/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Emails
Fra : jumbovorre
Vist : 495 gange
20 point
Dato : 29-10-02 23:02

Da jeg står for at formatere min HD, vil jeg gerne have mine mails med så jeg kan bruge dem igen når computeren er oppe at køre igen... Mit spørgsmål er derfor: Hvor gemmer OutlookExpress mine mails..?!?!?!?!?!

Steffen

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 30 point
Dato : 29-10-02 23:37

Hej Steffen,

øøh... nu ved jeg ikke lige hvilken version af windows du bruger, men hvis du bruger Win98 ligger de i mappen -->
C:\WINDOWS\Application Data\Identities\{et eller andet nummer}\Microsoft\Outlook Express, der vil der så ligge nogle filer der hedder .DBX til efternavn, det er dine datafiler hvor din mail er i bl.a.

når du ska' lave backup af dine outlook filer, ska' du ind i stifinder og så ned til mappen -->
C:\WINDOWS\Application Data\Identities\
lad os sige at din mappe hedder
C:\WINDOWS\Application Data\Identities\{11111111-2222222}\Microsoft\Outlook Express, og i denne mappe ska' du kopier
Indbakke.dbx
Sendt post.dbx
Slettet post.dbx
og andre filer med *.dbx som du vil gemme eller har lavet mapper til...

Og hvis du f.eks. skal have fat i din adresse bog, ligger den i mappen C:\WINDOWS\Application Data\Microsoft\Address Book
her ska' du så kopier "dit navn".wab

hvorimod hvis du bruger Win2000 eller XP ligger de i mappen... -->
C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Identities\{et eller andet nummer}\Microsoft\Outlook Express
og adressebogen i... -->
C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Microsoft\Address Book

samme fremgangsmåde som ved Win98 med at kopier filerne...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-10-02 23:14

"jumbovorre" <jumbovorre.news@kandu.dk> skrev :

>Da jeg står for at formatere min HD, vil jeg gerne have mine mails med
>så jeg kan bruge dem igen når computeren er oppe at køre igen... Mit
>spørgsmål er derfor: Hvor gemmer OutlookExpress mine mails.

Kig i news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express,
hvor spørgsmålet bliver besvaret flere gange om ugen.

PS.
Og så kan jeg da kun anbefale at bruge din udbyders newsserver og
din newsreader (f.eks. Outlook Express) til at læse
nyhedsgrupper.
Du får et meget bedre overblik over indholdet i de forskellige
nyhedsgrupper og ikke noget pointpjat.
<http://www.usenet.dk> er et godt sted at læse om nyhedsgrupper.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 30-10-02 07:32

Det nemmeste ville være at flytte sine mails til et andet drev, f.eks under Dokumenter. Så bliver de ikke berørt af formatteringen af C-drevet.
I OutlookExpress 4-6 er det under Funktioner > Indstillinger > Vedligeholdelse: Tryk på knappen Lagringsmmappe... og derefter flyt.
Efter en nyinstallation af sytemet skal du gøre det samme igen.
Dette har fungeret fint hos mig i flere år og det flytter også ens adressbog.

Godkendelse af svar
Fra : jumbovorre

Dato : 30-10-02 13:10

Tak for svaret strarup.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 30-10-02 13:42

jumbovorre, hvad er forskellen på mit svar og strarups på ca. 30 linier, ud over at mit er kortfattet - 2 linier - og præcis det du spørger om????