/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Harddisk Klikker...????
Fra : michael_30
Vist : 1751 gange
125 point
Dato : 23-10-05 09:50

Hej
Jeg har en harddisk fra MAXTOR, når jeg tilslutter den, begynder den at klikke og jeg kan ikke finde den i bio´sen.
Hvad kan der være galt med den....??
Er den helt færdig eller kan det rep.....?
Det er flg. model:
DIAMONDMAX 6800 ULTRA ATA
27,2 GB
5400 Rmp.
9.0 ms.

Hilsen Michael

Kommentar
Fra : Crypton

Dato : 23-10-05 10:54

Normalt når et HD klikker er det tegn på at den er ved at være "død". Klikket er læsearmen der "støder" på pladerne.
Du kan være heldig at der kommer forbindelse med den, og hvis dette sker så tøm den hvis det er ting du ikke kan undvære.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-10-05 10:59

Gå ind og hent>

Powermax
http://kortlink.dk/maxtor/252c
og kør en test af HDD'en,det lyder som om du har en bad sector på disken(fejl)
måske kan den repareres med Powermax måske ikke det kommer and på hvliken fejl det er.
Hent også PowerMax User Guide (PDF format) nede i bunden af siden,læs den før du går igang.
Du skal have en formateret diskette og køre det under DOS(diskettedrevet)under opstart,vis
du har andre diske indstalleret så fjern data/strøm kabel fra den/disse.
Manse9933
Læs siden

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-10-05 11:10

Vis du har et styresystem på et af de drev som du frakobler,så tag den disk ud/fjern kablerne fra
den disk du undersøger,før du starter op på dit system drev(for at beholde dit drev bogstav på disken)
så kan du altid sætte det reparede drev til bagefter vil det går godt.
(for få Info)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-10-05 11:11

vis

Accepteret svar
Fra : Brommi

Modtaget 125 point
Dato : 23-10-05 13:06

Den er død. har selv været ude for det en del gange.. og det lyder som om det er en gammel harddisk. så garanti er sikkert en by i rusland. hvis du ikke kan se den i bios er der ikke noget at gøre.. Du kan ikke køre powermax på en disk som bios ikke kan finde.
Køb en ny harddisk istedet.. de koster ikke alverden længere. Iøvrigt snakker de om at forøge afgiften på harddiske pga de nye hdd optagere. Så det er nok nu man skal købe hardiske.

->Brommi

Godkendelse af svar
Fra : michael_30

Dato : 23-10-05 13:49

Ja det er sku surt, men hvad, så må jeg jo købe en ny.........Tak for svaret Brommi