contact LDAP directory server (81)"

jeg har nu slettet LDAP
under TOOLS
EMAIL konti
view or change an existing directories or adressebook
NULL LDAP

efter anvisning fra den første besked jeg fik
desværre uden held.
og nu er den væk - jeg klokker i det undskyld
mvh

Kommentar
Fra : dk

Dato : 25-10-05 16:26

kobler du op imod en server ?? hjemme arbeds plads ??
eller er det bare "almindelig hjemmebrug ??
hvis det er hjemme brug så har du ikke brug for LDAP medmindre din udbyder forlanger det....

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 25-10-05 16:33

hej DK
jeg har sammen med en nabo en 2 mb lanforbindelse
mailadresse er hos GMAIL og den skulle være sat rigtig op
mvh

Kommentar
Fra : dk

Dato : 25-10-05 18:32

hmm
tyder på der er noget andet galt......

jeg er ikke helt sikker på hvordan qmail skal sættes op...
det virker også som om den mail server du prøver at oprette forbindelse til er Offline

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 25-10-05 20:34

hej måske skal jeg prøve at installere outlook igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-10-05 21:04

http://www.kandu.dk/dk/spg/73539

her kan du se og løse dit problem

Kommentar
Fra : dk

Dato : 25-10-05 22:06

>> miritdk
takker for det, jeg vidste det var emesen som havde skrevet noget et eller andet sted........men hvor ??
endnu een at skrive bag øret.
altså ændre indgående post til port 995 og udgående til 465

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-10-05 22:56

dk ........- haha - ja jeg vidste det også - men - haha - klart nok lyder det også som mangel på kontakt til server - det kan jo ligge flere steder.

lad os nu se om freddiemercury får det hele til at virke

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 26-10-05 08:52

tak for alle jeres kommentarer
nu har jeg lokaliseret hvor fejlen er tror jeg ( det var ikke opsætning af in og udgående server 465 og 995 det var sat rigtigt op) inde i outlook kan man køre : "test account settings" og gør jeg det, er de første 4 tests fejlfrie, men
den sidste: "send test e-mail message" kommer fejlmeldingen : "unable to send test message, please vertify the email
adress field"

hvad siger i så, hertil og ikke længere for mig, håber i er lidt klogere
mvh

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-10-05 09:07

enten på den første side med bruger oplysninger har du skrevet forkert mail adr.
eller under "flere indstillinger" i feltet "svar email" har du skrevet forkert mail adr.

slet evt. din mail adr. begge steder og skriv den igen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-05 11:13

altså - det er outlook du skal sætte op først og fremmest og have oplysningerne tastet rigtigt ind - derpå integrerer du gmail

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 26-10-05 16:26

hej nu har jeg altså afinstalleret outlook 2002, og taget kopi af pst filerne i outlook
men nu kan jeg ikke installere outlook igen,
please help

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-10-05 16:37

hvilken fejl får du ??

ellers i kontrolpanel >>tilføj/fjern programmer >>vælg >> skift << udfor office 2002 >>
tilføj eller fjern komponenter >>er der et X udfor outlook vælger du kør alt fra denne computer>>
gør guiden igennem.

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 26-10-05 17:15

tak til DK nu har jeg da fået installeret outlook 2000 (da det er office 2000 jeg har)
kan jeg så sætte den op til gmail.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-10-05 18:06

eeøøøhhh
ja, lige umiddelbart, skulle der ikke være noget i vejen for det, husk at holde tungen lige i munden.........

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 26-10-05 18:34

hej DK

jeg har prøvet med outlook 2000 men der er ikke nogen steder hvor jeg kan kalde email konti frem, og nu har jeg
installeret outlook 2002 efterfølgende, men jeg kan ikke finde den på pc'en - det er stadig outlook 2000 der kommer frem
er de rundt på gulvet - det er jeg.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-05 19:07

freddiemercury - hvilken udbyder har du ???????????

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 400 point
Dato : 26-10-05 19:52

I kontrolpanel >>post
hvis det ikke er oprettet nogen mail konto/konti opretter du dem her

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 26-10-05 21:13

jeg har gmail miritdk og jeg tror ikke gmail kan køre sammen med outlook 2000 skal være min. 2002

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 27-10-05 10:23

jeg lukker spsmålet nu konklutionen er at jeg kan køre outlook 2000 nu, før kørte jeg 2002
virker ikke mere, så jeg vender nok tilbage
tak til alle

Godkendelse af svar
Fra : freddiemercury

Dato : 27-10-05 10:24

Tak for svaret dk. og alle andre

Kommentar
Fra : dk

Dato : 27-10-05 10:41

oki
selvtak

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-10-05 10:42

freddie - du kan sagtens bruge outlook 2000 - prøv at kig i hjælp/helt i din gmail

eks:
http://gmail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13276

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-10-05 10:43

helt ????? skulle jo være help