/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
DVI & TFT
Fra : jumbovorre
Vist : 311 gange
20 point
Dato : 30-10-02 13:02

Hej alle...

Jeg er for nyligt blevet den lykkelige ejer af en 15" Hercules tft skærm og et Point of View Gf4Ti4200, men jeg kan ikke få billede frem på skærmen via DVI!? Jeg bruger den medfølgende adapter der gør det muligt at bruge 15d-sub (eller hvad det nu hedder).... Der er absolut intet problem når jeg bruger det almindelige stik (altså 15d-sub) men da jeg har hørt at man får bedre billedkvalitet ved at bruge DVI ønsker jeg dette...

På forhånd tak
Steffen

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 30 point
Dato : 30-10-02 14:34

"jumbovorre" <jumbovorre.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:zJPv9.196388$Qk5.6823456@news010.worldonline.dk...
> Hej alle...
>
> Jeg er for nyligt blevet den lykkelige ejer af en 15" Hercules tft skærm
> og et Point of View Gf4Ti4200, men jeg kan ikke få billede frem på
> skærmen via DVI!? Jeg bruger den medfølgende adapter der gør det muligt
> at bruge 15d-sub (eller hvad det nu hedder).... Der er absolut intet
> problem når jeg bruger det almindelige stik (altså 15d-sub) men da jeg
> har hørt at man får bedre billedkvalitet ved at bruge DVI ønsker jeg
> dette...

Ja, man kan rigtigt nok få væsentligt bedre billede med DVI, men du skal
IKKE bruge din adaptor og VGA signalet (det handler om at der i DVI-I kabler
og indgange på skærme godt kan fremføres VGA signal ...se evt
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1577&p=3 )

Du skal i stedet bruge et DVI kabel og forbinde dit kort og din skærm med
dette. Derefter skal du ind i "egenskaber for skærm" --> avanceret -->
"geforce X xx XXX" --> "nview" --> "enhedsindstillinger" --> "vælg output
enhed" og vælge digital fladskærm.

Både dit grafikkort og din skærm skal dog være DVI kompatible (have DVI
stik), og tro det eller ej, men der er faktisk rigtigt mange (ALT for mange)
digitale fladskærme der ikke er kompatible med DVI og kun har 15d-sub til
analog VGA signal.

TBC

Godkendelse af svar
Fra : jumbovorre

Dato : 20-11-02 17:14

Tak for svaret TBC.