/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Thermostat "Danfoss ??
Fra : zita30
Vist : 805 gange
200 point
Dato : 24-10-05 19:36

Hvad skal man vælge af thermostater, jeg skal til at have nye thermostater, i huset jeg er i tvivel om jeg skal købe med indbygget føler eller
fjern føler.altså RA_RAV_RAVL eller man skal tage et skridt vidrer og købe med, spare og programering altså RAV-PLUS HJÆLP

Zita

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 24-10-05 19:43

Det har lidt med placering af din radiator at gøre hvilken type du vælger........erder træk fra andre rum eller vindue er det en ide at bruge med fjernføler for at få den ønskede temperatur der hvor føleren sidder.Er dit hus velisoleret og almindelig ind delt er det din pengepung som bestemmer..Men en RAV_PLUS er jo en fin ting ,men prøv at regn lidt på udgift kontra indtjening(besparelse)

mvh sverola

Accepteret svar
Fra : gasmanden

Modtaget 200 point
Dato : 24-10-05 21:55

Rav og Ravl er gamle modeller af ventiler som der kun kan købes nye følere til

Ra er den nyeste .... fjernfølere bør bruges hvis føleren sidder i træk eller er skjult ... evt bag et gardin
Ra plus kan bruges i de rum hvor man vil have sænket temperaturen i perioder
men man bør ha sænket temperaturen mindst 6 timer i træk ....
ellers er der ikke meget sparet

Godkendelse af svar
Fra : zita30

Dato : 30-10-05 10:01

Tak for svaret gasmanden.

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 30-10-05 10:02

har nu bestilt RA med føler TAK for hjælpen

Zita