/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Stjæler min processor kraft
Fra : perkh
Vist : 405 gange
100 point
Dato : 22-10-05 17:29

Kender nogen dette problem? Følgende fil msnmsgr.exe bruger i perioder alt processor kraft.
Jeg benyttet Win xp pro og er i øvrigt beskyttet mod hvad som helst
mvh.
Perkh

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 22-10-05 17:37

det er messenger skyld.

ved ikke hvorfor, men luk det og derefter luk det op igen.

Havde lige en ved, der havde samme problem

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 22-10-05 18:51

Hvis jeg var dig så ville jeg afinstallere messenger og msn.. og så hente den nyeste version af msn på microsofts hjemmeside... Hvis du da bruger msn..
->Brommi

Kommentar
Fra : perkh

Dato : 23-10-05 10:25

Tak for jeres svar, begge dele havde været prøvet og ja det hjælper men problemet vender bare tilbage, så det er ikke løsningen?
mvh.
perkh

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 23-10-05 10:28

Hmm.. Måske for mange samtalevinduer åbnet på samme tid?

Ellers ved jeg det virkelig ikke.

//Kettedk

Kommentar
Fra : perkh

Dato : 23-10-05 10:33

Hej kettedk. Nej det er ikke tilfældet.
mvh.
perkh

Kommentar
Fra : perkh

Dato : 23-10-05 10:33

Hej kettedk. Nej det er ikke tilfældet.
mvh.
perkh

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 23-10-05 12:02

Prøv at hente Gilly Messenger, det er ikke så avanceret, men det bruger vist ikke så meget RAM.

//Kettedk

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 23-10-05 12:56

Lyder underligt.. har du opdateret din windows ?

Kommentar
Fra : perkh

Dato : 23-10-05 16:25

Hej Brommi. yeb min windows er fuldt opdateret.Der er ikke nogen klar linie i problemet! hvis jeg lukker filen forsvinder problemet med det samme. Hvis jeg så starter det igen kan det køre helt uden problemer, for så pludselig at være et problem igen?
mvh.
perkh

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 23-10-05 16:35

Jeg har en idé om at messenger forsøger at tilgå en resource som et andet program enten blokerer for eller har reserveret. Hvis du har et antivirus eller firewall program installeret.. så prøv at disable det indtil du har konstateret det ikke er det.. HUSK at enable det igen.. hvis det er det der forårsager problemet så må vi finde en løsning på det virus/firewall problem

Kommentar
Fra : perkh

Dato : 23-10-05 16:49

Jeg har haft samme ide og har prøvet meget. har sågar prøvet med flere skift mellem Fsecure og Norman som er mit foretrukne. Jeg benytter den version som har ad-Aware integreret denne kombination holder næsten alt væk
intet har hjulpet. Begge de nævne programmer er i proffesionelle udgaver. men du har ret i at det virker som om noget pludselig får programmet til at gå amok. men selv minituøse studier af aktive system processer har ikke kunnet give mig et fingerpeg. Kan jo også være noget i selve programmet og efterhånden hælder jeg mest til den teori men jeg kan ikke underbygge det.
mvh.
perkh

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 23-10-05 17:01

Jeg kender et program der måske kan hjælpe med at lokalisere fejlen... Dette program kan se præsist hvor meget en enkelt resource bruger og evt blokere for den så fejlen ikke opstår igen.. det er forholdsvist simpelt og nemt at bruge.. Hvis man kigger på msnmsgr.exe så er der et par forbindelser åben.. Men prøv.. du kan hente det her
http://www.freshsw.com/xns/pro/

Kommentar
Fra : perkh

Dato : 23-10-05 17:05

Hej Brommi, Jamen det prøver jeg da.. tak
Perkh

Kommentar
Fra : perkh

Dato : 23-10-05 17:34

Hej Brommi. Det ser ud til at jeg har ikke mindre en 5 connetions til msn lige når jeg starter min pc?
mvh.
perkh

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 23-10-05 17:42

hmm okai.. det er et par stykker for meget.. jeg har 2 et par mins efter jeg har startet min op... prøv nu at ligge mærke til hvor meget de forskellige resourcer bruger oig hvornår de opstår.. og evt hvilke/n port den resource bruger.