/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Registrerin
Fra : jeansgade
Vist : 549 gange
500 point
Dato : 22-10-05 22:23

kan jeg syne min bil uden registrering atesten . og derefter få den omregistreret i et andet navn stadig uden papire

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-05 22:26

NEJ

Kommentar
Fra : fnug72

Dato : 22-10-05 22:27

hej
nej det er ikke muligt uden de orginale papire

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-10-05 22:28

Men du kan gå på motorkontoret med stelnummeret - så kan der laves nye papirer.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 510 point
Dato : 22-10-05 22:28

Registreringsatesten er bevis på at du har rådighed over køretøjet.
Den sidst kendte registrerede ejer kan underskrive en erklæring på at atesten er bortkommet. Men det er lidt besværligt.

Kommentar
Fra : fnug72

Dato : 22-10-05 22:32

ja der kan laves nye papire men de bliver sendt til den person der er/var skrevet som ejer på bilen. hvorfor??

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 22-10-05 22:57

jeg har fået dem væk, og jeg skal have bilen synet på TIRSDAG........ hvorefter den skal sælges. Jeg er næsten sikker på den kan synes uden papir men omregistreingen ved jeg ikke. Kan den omregistreres til en anden uden papire...

Jeg kan desvære ikke give flere point

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-10-05 23:01

Du kan IKKE få den registreret UDEN papirer.

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 22-10-05 23:15

nej jeg har selv fundet ud af en genpart af regatesten kun koster 50 kr :)

Kommentar
Fra : fnug72

Dato : 22-10-05 23:20

sidst jeg fik en kostede det ikke noget, jeg skrev bare et brev til CRM og fortalte dem hvad mit problm var, og så sendte de mig en ny, jeg har desværre smidt adressen ud.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-10-05 23:30

Var du ejer af bilen sidst der var nummerplader på ?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 22-10-05 23:34
Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-10-05 00:15

Nej, det kan du ikke.

Hvis attesten er blevet væk, skal der via motorkontoret søges nye papirer hjem, og dem skal den sidst registrerede ejer underskrive.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-10-05 00:16

og nej, der kan ikke laves nye papirer ud fra stelnummeret, medmindre bilen skal rundt om Toldkontoret.

Der kan kun bruges det tidligere (hvis uden plader) eller det nuværende registreringsnummer.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-10-05 00:19

Og nej, du kan hverken syne eller omregistrere uden papirerne.
Du skal henvende dig til dit lokale motorkontor, få en ansøgningsblanket og det koster 50 kroner.

Hvis du ikke var den seneste registrerede ejer, skal den tidligere ejer skrive under, og der kan samtidig skrives, at den nye registreringsattest s´kal sendes til dig.
Men der går ca 3 uger, så du kan godt glemme det med syn på tirsdag.

mvh dova

Kommentar
Fra : RISKOGER

Dato : 23-10-05 08:14

Har du været på ferie i bil?
så kunne reg.attesten jo evt. ligge sammen med dit pas.
"bare en mulighed".

Hilsen Riskogeren

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-10-05 12:27

Du kan syne bilen uden registrerings atest, men når du skal sælge bilen så må du have en ny atest.Jeg har synet mange biler uden registrerings atest.
alimak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-10-05 14:07

{citat]

Du kan syne bilen uden registrerings atest, men når du skal sælge bilen så må du have en ny atest.Jeg har synet mange biler uden registrerings atest.

[/citat]

Det kan man så kun, hvis det er syn i forbindelse med at der er indkaldt til periodisk syn, hvor indkaldelsesblanketten skal med til synet.

mvh dova

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-10-05 14:15

Korekt dova
alimak

Godkendelse af svar
Fra : jeansgade

Dato : 23-10-05 17:47

ja ja det er jo kun point