/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs TV
Fra : jesper.s
Vist : 998 gange
100 point
Dato : 24-10-05 11:36

Hej.

Hvordan kan jeg lave trådløs forbindelse fra antennestikket på væggen til 2 fjernsyn, stuen og værelse, til billigst muligt penge? Hvor kan jeg købe det?

På forhånd tak!

Jesper S. [hør]

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-10-05 11:46

hvad er der galt med et T-stik ???????? det er både nemt og billigt

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 24-10-05 11:55

Det er for at undgå at trække kabler, da der er langt fra antennestikket til værelset.

Jesper S. [hør]

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-10-05 11:58

høh - og hvad koster det at få ekstra antennestik sat op ???? (billigt faktisk - især hvis man kan selv)

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 24-10-05 12:06

Det var ikke det jeg spurgte om, jeg spurgte om trådløst!!!!!!!!! :oll

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-10-05 12:10

sorryyyyyyyyyyyyyyy - smutter

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 24-10-05 12:59

Mig bekendt findes der ikke noget der kan klare dit problem. lad os antage du har et antennestik som du fører over i en video, det signal du får fra videoen kan føre rundt trådløst Philips laver noget der kan bruges til det men kvaliteten er ikke særligt god/eller meget dårligt, en af mine venner som er tekniker fraråder det. sagen ligger i at du kun kan føre 1 kanal rundt trådløst.
Her er et link du kan se på.
http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/catalog.jsp?fhquery=fh_secondid%3Dsbcvl1200_85_dk_consumer%26fh_location%3D%2F%2Fconsumer%2Fda_DK%2Fcategories%3Ccatalog_dk_consumer%2Fcategories%3Ctv_gr_dk_consumer%2Fcategories%3Cwireless_tv_networking_ca_dk_consumer%26&productId=SBCVL1200_85_DK_CONSUMER&activeCategory=TV_GR_DK_CONSUMER&fredhopperpage=detail.jsp&language=da&country=DK&catalogType=CONSUMER&proxybuster=X1LORMEJLKE5XJ0RMRESHP3HKFSEKI5P
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-10-05 13:21

Det kan godt lade sig gøre, men på ulovlig vis. Du kan nok ikke købe dette udstyr i handlen.
Hvis du kan bygge det selv, kan du bygge en bredbåndet HF-booster, som forstærker antennesignalet op, og sender det ud i en ny antenne.
Problemet er så at du pludselig har to signaler på samme frekvens, hvilket kan give skygger på billedet, og i værste fald forstyrelser, både hos dig selv og den nærmeste nabo, og det mås man skutte. Det er ulovligt ifølge radiospredningsloven.

Det som "fleng" skriver om, sender kun et signal (kanal) ad gangen. Det har også den ulempe, at det køre på det samme frekvensbånd som trådløse netværk og trådløse detect telefoner, samt evt forstyrelser fra mikroovne. Så de 2,4 GHz er et skraldespandsområde, hvor alt for meget har fået lov til at boltre sig ukontrollabelt. Men gudskelov rækker signaler i dette frekvensområde ikke så langt med de effekter der er tilladt.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 24-10-05 13:34

Severino har fuldstændigt ret, Jeg tænkte kun hvad der var legal
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 24-10-05 14:47
Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 24-10-05 15:40

Hov - kpier lige hele strengen med. Eller også tag D-link direkte og se produkterne. De arbejder med og mod totalt trådløst derhjemme, og har allerede nogle brugbare løsninger

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 24-10-05 15:58

Det er vist ikke det der tale om her

Accepteret svar
Fra : WebLock1

Modtaget 100 point
Dato : 18-11-05 18:27

Måske denne fætter her,
http://www.emb.dk/category.262.article.1279

"Indbygget TV-Tuner, så man kan overføre antenne signalet."

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-11-05 22:43

Den ser rimlig ud, men jeg er bange for, at den ikke egner sig, hvis man samtidig har trådløst internet i hjemmet, da den bruger de samme frekvenser, så der kan opstå nogle forstyrelser. Men ellers kunne det være sjovt at få den afprøvet.
Fruen i huset er træt af det spindelvæv af kabler der er alle vegne!

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 27-11-05 13:33

Tak for svaret WebLock1.