/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
tilføje tekst og billede
Fra : hubi
Vist : 371 gange
60 point
Dato : 22-10-05 18:35

hey jeg skal kunne gøre sådan at de folk der besøger min hjemmeside skal kunne tilføje et billede og noget tekst... er der nogen der kender koden til det??

//jesper

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-10-05 18:44

det kommer vel an på om din hjemmesiders udbyder tillader det - men prøv at kigge på www.123hjemmeside.dk der er mulighed for at tilføje billede ved besked i gæstebogen - så kan du lure metoden

Kommentar
Fra : hubi

Dato : 22-10-05 19:55

okay, jeg har fundet den her kode, men hvad skal jeg tilføje i koden for at den vil tilføje det man skriver i felterne til en html side, jeg laver

Kommentar
Fra : hubi

Dato : 22-10-05 20:02

sorry her er koden...
Vis som eksempel
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da" lang="da">
<head>
<title>CSS på tabeller</title>
<style type="text/css"">
body
{
background:rgb(102,153,204);
font: 0.9em arial, sans-serif;
}
fieldset
{
border:2px groove rgb(153,204,255);
width:500px;
padding: 15px;
}
legend
{
letter-spacing: 3px;
color:rgb(0,51,102);
font-weight: bold;
}
label
{
width:150px;
vertical-align:top;
color:rgb(0,51,102);
float:left;
}
div
{
margin-top:15px;
}
#t1, #t2, #t3, #t4, #t5
{
border:1px inset rgb(153,204,255);
width: 300px;
background:rgb(148,204,252);
}
#t5
{
height:80px;
overflow:auto;
}
#submit
{
background: rgb(102,153,204) url("save.png") no-repeat 0% 50%;
border:2px outset rgb(153,204,255);
width:150px;
}
</style>
</head>
<body>

<form action="" method="post">

<fieldset>
<legend>Personlige oplysninger</legend>
<div>
<label for="t1">Navn:</label><input type="text" name="navn" id="t1" /><br />
<label for="t2">E-mail:</label><input type="text" name="mail" id="t2" /><br />
<label for="t3">Websted:</label><input type="text" name="url" id="t3" /><br />
</div>
</fieldset>

<fieldset>
<legend>Eventuel kommentar</legend>
<div>
<label for="t4">Overskrift:</label><input type="text" name="overskrift" id="t4" /><br />
<label for="t5">Kommentar:</label><textarea name="kommentar" id="t5" rows="3" cols="20"></textarea><br />
</div>
</fieldset>

<div><input type="submit" value="Gem oplysninger" id="submit" /></div>
</form>

</body>
</html>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 06:45

Din kode uploader intet før du indsætter et CGI script i din action="..." parameter i <form...> markøren.

Du kan kun lave bruger upload med serversidescripting : ASP, PHP, Perl eller anden CGI. Du skal derfor først finde ud af hvilken CGI din host tilbyder.

Her er et eksempel på upload af billedfiler i PHP : http://www.htmlgoodies.com/beyond/webmaster/article.php/3548746

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 08:20
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 08:24

Ps. Du skal også tanke på hvor billederne skal placeres, og hvordan de skal præsenteres (galleri?) på siden. Tror du ikke det er lettere blot at bede folk sende billederne til dig pr.email og så selv sætte dem ind? Så er du også sikret mod at folk uploader ulovligt materiale (..billeder med copyright eller børneporno)

</MOLOKYLE>