/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Pillemisbrug?
Fra : melody74
Vist : 505 gange
20 point
Dato : 23-10-05 20:11

Jeg har en spiseforstyrrelse og er nu kommet ind på at tænke på piller (morfin....). Jeg drømmer om dem, har taget nogen, bestiller dem over nettet via USA (Valium) og vil bare have piller, piller, piller. Jeg har knogleskørhed og får kodein og gemmer dem i munden når jeg får dem og samler til jeg har 30 og tager dem alle - blever høj. Er jeg på vej ud i et midbrug? De andre dage hvor jeg ikke får nogle 3 dage er jeg rastløs, sur og tvær. Nu får jeg snart nogle fra USA. Håber I vil svare. Melody

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 30 point
Dato : 23-10-05 20:13

Nejda - du er bestemt ikke på vej ud i et misbrug!

Du står lige midt i det!!!

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-10-05 20:19

Underligt spørgsmål. Mit svar må være: Hvad synes du selv?

Godkendelse af svar
Fra : melody74

Dato : 23-10-05 20:19

Tak for svaret vil.du. Jeg føler også selv at jeg er for langt ude, jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre. Jeg bor på en instutition for psykisk syge og har prøvet at sige det, men det er noget med "jeg tænker på piller", ikke "jeg køber piller". Har du/I nogen forslag. Lige nu er jeg selvgølgelig fornuftig nok, men dagen i morgen ser anderledes ud, jeg søger også slankemedicin....

Kommentar
Fra : melody74

Dato : 23-10-05 20:22

Flash77, måske ikke helt tilfreds med dit svar.... Du skulle prøve det selv!!!!

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 23-10-05 20:23

Hej
Hvor intilligent syntes du selv du er lige nu. På en skala 1-10.
Torben

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-10-05 20:24

Ja - jeg har et forslag: Lad være med at købe mere - så er der ikke noget at tage. Og så tag den medicin du får - der er en grund til du får det i de mængder og på de tidspunkter du får det. Der er KUN dig selv der kan gøre noget ved dit problem, så det er kun et spørgsmål om at tage sig sammen. Alle andre kan klare sig uden at "være på noget" - og hvis du er på en institution får du det du skal have.

Og så snakker du nu om slankemedicin - det skal du så heller ikke have.

Kommentar
Fra : melody74

Dato : 23-10-05 20:26

Jeg kunne give alle mulie slanketips og nave på slankepiller, men hvad nytter set, det er jo ingen anoreksi side. Man skal jo ikke dyrke sin sygdom. Og jeg kunne oplyse om sider hvor man kan købe billig Valium fra USA. JEG MÅ VÆRE SYG!!!! Men hvad gør jeg? Er uddannet sygeplejerske, det er det værste, så jeg ved ALT.....

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-10-05 20:27

Melody74 - jeg har nok prøvet mere forskelligt end du lige kan forestille dig, men det er den her sag uvedkommede.

Der er kun en løsning på dit problem og det er at du ser at få samlet noget viljestyrke sammen. Tænk over hvad du vil med dit liv - hvis du ikke vil noget som helst fornuftigt med det, så skal du bare fortsætte som du gør nu og så også få fat i noget slankemedicin til din spiseforstyrrelse.

Hvis du vil noget fornuftigt skal du se at få styr både på din spiseforstyrrelse og dit misbrug. Så må du bare tage alle de ubehageligheder med som det medfører at få styr på tingene - ingenting kommer af sig selv.

Kommentar
Fra : melody74

Dato : 23-10-05 20:29

Jeg troede det var en rimelig fornuftig side, men det er det ikke, vil,du var fornuftig, men det lader ikke til at I er, så hvis I ikke har andet og bedre at sige er I ingen hjælp. Tror du det er så let at stoppe? Bare at lade være? Tror du så ikke jeg var stoppet? Hvem er nu Karl smart?

Kommentar
Fra : melody74

Dato : 23-10-05 20:32

Måske har du ret, men det er ikke så let, det burde du vide. Jeg vil slutte her, men tak for hjælpen, vil tænke over det....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-10-05 20:33

melody74

God bedring.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-10-05 20:33

Det har intet at gøre med at være Karl Smart - men hvis du ikke kan bruge mit svar kan jeg kun konkludere at du ikke er interesseret i at komme ud af dit problem. Mener du selv at løsningen er bare at købe forskellige piller? Og mener du selv SERIØST at en spiseforstyrrelse skal kureres med slankemedicin? Jeg vil jo mene at den skal kureres ved at spise normalt.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-10-05 20:36

Og lige til sidst - så skal du da også lige vide at det jeg skrev var ment i en god mening selvom tonen var lidt hård - men jeg vil også ønske dig god bedring og håber du tænker over det.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-10-05 21:27

Bliver da lige nødt til at putte en bemærkning ind her, selvom spørgsmålet er lukket...
Jeg går ud fra, at du ønsker hjælp, men har drønsvært ved at bede om den. I stedet for at sige tingene højt, hvilket er rigtig svært, kunne du måske efterlade spor? F.eks. en kvittering på de piller du har købt, eller lade internetsiden stå åben, skrive en dagbogsside og læg den et sted, hvor personalet helt sikkert ser den. Eller bare skrive et brev til dem eller nogle pårørende, der derefter kan handle.

Jeg er klar over, at den slags tvangstanker ikke så nemt lader sig styre, men du er nødt til at genoptage kontrollen. Det er muligt, det kun lader sig gøre i kort tid ad gangen, men i så fald er det om at benytte sig af chancen, når den byder sig.
Du kan ikke gøre det alene - du må have hjælp!

Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke!

Vaxen

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 23-10-05 22:03

Melody.

Du skriver noget 'spaltet' - men ved du hvad - du skriver at du er uddannet sygeplejerske og du skriver at du bor på en institution for psykisk syge - men ikke om du bor der i forbindelse med dit job eller om du er patient dér?

Hvad enten du bor og arbejder på denne institution, eller du er patient på institutionen, så henvend dig til rette vedkommende (een du har tillid til og er tryg ved, din oversygeplejerske - eller den tilknyttede læge) og læg kortene på bordet! Vær åben og ærlig omkring det du gør - læn dig tilbage og pust ud, for det må være en lettelse at få det ud.

Når du så har siddet lænet tilbage en tid, så retter du ryggen op, knejser med nakken og så gør du det der skal til - i samarbejde med de der kan hjælpe dig.
Sig til dig selv at 'dette her KAN og VIL jeg klare, det djævelskab skal dælme ikke få ram på MIG - BASTA!'..

Nem sagt, ved det godt - men at det er svært, det ved jeg osse godt - men jeg ved at du kan gøre det!!

God arbejdslyst !

Venlig hilsen vil.du/Dorthe.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-10-05 22:42

Citat
Jeg har knogleskørhed og får kodein og gemmer dem i munden når jeg får dem og samler til jeg har 30 og tager dem alle - blever høj.

Fortsat god bedring.