/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Forgaffel til Yamaha FS1 DX
Fra : vestergade36
Vist : 1430 gange
20 point
Dato : 25-10-05 09:55

Vi harlige købt en Yamaha fra 1979. Vi afmonterede forhjulet for at renovere bremsekaliberen. Da forhjulet skulle på igen var det næsten umuligt. Der var ikke plads mellem forgaflerne.
Kan denne afstand indstilles på nogen måde ? eller hvad er der gået galt ?

Kommentar
Fra : vmax_jakobdrengen

Dato : 25-10-05 19:28

nej afstanden kan ikke indstilles men det som jeg tror der er galt er at det ene gaffelben sidder fast.........
fordi jeg havde nemlig det samme problem med min yamaha passola og der sad det ene gaffel ben fast der i støddæmperen og jeg tog noget wd40 og sprøjtede det i og så igang med at rokke det løs

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 27-10-05 18:01

Er du helt sikker på at du ikke har byttet rundt på nogle ting? Afstandstykker osv.
Det kunne godt lyde som om at speedometerdrevet har siddet forkert.
Men hvis i har fåpet det på og alt kørt fint, så er det vel godt nok.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-04-06 18:25

Problemet er ikke forgaflerne, de har jo ikke ændret sig, men problemet er at du skal skubbe begge bremseklodser tilbage på en gang, pas dog på at bremsevæsken så ikke løber over i beholderen, da det virker som lakfjerner, hvis du ikke får det tørret/vasket væk, med det samme.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : vestergade36

Dato : 29-04-06 11:27

Problemet var ikke at bremseklodserne ikke var skubbet langt nok tilbage for jeg har lige skiftet pakninger og stempel. Der var ikke plads mellem forgaflerne. Måske er navet samlet forkert, men det har jeg ikke haft skildt.
Vh Klaus