/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sende filer gennem mIRC og MSN i Win XP
Fra : Caine
Vist : 390 gange
400 point
Dato : 29-10-02 19:32

Hej

Jeg kan ikke sende filer gennem mIRC og MSN hvorfor???
Jeg bruger Win Xp og har prøvet at lukke min firewall ned (Sygate Personal Firewall Pro 5.0), bruger IKKE Windows egen firewall,
Min forbindelse er: Stofanet Flexrate
Kan i give et svar på det???

Kommentar
Fra : jumbovorre

Dato : 29-10-02 23:05

Ligger der ikke en firewall i din udbyder...!? Det er mit problem...

Steffen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-10-02 11:58

"Caine" <Caine.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:glAv9.193167$Qk5.6721161@news010.worldonline.dk...

> Jeg kan ikke sende filer gennem mIRC og MSN hvorfor???
> Jeg bruger Win Xp og har prøvet at lukke min firewall ned (Sygate
> Personal Firewall Pro 5.0), bruger IKKE Windows egen firewall,
> Min forbindelse er: Stofanet Flexrate
> Kan i give et svar på det???

Måske er portene programmer bruger til kommunikation lukket fra Stofa's
side.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Nu med mit nye Chieftec røntgen mod.

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 30-10-02 14:37

Hej

Stofanet har ikke nogen firewall men noget der hedder:"Network Adress Translator (NAT)"

Kommentar
Fra : wee

Dato : 01-11-02 22:13

du skal åbene nogle porte i din router :

til MSN:
både ind- og udgående TCP tilslutning bruger portene 6891 til 6900. Det tillader op til 10 overførelser på en gang. hvis du kun åbner port 6891 så kan du kun hente/sende en fil ad gangen.

P.S Det virker ikke hvis du NAT slået til (automatisk uddeling af ip'er)

jeg håber du kan bruge dette til noget

Accepteret svar
Fra : dr_scooter

Modtaget 400 point
Dato : 15-11-02 00:10

Kontakt stofa support. der er fordi de har blocked din "sende mulighed".

Har haft samme problem... de ordner det hele.... bare ring..... sværere er det ikke......
Alt andet kan du ikke bruge til noget..... sorry alle i andre:)

vh. dr_scooter