/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Kan børn skrives op til bolig?
Fra : cristian
Vist : 1680 gange
24 point
Dato : 22-10-05 22:43

Jeg har tænkt på, om jeg skal skrive mine børn op til en bolig i København, så de har en bolig der kan betales, den dag de skal flytte hjemmefra. Men jeg har hørt rygter om, at de først kan skrives op, når de er 15 år. Er der nogle der kender til den problematik?
1. Kan man først skrive dem op når de er 15 år?
2. Hvor kan man i givet fald få dem opskrevet - og er der boligselskaber, man skal gå udenom?
3. Koster det et engangsbeløb, eller skal der betales så længe de står på en liste?
4. Gives der en garanti for at de får en bolig til den tid?

På forhånd tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 22-10-05 22:50

1. JA du kan først skrive dem op når de er 15 år.
3. I mange boligselskaber koster det kun noget hvis du er aktivt søgende, men det er forskelligt. Se på boligselskabernes hjemmeside.
4. nej

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-05 11:17

De steder mine børn er skrevet op, koster det ca. kr. 100 om året, også selv om de ikke er aktiv søgende, men kun

står på venteliste. Der gives ingen garantier for, at de får en bolig, når de engang ønsker at flytte hjemmefra, der kan

jo være stor forskel på hvor lange ventelisterne er. Hvis de engang vil læse videre, er det forholdsvis nemt, at få et

kollegieværelse.

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 16-11-05 13:04

1. I det boligselskab hvor vi bor kan børn først blive skrevet op, når de er 15, men det er vist forskelligt fra selskab til selskab.
2. Jeg tror bare du skal søge lidt på nettet efter forskellige boligselskaber.
3. Og det koster vist omkring 100- 200 kr. om året de fleste steder.
4. Der er vist ingen garantier, for det kan jo være ret svært for boligselskabet at vide hvornår der er en lejlighed ledig...

Håber du kunne bruge svaret...

Kommentar
Fra : camillaogoco

Dato : 28-06-06 20:43

i almene boligselskaber, skal barnet være fyldt 15 år, som skrevet ovenover.
deruvover koster det, deres årlige gebyr, pr selskab. dog kan man inden i boligbutikken på hovedbanegården eller på deres hjemmeside www.boligbutikken.dk, spare en del penge, hvis man ønskes, skrevet op i flere end 1 selskab. da de her, har en samlet pris afhængig af hvor mange selskaber man vælger.
disse skal også betales selvom barnet ikke står som aktiv bolig søgende