/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Suzuki gsx F/R
Fra : MikkelV
Vist : 422 gange
200 point
Dato : 23-10-05 00:19

Jeg er ved at skifte min motor fra en racing til en standart F model. Begge fra 89. Det har vist sig at der er nogen stumper man ikke bare kan flytte over, men som udgangspunkt er det gået smertfrit.

Dog er jeg kommet lidt i bekneb. Den pind der bliver trykket på af koblingssneglen er ca. ½ cmfor lang. Nu ved jeg ikke om det er skjoldet der kommer fra en racing, der ikke passer på en f model, eller om der kan være sket noget inde i maskien der gør "pinden" ikke kan komme ind. Når jeg prøver i den gamle motor passer hele fint, den sunker "pinden" også ca ½ cm længre ind.

Jeg ved at der skal ligge en kugle i koblingssneglen der hvor der trykkes på "pinden", men skal der også være en på den anden side af "pinden"? Grunden til jeg spørger er at, jeg har fundet en kugle under maskinen, men jeg kan ikke være helt sikker på den stammer fra min motorcykel. Såvidt jeg kan se sidder der ikke nogen kugle derinde og hvis kuglen skal der ind kommer "pinden" jo tilsvarende kortere ind end den gør allerede nu?

Håber der er nogen der kan gennemskue hvad det er jeg snakker om og fortælle mig lidt om hvordan det hele hænger sammen. Jeg har bøger om maskien, men jeg kan ikke finde noget lige om det her.

MvH.

MikkelV

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 23-10-05 20:42

der skal ikke være en kugle mellem pind og trykleje(udrykkerleje)!

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 16-01-06 19:41

Hvad forskel er der på en standard og en racing??....Suzuki lavede ikke R modellen i 600ccm i 1989

Mvh.Jan