/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Kvindekroppe i keramik
Fra : Mille35
Vist : 774 gange
100 point
Dato : 25-10-05 12:02

Jeg var på ferie her i sommer og så et sted "kan ikke huske hvor" Kvindekroppe uden ben også stod de på en pind i metal,de var utrolig flotte ! er her nogen der ved hvad jeg mener

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 25-10-05 12:12

Ps.
De var ca 20 cm høje og jeg mener de kostede mellen 400 og 500 kr

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 25-10-05 12:16
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-10-05 12:51

Torso, som har været meget populær de sidste 7-8 år

De findes i mange størrelser og udførelser.

De fleste er lavet af gips.

Keramik, hmm...

Kik i brugskunstbutikker.

Hanne

Kommentar
Fra : MarleneP

Dato : 25-10-05 13:04

Du kan også lave dem selv: http://www.pandurohobby.dk/menu/MenuServlet
- og når du én gang har formen, så kan du jo lave lisså mange du vil... Julegaver til hele familien
Mvh. Marlene

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 25-10-05 13:06

Hej Balcanard
Nej det er ikke dem,de er påklædt

Kommentar
Fra : MarleneP

Dato : 25-10-05 13:12

Du skal søge på "kvinde gipsform" - og ignorere, at billedet forestiller en mandetorso... Søg evt. også på "torso", så finder du en papmacheudgave.
http://www.pandurohobby.dk/menu/MenuServlet

Mvh. Marlene

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-10-05 17:21

Mille35 - var det sådan nogen små barok agtige figurer der næsten lignede gamle porelænsdukker ?????? Jeg har set noget af den slags i små listige gave/ide-butikker rundt omkring her i sommer - men har da ingen anelse om hvor - var ikke interesseret nok desværre lol
Synd du ikke lige husker hvor du har set dem - så var der mulighed for at søge/ringe

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-10-05 18:18

Detektiven: Hvor i landet var du på ferie?

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 26-10-05 07:40

Jeg søger osse de der porelænsdukker

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 11-11-05 11:58

Har selv fundet dem
De er bare så søde tjek selv

http://www.keramiker.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-11-05 13:33

hahaha Mille35 - du giver ikke nemt op hvad ????? godt gået

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 12-11-05 08:30

Aldrig

Har du set dem så ?

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 12-11-05 10:04

jeps kan jo se dem via dit link - de er godt nok søde og sjove - i det hele taget har kunstneren en herlig sans for brugskunst og helt unyttige ting man bare må eje

ps.. der findes en fransk udgave der er lavet på rigtige små giner med rigtig tøj - oven i købet med tøj der kun findes one of a kind udgaver af - ved du det ??? (jeg leder ikke efter dem lol)

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 17-11-05 07:50

miritdk

dem kan jeg altså ikk finde ..der giver jeg op
Du må gerne finde dem til mig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-11-05 09:26

haha jeg har også opgivet - det mest idiotiske er at jeg rent faktisk fandt dem ved en dag at skrive en forkert www adresse - og siden har jeg ikke kunnet finde dem - men kan jo være man finder dem ude i den store forretningsverden Har set et par stykker i virkeligheden hvor ejeren dels ikke anede hvor de kom fra - og oven i købet havde pillet mærket i bunden af - tyyyyyyyyypisk
Hun fortalte at hun havde hørt at når en kunde havde fået en - så blev det registreret hvilket tøj det var - og det blev så never lavet igen - men huske mere kunne hun ikke.
Jeg fik en tanke om at det kunne være lanceret af et modehus - lyder det ikke sandsynligt ????

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-11-05 11:04

Mille35 - nui, den er søj!

miritdk - den med modehuset lyder da i hvertfald som en god idé!

Hanne

Godkendelse af svar
Fra : Mille35

Dato : 29-03-06 11:03

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-03-06 17:13

haha - jeg har også søgt som bare uden held - men skal nok huske det her hvis jeg støder ind i dem igen - det gør man jo af og til