/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ustabil motorgang. (Gilera RCR)
Fra : vapsen
Vist : 509 gange
100 point
Dato : 24-10-05 19:11

Min RCR har et mindre problem, når den kommer godt op i omdrejningerne så begynder den pludselig sådan at gå ustabilt.
den trækker en smule, derefter dør den lidt ud for at trække igen. det blir den ved med.
Knallerten har fået fjernet indsugningspladen. luftfilet, og pakninger er alle i orden.
Jeg har på fornemmelsen at den får for meget benzin, men jeg vil lige høre nogen andres meninger.

MVH. Rolf Kjærlund

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 24-10-05 19:26

Det med at den får for meget benzin kan du jo checke ved at lukke for benzinen mens du kører -hvis den da trækker 100% lige før den dør kan du have ret -
Jeg tror nærmere at det måske er din tænding som ikke rigtigt kan følge med -Har du byttet tændrør for nylig eller checket tændingen over det hele ??

Mvh sverola

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 24-10-05 22:10

Er det helt oppe på toppen at den gør det?
Har den altid gjort det?
Så kan det nemlig måske være din CDI som er begrænset, men tjeck først om den får for meget benzin.

Kommentar
Fra : vapsen

Dato : 24-10-05 23:25

Det er omkring 50-55 km/t at den gør det. den plejer at kunne køre omkring 60 og med en smule medvind gerne på den gode side.

p.s. Det er også gået ud over mit optræk.

MVH. Rolf Kjærlund

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 26-10-05 21:08

Lyder som om at dit luftfilter er tilstoppet, og at din udstødning også er blevet det med tiden.
Hvis det sidder en studs eller anden ting i dit luftfilter, som kan begrænse luften, så prøv at fjerne den ting. Så burde dit problem være løst.
Men hvorfor kører den kun 60 kmt? Har du fjernet alle begrænsningerne?
Hvis du ikke har fjernet den i udstødningn, så vil det være den bedste måde at løse dit problem.
Plus at det vil give både optræk og topfart.