/ Forside/ Interesser / Helbred / Misbrug / Spørgsmål
10  25 300
Mindst skadelige?
Fra : DeZZa
Vist : 1497 gange
100 point
Dato : 22-10-05 23:52

Hvad er de mindst skadeligste stoffer der findes? Altså nogle, hvor man ikke på længere sigt med brug hver weekend f.eks. bliver dum, eller ens organer tager meget skade, eller andre bivirkninger? Og er der nogen der ved hvorfor der ikke er blevet lavet næsten bivirkningsfri stoffer endnu? Man burde jo tro det bare var et spørgsmål om at forske noget mere. Det kunne jo være rigtigt fedt med lovlige stoffer uden bivirkninger..

Kan i komme med nogle argumenter hvorfor også?

Jeg kan meget godt lide effekten af speed f.eks. med at man blir totalt happy, HELT vildt glad.. Men har hørt at speed er meget hårdt for kroppen, det er kokain måske ikke eller? Eller skal man bare finde noget speed der er sundere lavet, har f.eks. hørt om noget der er lavet på æblesyre. Har selvfølgelig prøvet hash, som de fleste siger er det mindst skadelige, men kan det egentlig passe? Der er også svampe.. Jeg har prøvet at spise 40 spids nøgenhat i træk. Jeg tog 15 ind af gangen og lod dem trække i 5 min i mit mundvand imens jeg slugte saften der kom derfra og så tog jeg et nyt hold af 15 ind når det var gået over og jeg havde slugt svampene osv. indtil jeg havde ædt mine 40, men kunne overhovedet ikke se noget. Jeg blev herre oppe og kører. Ligesom med speed, måske lidt vildere og med mere kilden i maven.

Og hvis i spørger hvorfor jeg gør det, så kan jeg svare simpelt, hverdagen er for kedelig, og stoffer fascinere mig, har altid gerne ville lave stoffer.

Tak på forhånd.

Kommentar
Fra : mogib

Dato : 23-10-05 00:05

hvad med en sodavand eller en kop the det skader dog mindre og smager udmærket

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 23-10-05 00:09

Alene det at du kan finde på at spørge om den slags, her - viser at du bør undlade at tage de stoffer.

AL den slags er skadelig!

Find noget andet at udfylde dit liv med, vi er dog nogle få milliarder der godt kan få en hverdag til at køre, uden at skulle ty til stoffer - det samme kan du!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-10-05 00:13

Der er ingen stoffer der ikke er skadelige eller vanedannende.....der er kun forskel på, hvordan skaderne udarter sig, og hvor længe der går inden eftervirkningerne viser sig.

Og du lyder helt ærligt ikke alt for smart, med dine eksperimenter med det ene og det andet.

Og hvorfor der ikke bliver forsket og udviklet stoffer der ikke skader?

Sikkert fordi det ikke er meningen, at man skal fylde sig med stimuli for at få livet til at fungere.

Jeg gætter på du ikke er særlig gammel, og dermed en af dem der har holdningen, at uanset hvad man siger, så ved I selv bedre, og tror ikke en dyt på, at I bliver afhængige og ødelægger jer selv.

Tro om igen!!!!!!!!! og find da for pokker på en sundere måde, at sørge for at livet ikke er kedeligt.

dova

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 23-10-05 00:16

præcis ord dova

Faktisk er det sørgeligt at man kan finde på at spørge om den slags - men du har ret 'jeg alene vide'

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 23-10-05 00:22

Jeg bruger normalt meget tid foran computeren, det er min hovedinteresse, men engang imellem har jeg ikke lyst til nogen af delene, hverken comp, tv, venner, noget som helst, og så kan man jo prøve noget udenfor virkeligheden ..

dova: Okay, men der er jo stadig ting der er mere skadelige for kroppen end andre. Har kigget på en del sider inkl. www.erowid.org .. Men det siger jo ikke direkte hvad der er mest skadeligt, men der er jo så mange ting udover stoffer vi går rundt og indtager i hverdagen der er giftige og medfører sygdomme osv, kan det ikke sammenlignes med at tage noget 1 gang om måneden?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-10-05 00:25

Tag dig et par bajere eller noget vin...det er selvfølgelig skadeligt i store mængder..men nok det mindst skadelige..i den kategori

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 23-10-05 00:28

Hvad er så mest skadeligt? At drikke en kasse øl eller være på speed?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-05 00:35

Du dør i det lange/korte løb af BEGGE dele

Kommentar
Fra : hac3

Dato : 23-10-05 00:59

Hva sker der helt ærligt.???

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 23-10-05 01:01

Citat
Men det siger jo ikke direkte hvad der er mest skadeligt, men der er jo så mange ting udover stoffer vi går rundt og indtager i hverdagen der er giftige og medfører sygdomme osv, kan det ikke sammenlignes med at tage noget 1 gang om måneden?

Helt ærligt....du har ret i at meget er farligt....men der er jo ingen grund til ligefrem at lægge sig ud foran en lastbil...vel?

Tag dig da sammen! Find nogle interesser at dyrke - ingen intelligente mennesker keder sig og synes at dagligdagen er kedelig og ved du hvad min ven? Du ER IKKE dum!! Du skriver et flot og velformuleret indlæg her..du HAR evner og talenter som du skal/kan bruge!

Livet er en GAVE - din opgave er at pakke gaven ud og bruge den - i respekt for giveren OG i respekt for dig selv!

Du kan simpelthen ikke tillade dig at spilde de gode ressourcer du er indehaver af - de skal ud og arbejde - du har ikke ret til at spilde dem på noget så usselt som at tage stoffer....og det er ikke nødvendigt for dig!!

Du stiller dette underlige spørgsmål herinde..men du kender udmærket selv svaret! For du er nemlig ikke dum! Du kender svaret og stiller blot spørgsmålet for ar blive irettesat og vejledt hen imod noget som du godt selv ved hvad er.
Egentlig er det, en smule, at betragte som hang efter bekræftelse, du vil gerne høre at dén vej som du inderst inde godt ved hvor går hen...er dén vej der er den rigtige - og det er IKKE en vej der fører til indtagelse af disse skadelige stoffer eller andre rusmidler.

Du behøver dem ikke!

Vh. Dorthe.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-05 07:26

Prøv yoga,faldskærm,kickboxing, eller som en af mine venner.
Han har netop solgt alt,, ALT ,hvad han ejer, i eftermiddag tager han til nepal, hvor han bla. har købt 2 børn fri.
Forstået på den måde, at han har betalt for deres uddannelse, og givet dem mulighed for at blive hos deres forældre.
Han påtænker også Tibet,,, og som han siger, hvor skæbnen nu fører mig hen, han er i midten af de 30, og har sådan ikke lige planer
om at komme tilbage til dk.
Gætter at du ikke er gammel nok til at følge med der, så søg dig en uddannelse, med udfordring, (røgdykker),
eller nøjes med at melde dig til robinson
En anden af mine gamle bekendte, Lars, han sidder her, det er sgu vildere end stoffer, det er livet.
http://nepalbalghar.com

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 07:28

Ser man på organskader bør du vælge opiater; Opium, morfin, heroin, metadon, men de har den kedelige effekt at være svært vanedannende.
Opløsningsmidler : Ligthergas, benzin, æther, lim mm. giver organ og hjerneskader.
Centalstimulerende midler som Kokain, amphetamin, MMDA (Ecstasy), osv... giver fare for akkut forgiftning og psykoser.
Nervemedicin som Stesolid, Neusenal mm.. er knap så giftige, men meget vanedannende.
Sovemedicin kan give akut forgiftning.
Mindre vanedannende er alkohol, men det giver på sigt organskader.
Hallucinogener som LSD, Psilosybin og hamp er svage gifstoffer, men med stor risiko for psykoser.
Tobak kan give lungelidelser og kræft.

Det giftigste du kan indtage er nok ligthergas.
Det mildeste stof er marihuana/hamp.

Faktisk har jeg lige læst en artikkel om det nu er påvist, at hamp er mindre kræftfremkaldende end tobak. THC'en er ligefrem kræfthæmmende.

Du bør nok vælge alkohol (..med måde), da det er et lovligt rusmiddel.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 07:39
Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-05 08:40
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 08:54

Som tillaæg til natmadens link : Man skal holde sig LANGT fra ecstasy. Disse piller kan indeholde alt mellem himmel og jord, så man aner ikke om man indtager; MDA, MMDA, LSD, heroin, aphetamin, stryknin eller lidt af det hele.

..og lad mig så tilføje : http://www.benneke.dk/Marihuana_et_af_de_mest_ugifti.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 08:58

Ps. Derfor er jeg også uenig med mine partifæller, men bøjer mig naturligvis for flertallet : http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=397606

</RADIKAL>

Kommentar
Fra : pims

Dato : 23-10-05 09:23

Det er svært at sige, hvilke stoffer der er meget farlige og hvilke der er mindre farlige.
Fælles for dem alle er, at du dør af dem. Selv hash slår dig ihjel.
Det er blot et spørgsmål om, hvor hurtigt du vil dø. Hvis der er tidspunkter, hvor du ikke gidder venner, computer eller fjernsyn og bare vil væk fra virkligheden, er der noget som tyder på at du trænger til psygologisk assistance. Sommetider vil jeg også gerne være alene, men jeg kunne ikke drømme om at ta' stoffer. Jeg har engang røget meget hash, og tro mig, jeg kunne ikke fungere i den tid. Jeg mistede mit arbejde og kunne ikke koncentrere mig om noget som helst. Så hvis du vil smadre dit liv og din fremtid, så bare gå til den. Men kom ikke og sige, at du ikke blev advaret. Når først du ligger inde på den lukkede afdeling, med hallucinationer og stemmer i hovedet, er vejen tilbage til et nogenlunde normalt liv, besværlig og ofte umulig. Men held og lykke med det og god fornøjelse.
Hilsen Pims.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-10-05 09:32

Livet er faktisk langt federe, når man begynder at opleve virkeligheden!
Hvis du har behov for at slippe væk fra hverdagen, så gør dog noget konstruktivt i stedet.
Ved godt, at det lyder noget syret, men prøv at dykke ind i dig selv - lær at meditere - det giver den samme fornemmelse af pause, som du forsøger at opnå med stoffer. Og med mindre du har en psykisk sygdom, så er meditation faktisk gavnligt for dit helbred.
Udforsk dig selv! Læs bøgerne "Nuets kraft" og "lev i nuets kraft" af Echart Tolle. Gå om bord i bøgerne om indsigterne og udforsk livet i stedet for at lege med døden. Du får den samme fordybelse ved at opsøge livet og dets facetter, som du gør ved at dope dig selv.
Dyrk noget motion, der får dig helt ud i tovene - spinning, løb, eller andet, hvor du er alene med dig selv og din aktivitet. Hvis du giver dig helt hen, slipper du også virkeligheden - eller oplever en anden.

Der er mange muligheder, men se i øjnene at stoffer er noget L###.... Det slår dig ihjel. Husk på, at en psykose kan opstå den første gang, du ryger hash. Der er INGEN garantier!

Vaxen

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 23-10-05 10:47

Hér er et skema, hvor de forskellige stoffer bliver vurderet i "farlighed"
http://www.mindblow.dk/sider/hvorfarligt.html
Forleden i "Rundfunk" på tv2 var der et indslag hvor "hjernemadsen" (anders lund madsens bror) som er hjerneforsker, fortalte blandt andet at hash sætter sig i fedtet hjernen og ændre hjernens kemi, så at man får svært ved at huske og at koncentere sig, desuden at hvis man tager/ryger det 2-3 gange om uden vil man være påvirket hele ugen fordi det bliver ved med at være i fedtet i lang tid. Selv måneder efter at man sidst har røget kan man selvom man så ikke er påvirket som når man lige har røget det, stadig opleve at være pludselig er skæv for en stund, eller ikke kan koncenterer sig, fordi der stadig sidder en rest i kroppen.
Det samme med Speed, der har den farlige virkning at man ikke mærker kroppens egentlige behov og derfor tror at man kan klare mere end man kan, fx ikke rigtig mærke sult tørst, kulde etc.
Når stoffernes virkning fortager sig, prøver hjernen at komme tilbage til sin normale balance og det føles meget ubehageligt da det er noget af en omstilling der skal foretages, det er derfor man kan få det rigtig skidt bagefter.
Der var en pige i studiet som efter diverse stofindtag i weekenderne havde fået en psykose med skizofrene symtomer og skulle tage antidepressiva resten af hendes liv for at holde det nede og desuden måtte hun ikke føde børn, da der var en alt for stor sandsynlighed for at de ville blive født hjernskadedet på grund af hendes tidligere misbrug, hun måtte ligeledes heller ikke adoptere børn på grund af at hun var medicin afhængig resten af sit liv.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 23-10-05 10:51

Og der var også nogle der i studiet der fortalte om nogle ulykker der var hændt nogle der havde taget ecstacy, fordi der simpelthen ikke følger en varedeklaration med og ecstacy kan i realiten være hvad som helst, heroin, amfetamin, eller et eller andet sammensurium af hvad som helst.

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 23-10-05 10:53

Den skotske stand-up komiker Billy Connolly http://en.wikipedia.org/wiki/Billy_Connolly sagde engang, at dér, hvor han kom fra, plejede de at bruge weekenden på at gnide sig i næseborene med meget fint sandpapir og derefter banke hovedet meget hårdt ind i en væg. Det er meget billigere end kokain, men mandag morgen føles det præcis lige sådan!

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 23-10-05 11:57

molokyle: Hamp er da ikke et hallucinogen, som du placerede det under. Tænkte nok at hampprodukter var det mindst skadelige, men havde slet ikke forestille mig at opiater kom efter det, kan du forklare dette?

mulberry: Det var ikke Rundfunk men Ungefair. Har set det.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 23-10-05 11:58

PÅ textTV's side 122 (DR1) kan du lige nu læse om en kun 21årig fyr der er død, efter at have eksperimenteret med svampe...

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 23-10-05 12:19

Har endnu ikke fundet en ordentlig detaljeret dokumentation på hvordan amf, coke, eller speed skader kroppen. Nogle der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 12:37

pimps ->

Citat
Selv hash slår dig ihjel.

..ja; hvis du sluger det og får det galt i halsen, tæver din hustru ihjel med et par hundrede kilo af slagsen, brænder en sagsløs ihjel på at bål af 1000 hampeplanter og hva' har vi?

Sig mig : Hvad bygger du denne uhyrlige påstand på?

Dokumentation : TAK !

mulberry -> Det kan godt være at hjernemadsen er en kapacitet på hjernefosknings området, men hvad ved manden om toxitologi? Mig bekendt er det alkohol der sætter sig som fedt på hjernevævet (..NUL kalorier i hamp) og det er påvist gang på gang i ALLE videnskablige undersøgelser at korttidshukommelsen bliver svækket ...så længe virkningen står på 12-24 timer. Derefter kan ikke påvises hukommelsessvækkelse :

1.) http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=275996
2.) http://www.sst.dk/publ/publ2000/rus_bio/Rusmidlernes_biologi-4.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-10-05 12:37

Hvad er det præcist for en dokumentation, du ønsker?
Snakker vi videnskabelige undersøgelser som forskere har publiceret?
Ellers er det godt nok nemt at finde noget ved simple Google-søgninger.
Forstår egentlig ikke, hvad det er, du er i tvivl om, og hvad du har brug for at vide. Er du ikke, som alle os andre, blevet tudet ørene fulde af disse oplysninger i din skoletid?

For at være helt ærligt, så tror jeg du desperat leder efter et lille hul i informationerne, hvor du kan finde en undskyldning, der lyder fornuftig og så tage løs af skidtet på trods af fakta.

Der er INGEN god grund til at tage NOGEN former for stoffer - og i mine øjne gælder det også tobak og alkohol.

Vaxen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-05 12:37

Gå til din læge - han kan hjælpe dig - også med forklaringer......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-05 12:39

Endnu bedre - kig ind på skadestuen/modtagelsen en fredag/lørdag nat - så rører du ALDRIG skidtet.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-10-05 12:40

Du kan starte her og så læse derned ad....

http://annualreport.emcdda.eu.int/da/page007-da.html

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 12:42

Rettelser : hjernefosknings = hjerneforsknings, toxitologi = toxikologi

</HASH-HJERNEN>

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-10-05 12:47

Molokyle>> Nej, hash slår ikke ihjel på samme måde som de andre stoffer gør - Måden hash er livstruende på er, at det ved langvarig brug kan give så store sociale konsekvenser, at en depression opstår - med selvmord til følge.
Og taler man liv i overført betydning, har det store konsekvenser for det almindeligt levede liv. Man er ikke i kontakt med sin omverden, er ikke i stand til at skabe og opretholde sociale relationer og jobmæssigt er man meget ringe stillet, da koncentrationsevnen er alvorligt svækket.
Desuden er der risiko for exogen psykose allerede ved det første hvæs - og er dette ikke livstruende - både i bogstavelig forstand og overført?

Vaxen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 12:50

vaxen ->
Citat
Måden hash er livstruende på er, at det ved langvarig brug kan give så store sociale konsekvenser, at en depression opstår - med selvmord til følge.

Ja ..og det er fordi det er; kulturelt og socialt betingede sideeffekter : Forbudt/ulovligt/krimminelt

http://www.liberator.dk/art-detail.asp?A_id=274

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-10-05 12:52
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 12:53

DeZZa -> Kom hjem til mig og ryg en 'bønne' grøn Ama'r. Hvis det kan bringe dig ud af kedsomheden?

Så behøver vi måske slet ikke 'den brede', men kan snuppe en FF'er ...eller 2? På det lokale sprut-pusher-hus

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 12:58

vaxen ->

..og Henrik Rindom er i mine øjne en selvopreklameret nar !!!

..på linje med Anders Fogh Rasmussen ..og som sådan et selvbestaltet sandhedsvidne

Verden er i deres øjne ikke større end de selv ka' rumme

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-10-05 12:59

Sorry Molokyle, den må du længere ud på landet med

Det er IKKE samfundet skyld, at hashmisbrugere bliver depressive.
Selvfølgelig kan man ikke skære alle over en kam, men hashmisbrug har enorme konsekvenser for livet generelt.

Men - bare for at sætte min egen argumentation på gyngende grund - måske er der grund til at skelne mellem brug og misbrug, når det gælder hash. Ligesom man kan gøre med alkohol.
Med undtagelse af risikoen for psykose og den lange halveringsted, kan forbrug af disse to rusmidler vel rent socialt sidestilles....

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-10-05 13:01

Sandheden er nogle gang ilde hørt.... Nu er Henrik Rindom jo ikke den eneste, med disse påstande....

Men plads til diskussion og et kritisk blik skal der jo altid være

Vaxen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-05 13:06

sidder lige og sniffer noget fodsvamp, det får mig til at tænke på, at jeg skal i bad.
Og så forlader jeg tråden.
God week-end.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 13:06

I må hjertens gerne kalde mig hjerneskadet, dum, ubegavet, narkoman, virkelighedsfornægtende, misbruger, verdensfjern, romantiker, hippie, nørd, ødelagt, fjern, taber... mm.

Jeg har røget hash siden jeg var 11 ..med måde forstås ! ..og næsten gang fylder jeg 46 år

...og som sagt må I kalde mig ALT ..undtagen tidligt op om morgenen

Dén klarer jeg selv

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-05 13:09

øv jeg er smuttet, men , molo, 46, det sagde du osse sidste år
Stadig God week-end, og må høsten være med dig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 13:10

vaxen ->
Citat
Det er IKKE samfundet skyld, at hashmisbrugere bliver depressive.

..næeh, det er heller ikke samfundets skyld at folk får depressioner af ikke at slå til i parforholdet, men derfor forbyder man jo ikke parforhold

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-10-05 13:13

Klart Molo! Der er da mange, der ryger hash og har gjort det i en evindelighed uden deres liv er gået helt til rotterne - men at bruge dette som argument i mod de skadelige virkninger holder vist ikke i byretten

Og jeg LOVER ikke at ruske dig ud af din skønhedssøvn

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 13:14

Tak natmaden, men : Høsten er i hus, men også noget andet. Bonden går til høstbal rundt omkring i landet. Både i Skælskør, Sengekjær og Billund tager bonden ud til høstbal og ryger sig en .....

( Totalpetroleum ..hvis nogen sku' være i tvivl? )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-10-05 13:14

Fandt lige lidt mere:

http://www.addikta.net/ny_side_1.htm

Vil du have mere deZZa?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-05 13:17

Dårlig argument "molokyle" - der er også folk der ryger til de bliver 100 og ALDRIG får eller har haft kræft.

Lykkelotto - Det er få der vinder

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 13:21

vaxen -> Og så vil jeg gerne se videnskablige beviser og have belæg for denne påstand mht. hamp :

Citat
..de skadelige virkninger..

..som ikke blot er et udslag af en 'berømt' læges helt personlige livsanskuelse.

Fysiologisk som psykologisk. (Gerne publiceret inden for de sidste 10 år i et internationalt annerkendt lægevidenskaligt tidsskrift som The Lancet, Nature, Scientific American el. lign)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-10-05 13:21

Hov!

Her var sørme lidt mere læsning - denne gang beskrevet af misbrugerne selv - de må da vide, hvad de taler om?

http://www.brugerforeningen.dk/bfny.nsf/pagesdk/MP13.html?OpenDocument

Joo, det er skam ikke information der mangler på nettet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 13:23

Ps. Hvis THC var så skadeligt for psyken, gav man det næppe i pilleform til sklerosepatienter og kræftsyge i kemoterapi

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 23-10-05 13:23

molokyle: Lyder lækkert med den invitation, grøn Ama'r ? ;) Bor du på Amager eller hvad er det for noget? Har jeg ikke hørt om før? Amager Pot eller Skunk? ;) ..

Jeg har også røget siden jeg var 12 første gang ca. og gør det ca. hver 2-3 weekend året rundt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 13:26

refi -> Mange børn har mælkeallergi. Lad os forbyde mælk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-05 13:27

Totalpetroleum jo
Altså hvis nu noget så'n knirker lidt forholdet, så ligger der da store fabrikker der ligesom kan hjælpe.
meget af dette 'lovlige' stof formidles her. http://www.lmk.dk
Forresten er en lille hjemmerullet med selv meget lidt pot, god i mod hovedpine. med det er jo en anden ting.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-10-05 13:29

Well Molokyle... Nu er argumenterne vist lidt ude i hampen ikke sandt????

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-05 13:34

vaxen dine link vægter kun på den side du vil se
her tror jeg at du finder lidt til hver vægtskål, og sikkert skrevet af folk med ancinitet
http://www.yahooka.com og jeg der er meget viden når at man søger,,,, men begge øjne åbne.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 13:36

DeZZa -> Du kan klikke mit nick (Molokyle) her oven over spørgsmålet til venstre ..eller her : http://www.kandu.dk/dk/userview.asp?uid=81351

..og finder så yderligere oplysninger og mine emil adresser. Hvis du synes, så sender du bare en emil

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-10-05 13:37

enig med dig Natmaden - men jeg vitterligt ikke set andet i min søgen....!

Og som Molokyle efterspørger: Link til artikel i The lancet - fra 1998, men det er jo også inden for det sidste tiår

Man skal være medlem for at se artiklen, men den er hurtigt klaret.

http://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140673698050211/fulltext

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 13:39

Ps. Hvilket gælder alle i tråden og til alle tider

..også natmaden

..men det er ikke sikert jeg svare jer! Jeg foretrækker at bruge kandu.dk ..i fuld (..og skæv) offentlighed

</MOLOKLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-05 13:42

Ja "molykyle" - TIL DE BØRN DER HAR ALLERGIEN.....

Hvis du videnskabeligt kan bevise at "visse" personer kan "tåle" disse stoffer - så kan de da bare æde/sprøjte/drikke løs.

At du får "skadelige" stoffer i kroppen ved en behandling er ene og alene for at vælge mellem 2 onder - men det sker trods alt under betyggende forhold.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-10-05 13:47

Alt afhænger af øjet, der ser... sådan er livet jo....

Er egentlig også kommet langt fra deZZas oprindelige spørgsmål - som jeg kun kan svare på via de links, jeg har fundet...
Jeg kan desværre ikke proppe min personlige erfaringer med unge hashmisbrugere ind som dokumentation. Jeg var også i den naive tro, at man ikke bliver afhængig af hash, og at der ikke er nogen konsekvenser ved indtagelsen - lige indtil jeg via mit arbejde mødte unge mennesker, hvis liv var/er i totalt ruin på grund af det skidt.

Men - hvis deZZa ønsker at tænke, at det ikke er skadeligt at tage stoffer, så er der såmænd ikke nogen eller noget, der kan ændre på det.

Så go for it DeZZa - may the force be with you!

Vaxen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 13:47

Yow yow.. så er vi jo (..næsten) enige :
Citat
Its health and psychological effects are not well understood and remain the subject of much debate, with opinions on its risks polarised along the lines of proponents' views on what its legal status should be.

..fra : The Lancet 1998; 352:1611-1616

DOI:10.1016/S0140-6736(98)05021-1

Adverse effects of cannabis.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 23-10-05 13:48

Det var ellers langt væk Molo .. Jeg bor i Aalborg såå ;) ..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-10-05 13:49

Ja, og den femte i denne måned, døde en af min datters forhenværende venner.

Han startede ud med hash da han var 14-15 år, eksperimenterede nøjagtig som du, med en masse lort, selvfølgelig blev han afhængig, hash, speed, extasy, coke, heroin o.s.v.. Ja, alt hvad der "virkede". Deraf fulgte selvfølgelig kriminalitet for at finansiere misbruget og psyken ændrede sig radikalt efterhånden som organismen tog skade.

Til en fest var han godt skæv og stangstiv af sprut, så var der en der liiige havde nogen nye piller de skulle prøve......han åd to af dem.

Fik det lidt dårligt og gik hjem i seng. Han vågnede ikke op igen.........Han nåede lige at fylde 24.

mvh dova

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 23-10-05 13:53

dova: Og så er der dem der passer mere på og jeg har aldrig været afhængig af noget før ..

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-10-05 13:54

Enig Molo... som sagt - alt afhængig af øjnene der ser... Men læs nu hele artiklen.. Usikkerheden bunder i dårlige undersøgelser på mennesker - de skal jo gå med livrem og seler

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-10-05 13:55

Du narrer dig selv DeZZA....

Lige præcis den kommentar vidner om den gale vej.... Your choice - man opdager det ikke før, det er for sent...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-05 13:57

"DeZZa"

Du står næppe til at redde - uanset hvad vil du have et eller andet - så held og lykke - du får med sikkerhed valuta for den skat du gennem tiden har betalt....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 14:01

Jeg er klar over dette vaxen, men der er nu ingen grund til at 'male fanden på vægen' og nedsætte sig som dommer, pege fingre, være belærene (-..læs : Bedrevidende), fordømmende, forudindtaget, prædikene... blot fordi DeZZa stiller et helt naturligt spørgsmål, der er en del af hverdagen for en masse unge mennesker .. og gamle

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 14:04

Jeg mener ikke vi har til opgave at fortælle DeZZa hvorledes livet skal leves. Bevares, man give sit besyv med. Det manglede bare, men i bund og grund handler det om at give et sobert og nuanceret svar på DeZZa's spørgsmål.

Det er muligt det lyder højrøvet, men jeg mener det ikke det sto mindre

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-10-05 14:08

Well... der bliver stillet et spørgsmål - og det bliver der så forsøgt svaret på.

Der er intet fordømmende i dette - som sagt arbejder jeg med unge, der sidder i situationen og tro mig, jeg har stor respekt for dem som mennesker og ingen fordomme i forhold til det liv, de lever/har levet.

Men bliver jeg stillet et spørgsmål, ja, så svarer jeg som jeg bedst kan. Bedrevidende? Tjaa... endnu engang afhængigt at øjnene, der ser. Hvis jeg nu havde været enig, var havde jeg næppe fået klæbet den etiket på. Bemærk i øvrigt, at jeg ikke har nedsat mig som noget som helst - men at du tilsyneladende sætter mig i den stol

Jeg synes, der er al mulig grund til at male fanden på væggen. Der er ingen fordele ved at tage nogen som helst form for stoffer, det må du da medgive? Ja, det er fedt at blive stimuleret, men det bliver sgu da aldrig sundt.

At blive høj på livet er da noget mere konstruktivt?

Ja, det er et naturligt spørgsmål. Brug af stoffer af variende type er en almindelig del af ungdomskulturen - men derfor skal det vel ikke ubetinget accepteres?
Desuden er jeg sikker på, at DeZZa og andre unge får nok bekræftelse i deres valg i deres miljø - det skader såmænd nok ikke at få lidt modvægt.

Vaxen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 14:14

vaxen -> Du kan være 100% sikker på at min kommentar : http://www.kandu.dk/dk/spg/76694#841476

..under ingen omstendigheder gik på dine indlæg i debatten, men på mange andres

Citat
At blive høj på livet er da noget mere konstruktivt?

Interessant spørgsmål, som jeg er villig til at diskuttere i kategorien Filosofi : http://www.kandu.dk/dk/emne/20805

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 14:16

Ps. Hvis det da er åndslivet vi er inde på?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-10-05 14:22

Ja, det var blandt andet åndslivet, jeg tænkte på - og alt, hvad livet ellers byder på.

Positivt, negativt, livets forunderlighed, livets facetter, de menneskelige tankemønstre, hvor smuk verden er, hvis man lige får kigget efter. Smag, lugt - alle sanser...

Livet er fedt!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 14:26

ENIG med vaxen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 14:29

Rettlese til vaxen :

Livet er bare for fedt!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-05 14:29

Sørgeligt dova, efter hvad du skriver er der tale om et vildt ekperimenterende blandingsmisbrug, men sørgeligt det er det,
men stangstiv af sprut, det er jo lovligt.

Måske skulle nogen læse bogen 'forbyd naturen' men den er hvist svær at opdrive.

Selv har jeg røget hash/pot i mange år, holder nu ikke regnskab med det, jeg gider dårligt at drikke sprut eller vin,
men drikker en del øl, sikkert 10-100 stykker om måneden. stærke øl giver mig migræne, så en <6% er mit foretrukne.
10-100 det lyder måske svingende, tja, jeg kan nu have en kasse stående urørt i månedsvis,
for kaffen det er den der trækker. Ja en kop kaffe og en smøg, så falder man helt til ro, det bliver da nok så'en 2-4kander om dagen.
Jeg lystsejler en del, på sådan en uges tur, tager jeg da nok 10 joint med, men de 7-9 af dem kommer med hjem igen.
Det jeg ville frem til er , at hvis kaffen og smøgerne, de manglede om bord, så ville jeg svømme i land efter det.

Jeg flyver også hangglider, enormt farligt vil mange sige, og der kan sikkert henves et link eller flere, med dødeligt udfald,
Og hvad skal man da også flyve med hangglider for,,,,,,, ? Suset ! Suset, det lader sjælens batteri op, vel og mærke lynladning.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-05 14:31

glemte da lige at jeg aldrig kunne finde på at røre en pille eller andre stoffer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 14:37

natmaden -> Du er sgu både for tyk, gammel og for fed til handgliders

..så dig tror jeg ikke en meter

Næeh... det er nogen af de dersens flyvende fjernstyrede satan'er du ævler om

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 14:39

handgliders ??? Ja.. det ku' lige passe Kampfisken

hanggliders ..for dælen da osse

</MOILOKYLE>

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-10-05 15:00

Tjah, DeZZa.. Jeg var til begravelse i går, -min veninde blev 48 år. Hun syntes også, at livet var for kedeligt, da hun var ung.. --Blev afhængig af forskellige ting, piller og spiritus. Men for 3-4 år siden fik hun børnebørn, en sød kæreste og hun blev rigtig glad for sit liv og holdt næsten op med at tage alting............ --Forrige fredag morgen vågnede hun bare ikke, hun var død i løbet af natten af en blodprop... ---Fordi hun TIDLIGERE havde været misbruger.

Næh, DeZZa, du kan ikke få stoffer uden "bivirkninger"... For det er de samme "bivirkninger", du nyder.. Når noget kemisk påvirker din hjerne, så tager hjernen samtidig lidt skade...

Og man giver da masser af medicin, Mol, til kræftsyge og andre alvorligt syge, -medicin der har alvorlige bivirkninger men som er nødvendig i forhold til den sygdom, der er tale om...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 15:02

Birgitta -> Derfor opvejer man også fordele og ulemper

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-10-05 15:18

Citat
dova: Og så er der dem der passer mere på og jeg har aldrig været afhængig af noget før ..

Nej, du passer ikke mere på, for du ved aldrig hvornår lige netop DU tager et eller andet, som du kan dø af.
Det behøver man ikke være afhængig for at det kan ske.

Og tror du virkelig, at de unge mennesker der hver uge indleveres til landets skadestuer, når de er kollapset og kun overlever p.g.a. hurtig lægehjælp, at de er forhærdede narkomaner.......Nej, de er ganske almindelige unge, som ifølge dem selv ikke er misbrugere, men bare elsker at fyre den af i weekenden og eksperimentere med forskellige stoffer.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-05 15:26

Molo da ligger da i kælderen, mågevinge(ikke delta) 12.53m i spænd, glidetal 0.7 ved 270kg, så du kan da godt komme bagpå

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 15:43

[hør] natmaden -> Er der virkelig plads i din kælder til en flyvetur med et span på 12.53 m. ???

dova -> Hvad du tror og hvad DeZZa tror ..er ligesom sagen uvedkommende. Præcis som flyveøvelserne

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 23-10-05 16:19

Det er et valg til at begynde med. Senere bliver det en kamp og hvis den ikke vindes en sikker dødssejler der trækker en masse uskyldige med sig.
Hvorfor ikke stræbe lidt højere og blive noget PÅ TRODS af omstændigheder, sætte sig nogle mål, der rækker ud over det begrænsede og hæmmende, det kan kun være opbyggende, karakterskabende og byggesten for fremtidige større bedrifter, - fremfor at gøre sig afhængig af et dumt giftigt stof, fysisk, psykisk, socialt og økonomisk, det er jo det rene slaveri.
At turde at være, fremfor at bedøve alle sanser og fjerne sig fra virkeligheden, hvor mulighederne eksistere, men ikke udfoldes for én uden bruge sine redskaber, der er unikke for hver enkelt af os.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-05 16:37

molokyle, den er som en slags kinesisk foldedims, den er kun lidt ovver 3m. sammenfoldet, vejer forresten ca.30kg.

nu vil jeg ha et liv i andre tråde, så farvel og fnisetobak.

Men DeZZa, svaret, det finder du her http://www.kandu.dk/dk/spg/76694#841183
Og så spis gulerødder i stedet for.

God rest week-end. Og må vores laster forlade os
Mvh. Jørgen.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 23-10-05 16:54

Hvis et andet land er krigerisk stemt overfor et andet, hvilket bedre våben end at bedøve folket med stoffer og gøre dem til slaver af det, med alt hvad der der af følger social nedtur.
Hvis en regering er skruppelløs, og ikke vil andet end magt og penge til eliten, hvilket bedre våben at introducere stoffer hos ungdommen, først og fremmest hos de mest intelligente, så er der jo ligesom lidt mere råderum ikke sandt eller hvad ?
Til stoffortalerne:
Tag lige og vågn lidt op! Se i spejlet og slå jer selv i hovedet ! Tag en kold tyrker Molo, jeg tror verden er ved være gået tabt af et stort menneske i dig !
Det tager én at genkende én, hvad genkender du?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-05 17:25

mulberry Det du skriver der passer fint på hvad Amerikanerne gjorde ved indianerne, de brugte bare 'Ildvand'=sprut.
Indianerne kendte havde allerede fredspiben, og mange middeler til at nå drømme og guder.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 23-10-05 19:33

Hold dig langt fra det hele..

Hash er i flere tilfælde end du aner, det afgørende skridt til en stofmisbrugskarriere..

Lyt ikke til fortalerne for hash! - de fortæller at de kan styre det, men det er der ingen garanti for at du kan..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 22:26

Alle -> Bare for at få det på plads : Jeg plæderer IKKE for at tager stoffer; hverken alkohol eller hash, men jeg nægter at kalde noget skidt, blot fordi det ikke ligefrem er sundt. Luften er heller ikke altid lige ren, men derfor skal man nu alligevel stadig trække vejret. Hvis man mener at hash som tobak er usundt? Tjaeh... så er det imod al sund fornuft at ryge, drikke, spise det, men som sagt; der er jo ingen der tvinger en dertil.

Ammestuehistorien om at hash er den direkte vej til hårde stoffer er noget vrøvl. Præcis som at man bliver alkoholiker af at drikke sin første bajer, eller man bliver fed af at spise en kage.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-10-05 22:37

Det der med kagen MOLO..den er altså go nok

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 23:04

mangorossa -> Så skal det dælen mig være en enorm stor en af slagsen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-10-05 23:12

Nope..bare tanken, så tager jeg et ½ kilo på *GG*

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-05 00:03

Så må det være en hashkage du tænker på?

..så bli'r man nemlig enormt sulten og må strax på Grillen og fylde sig med Pom'frider...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 24-10-05 02:03

Det staves altså 'påmfriddar' - natnat allesammen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-05 02:24

Ok. Ama'rkansk udgave : Pårmfriider (..med 'blødt' d !!!)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 24-10-05 08:54

Hvem sagde biologisk krigsførsel ?
Lad folket konsumere sig ihjel, det er meget smart.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-10-05 13:39

Mol, det du kalder "ammestuefortællinger" er virkeligheden for nogle...

Min søster begyndte med hash som teen-ager helt tilbage i "Flower Power-tiden" i de "glade" tressere... Og jeg beundrede da den sorgløshed hun også stod for i mine øjne. Da hun blev ældre, skulle der lidt mere til for at holde fast i sorgløsheden og lukke virkeligheden ude... "Men Pyt" sagde hun, "alting skal prøves mindst én gang, og jeg bliver alligevel ikke over fyrre".
Hun døde, da hun var 39. -Et halvt års tid efter at også hendes yngste datter var blevet tvangsfjernet...

---Uanset hvad man bruger af rusmidler så gennemgår man IKKE den "normale" udvikling rent psykisk og følelsesmæssigt. Uanset om man kalder det "brug" eller "misbrug". Man oplever IKKE at måtte gennemleve de sorger og den modgang som livet har til os alle. --Er man stresset, -så skal man have noget at slappe af på... Vil man feste, -så skal man have noget at blive "høj" på... Er man ked af det, -så MÅ man bare have noget til at klare DE følelser med...

Rusmidlerne er blevet et middel til at klare livet i alle situationer..
Men den personlige udvikling, menneskeligt, mentalt og følelsesmæssigt kører på lavt blus eller går helt i stå.

De fysiske bivirkninger er for nogle mennesker voldsomme. Andre tager næsten ikke fysisk skade, selv efter mange års misbrug. Men de mentale bivirkninger rammer ALLE! Uanset om det er hash, alkohol, heroin eller hvadvedjeg, man bruger gennem længere tid.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-05 14:15

Birgitta -> Jep ...for de samme som siger at modermælk er første step til et liv i alkoholtåger

Som jeg har sagt før : Er det et valg.

Unge mennesker på 13-14-15 år er måske ikke rustet til at tage dette valg, men når de som 17-18 årige er blevet afgiftet 1. gang er alt fremover 'på eget ansvar' !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-10-05 14:43

Det er så "de heldigste" mol.. Der er masser, der IKKE bliver afgiftede før de for længst er ude over det punkt, hvor de har et valg. Folk som "Bestemt IKKE misbruger, men BRUGER" diverse rusmidler.. Når de så første gang mærker konsekvenser så er de forlængst dybt afhængige. Både fysisk og psykisk. Og HVIS de ALLIGEVEL forsøger et stop, så opdager de, hvor skræmmende umodne de er og hvor langt bagud de er kommet med alle de ting, de ikke troede havde nogen betydning da de var "brugere".
De er HELT ude af stand til at begå sig i samfundet uden stoffer af en eller anden slags, fordi de aner simpelthen intet om, hverken samfund eller mennesker udenfor deres egne snævre kredse.

Prøv at se DeZZa, som hellere tager stoffer end han laver op på en hverdag som han er utilfreds med...
Er det bedre for HAM at ryge hash end at ændre sin hverdag??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-05 15:43

Birgitta -> Så var de nok nået 'derud' alligevel : Hash, bajere eller ej

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-05 15:47

Min ærlige mening er : Det er dybt ansvarsforflyttende at tro/postulere at hash, øl, tobak, kaffe eller andre rusmidler er lige lugt i helvede

..næeh; det er et godt netværk, familie, kammerater osv... der er afgørende for hvorledes man handler og tager vare på sig og sine. Ikke en 'indbygget' funktion i 'stoffet'.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 24-10-05 16:05

Enig Molokyle!!

Der er selvfølgelig et pænt stykke vej til helvede Ellers ville det meste af befolkningen jo sidde i rendestenen....

Problemet er bare, at for nogen er det lige præcis sådan - og ingen ved for hvem...

Hvad angår netværk - tjaa, så er et godt netværk ikke garant for, at man ikke kommer ud i misbrug... Men en ting er sikker - det er langt fra sikkert, at netværket er der, når man først sidder i saksen...

Jeg turde godt nok ikke tage chancen - og er STOLT af, at jeg aldrig nogensinde har røget hash - eller indtaget andre former for ulovlige rusmidler.

Jeg har drukket masser af alkohol, da jeg var yngre - nu gør jeg det slet ikke. Jeg elsker livet og synes ikke, at jeg oplever det i tågen..... Det er da antiklimaks!

Vaxen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-05 16:13

Lige MIN pointe vaxen

..jeg syntes blot jeg burde lade det siiiiive ..ind i debattørenes bevidsthed

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 24-10-05 21:38

Molo.

Du skulle vel ikke være Klaus Trier Tuxen i forklædning?!..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-05 21:59

Hvem dælen er : Klaus Trier Tuxen ? Kenden ikke personagen
Jeg hedder Henrik Mortensen og er datamatiker, hængerøv og beridder af Gud's nåde med ret til at bære høj hat og sabel !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 24-10-05 22:01

Nå!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 24-10-05 22:03
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-05 22:18

Nåeh... dén kegle. Joeh.. han minder bestemt om en grænsepsykotisk hofnar

..og jeg mindes svagt at have hørt ham lire en sludder for en sladder af på lokal tv ..en gang i forrige århundrede.

Han er vist kun ude på at være skæv hele tiden.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 24-10-05 22:22

Thank God, jeg blev sq helt klam ved tanken

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-05 22:33

Rart at kunne berolige dig creamygirl. Altid til tjeneste : http://www.nataliedee.com/painting-hug.jpg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 25-10-05 02:34

Fed side, du lige kom med der molo.
Nu er jeg altså hoppet ud af denne 'skuen uden ende' debat...
http://ding-dong.net/kandu/_pic/bums.jpg
God nat og sov godt.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 25-10-05 02:36

Fed side, du lige kom med der molo.
Nu er jeg altså hoppet ud af denne 'skuen uden ende' debat...
http://ding-dong.net/kandu/_pic/never-give-up.jpg
God nat og sov bare videre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-05 10:21

natmaden -> Hér er en anden virkelighed : http://digitalmirage.net/x3/files/html-food.jpg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 25-10-05 10:55

Jo, det er nok fra texas...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-05 11:08

Serveren ligger i Orlando/Miami ..har jeg tracet den til

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 25-10-05 15:01

Fedest !! Hvor mange html-sider, tror du han laver på en økokalvetunge ??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-10-05 01:25

Alle mine !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-10-05 06:19

Her er lidt brænde til bålet

Citat
Selv om røg fra både marihuana og tobak er fyldt med kræftfremkaldende kemikalier,
synes andre egenskaber i marihuanaen at forhindre røgen i at fremme udviklingen af kræft,
fremgår det af nye undersøgelser.

Forklaringen ligger i de ofte modsatrettede virkninger af på den ene side nikotinet i tobakken og på den anden side THC,
den aktive ingrediens i marihuanaen, siger dr. Robert Melamede fra University of Colorado i Colorado Springs.

Han fremlægger de videnskabelige beviser for dette i det seneste nummer af lægetidsskriftet Harm Reduction Journal.

Mens nikotin har flere egenskaber, der fremmer lunge- og andre former for kræft,
virker THC på måder, der modarbejder de kræftfremkaldende kemikalier i røgen fra marihuana,
siger dr. Melamede til det britiske nyhedsbureau Reuters.

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=318041
http://www.harmreductionjournal.com/home/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-05 07:43

Tak natmaden. Det var den artikkel jeg snakkede om hér : http://www.kandu.dk/dk/spg/76694#841185

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-10-05 08:21

Håber bare ikke at de finder ud af det samme om økokalvetunger
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Italiensk+mafiafest&btnG=S%C3%B8g&meta=

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-05 08:29

Politiken har samme artikel og hash og kræft, så det kan også være dér jeg så den?

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=404644

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-10-05 08:31

Må man byde på et lille baggrundsbilled til skrivebordet
NB ! ikke for sarte sjæle
http://ding-dong.net/kandu/_pic/Dsc00020b.jpg

Kommentar
Fra : wasabi74

Dato : 21-09-06 19:52

Hej du!

Jeg kan jo kun give dig ret i hvad de andre siger, at det er giftigt,det farligt og du kan dø af det! Men ved du hvad, jeg kan faktisk godt forstå dig! Jeg havde det sådan i mine teen år, og det endte dsv med at jeg ødelagde størstedelen af teenårene og voksenlivet!

Der er en grund til at du føler at livet i sig selv ikke er nok, der er en grund til at du vil fylde dig med diverse medicamenter! Og hvis jeg var dig ville jeg råde dig til at søge noget hjælp! Det kunne være i form af psykolog/psykoterapeut eller selvhjælpsgrupper! (anonyme narkomaner) Der er mange unge derinde der har det som du!

Eller bare en dog veninde? Har du een du stoler på?

Du har det ikke godt, for havde du det ville du ikke ødelægge dig selv på den måde, og det tror jeg godt du inderst inde ved! At du laver sådan en indlæg tror jeg er mere råb om hjælp end at du vil høre om et mindre skadeligt stof!

Hvis jeg overhovedet skulle anbefale dig noget så ville det jo være at finde en hobby, en kæreste nogle gode venner endda karaoke!

Prøv tænk en gang! Hvad er det ved stofferne du egentlig godt kan lide? Er det den flyvnde fornemmelse? Eller er det flugten fra livet? Jeg ved godt at alkohol ikke giver dig den samme følelse som speed, og det er også skadeligt! Men jeg tror ikke at det er selve den fornemmelse du jagter, for var det det, havde du ikke lavet sådan et indlæg!

Du ønsker at komme væk fra dine sorger, de ting der gør ondt! For jeg kan love dig at hvis du var glad over livet ,ville du ikke engang drømme om at fylde dig med rent gift. Du er nød til at stoppe inden du dør! Du er nød til at stoppe inden du bliver misbrugt, slået ned, arresteret, får en psykose, gør ting du vil fortryde! Kan du godt lide dig selv når du er på speed?

Hvad med dagen efter? Føler du en tomhed? Synes du at aftenen for inden var så fed når alt kommer til alt? Og tænker du bare på hvordan og hvornår du skal have den næste bane? Fylder det hele din hverdag? Fylder det hele dit liv?

Hvis du er helt ærligt overfor dig selv, ved du godt hvad jeg taler om! Du skylder ingen andre sandheden, men du skylder den for dig selv. Hvis du har lyst til en lille snak vil jeg mere end gerne snakke med dig, bare send en mail! Jeg vil ikke dømme dig, du får et råd hvis du øsnker det, men gør du ikke det, men har brug for at få luft, kan du gøre det!

Men husk at den næste bane kan betyde at du dør, du ender på den lukkede eller du gør noget du kommer til at fortryde! DU STÝRER IKKE STOFFERNE, STOFFERNE STYRER DIG!