/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Adfærdsbehandler
Fra : berthaprop
Vist : 6518 gange
200 point
Dato : 23-10-05 18:52

Er der ikke nogen som kender en god adfærdsbehandler i midtjylland?.

Er der nogen som har prøvet noget lignende en hestehvisker hvor nogle kan "snakke" med hunden, tror ikke rigtig på det men kender nogle som gerne vil prøve det på deres vovse, så jeg ville gerne finde en seriøs en i jylland, men det kunne jo være rart at det var en som fik en god anbefaling med

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-10-05 19:01

dch har som regel tilknyttet en eller anden form for hundepsykolog, hvadenten det er en professionel eller en der bare er god til hunde. ring til din lokale forening og få en snak med dem. de kan helt sikkert hjælpe

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-10-05 19:07

Hvad er det for problemer, du har med vovse??

Kommentar
Fra : maleneoredsen

Dato : 23-10-05 20:18

Hej
Jeg kender en kinesiolog som bor i Nibe, hun er meget dygtig og behandler både heste og hunde, se mere på hendes hjemmeside: http://www.naturgaarden.dk/

Mange hilsener Malene

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-10-05 21:05

Ikke lige Midtjylland, men tæt på. http://www.hundepsykologen.dk/

Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 25-10-05 23:24

Hej Bertaprop

Lone Greva i Galten er decideret hundepsykolog - det er hende BjarneD linker til. Hun er medlem af brancheforeningen PAFF (Privatpraktiserende Adfærdsbehandlere For Familiedyr i Danmark).
Hun "hvisker" ikke - men bruger adfærdsmodificeringsstrategier til at afhjælpe adfærdsproblemer.

Hendes kollega Irene Liljequist er hundeadfærdsbehandler, men kan udover dette "se" ting ved hunde. Altså "hviske" om du vil. Hun bor dog på Sjælland. Hjemmesiden er www.hundeliv.dk Evt. kan du jo kontakte hende og spørge, om hun kender til nogle der kan "hviske" i midtjylland.

Vh. vildskud

Kommentar
Fra : Dr.W

Dato : 03-01-06 10:26

Hej

Prøv evt.også www.hundezonen.dk det er 2 adfærdsbehandlere fra Århus som måske kan hjælpe men det er nogenlunde det samme som de foregående svar.

Kommentar
Fra : rene_t-j

Dato : 23-02-06 21:55

min kæreste og jeg er i færd med en uddannelse som adfærdsbehandler/hundehvisker hos pioneren inde for hundeadfærd Turid Rugas så hvis du vil læse noget om hunde sprog og dæmpende signaler så er hun helt klart den førende inde for faget. lige som Monty Roberts er for heste. hvis du vil vide mere kan du skrive til min kærestes email som er hedegaard_heidi@yahoo.dk nb vi bor tæt på Århus mvh René