/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win 2000 Administrator ødelagt
Fra : Headfarm
Vist : 389 gange
200 point
Dato : 24-10-05 16:09

Hvad gør man når Win 2000 prof. har ændret en bruger med administratorrettigheder så brugeren har fået en lavere rang - og administrator er oprettet med et ukendt kodeord?

Der er vist ikke systemgendannelse på Win 2000?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 24-10-05 16:13

ved ikke med Win2000, men med WinXP kan man komme ind som administrator sådan:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no5

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-10-05 16:20

Log på som administrator i fejlsikret, og fjern kode i brugerkonti.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-05 16:20
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-10-05 16:23

Jeg har ikke prøvet (hcma) men der er stor chabce for at den kan bruges da XP og win2000 ligner hinanden.

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 25-10-05 11:11

Til peet49
Har prøvet men man skal stadig bruge password i fejlsikret tilstand - eller hva´?

De andre forslag tager lidt længere tid - men går primært på XP og ikke win2000!

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 25-10-05 11:13

Er der systemgendannelse i win2000 - og i givet fald, hvor ligger den?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-10-05 14:08

Hvis den er indstalleret uden password så prøv.
Ved login:
bruger = administrator
password = et du finder på (men husk det)

Hvis den ikke starter op med login vindue så.

start > luk comp >rul og vælg log af > nu vil du se et login-vindue

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 30-10-05 23:21

På grund af meget vigtige data på drevet måtte jeg lade et proff. firma løse problemet - så nu er det uaktuelt.

Men jeg har lært 2 ting:
Sørg ALTID for at have 2 administratorer oprettet. (Så man kan gå ind via den anden hvis den første bliver ødelagt)

Gem ALDRIG data under de af Windows oprettede "Dokumenter" da disse er knyttet til en bruger. Hvis denne bruger bliver ødelagt, har man ingen data. Lav i stedet en ny mappe udenfor "Dokumenter" - og meget gerne på et andet drev.