/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hjælp til min hjemmeside.
Fra : AnnLou
Vist : 940 gange
300 point
Dato : 29-10-02 19:14

Hej!
Jeg havde regnet med at jeg nok skulle kunne finde ud af at få banket en hjemmeside sammen, men det går bare ikke helt som planlagt.... se gerne på min side: toplanguages.com. Som i kan se er det ikke just det som jeg gerne ville komme frem til, og jeg har brug for hjælp...!!
Jeg har lavet designet, men jeg tror måske at mit FTP program laver fejl, der er også en stor sansynlighed for at det er mig der fejler..
Nu vil jeg så gerne slette alt det der ligger, og starte forfra, gerne med Frontpage. Fra Frontpage skulle det også være muligt at uploade direkte, ik´?
Når jeg prøver at uploade det nye fra Frontpage, lykkedes det ikke, der kommer en melding som siger: unable to open http://www.toplanguages.com og så et par mulige årsager.
Er der nogen af jer, der kan komme med et godt råd? Jeg er en fattigr.. så jeg har ikke mulighed for at få en pro. til at ordne sagerne, så jeg ville være taknemmelig for jeres hjælp (endnu en gang ).
Ann Lou.

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 310 point
Dato : 29-10-02 19:36

Hej Ann,

umiddelbart mangler du en Index fil a la index.html eller default.html i din rodmappe, som så vises når man kommer ind på din hjemmeside i stedet for at vise det indhold som den gør nu...

hoster du den selv på en server eller ligger den på et webhotel?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : AnnLou

Dato : 29-10-02 19:57

Hej Strarup,
Du er godt nok hurtig, fedt nok!!
Ja, jeg hoster den vist nok selv, jeg har da betalt for domæne, og en "hostingpack"... Jeg har også en del papirer med en del info, men jeg har ikke helt tjek på det!! Du kender mig jo iøvrigt i forvejen
Men, jeg har da lavet en side i Frontpage der hedder index, men jeg kan ikke uploade dette material. Jeg aner ikke hvad en rodmappe er....???
Tak for hjælpen,
Ann Lou (Maarup, iøvrigt....)

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 29-10-02 20:19

Hej Ann,

yup... kører WinXP ellers godt nok, og har du fået fat i et Dansk tastatur?

det jeg mener med om du hoster selv er om du har den liggende på din egen computer (webserver) eller et sted ude på nettet hos et eller andet selskab...

tja... jeg har nok brug for nogle flere oplysninger for at ka' vejlede dig bedst mulig... f.eks. hvis du har den liggende et sted ude på nettet, hvor og hos hvem... så ka' jeg se om de ikke har nogle oplysninger liggende... hvilket ftp program osv.

eller hvis du hoster den selv på din computer hvad du bruger som webserver... (Apache, IIS eller andet)

rodmappen er den side som bliver vist frem i øjeblikket, når man kommer ind på siden...

den ka' f.eks. se sådan her ud....
-------------------------------------
mappe 1
mappe 2
mappe 3
index.html
logo.jpg
spansk.html
dansk.html
-------------------------------------

hvis du ikke har lyst til at oplyse disse informationer herinde ka' du evt. maile dem til mig på strarup@worldonline.dk

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : AnnLou

Dato : 29-10-02 20:59

Hej Strarup,

Jeg har sendt en mail til dig.
Jeg "tør" ikke lægge al info her, hvis der nu var nogle som var frække nok til at lægge noget porno eller andet ud på min side, ville jeg jo ikke ane hvordan jeg skulle få det fjernet...............)!!!!!

Saludos, Ann Lou

Kommentar
Fra : tina0120

Dato : 29-10-02 21:40

Det nemmeste er, hvis du bruger en udbyder, der understøtter frontpage extensions, for så kan du udgive direkte fra programmet. Hvis du er i tvivl om, hvorvidt din udbyder går dette, kan du bare maile til dem.

Venlig hilsen
Tina

Kommentar
Fra : litium

Dato : 30-10-02 14:32

Hej AnnLou
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med dit spørgsmål. Om du har brug for hjælp til Frontpage eller om du vil lave en fed hjemmeside. Til det sidste kan jeg sige at jeg selv er igang med at lave en hjemmeside. Jeg bruger et program der hedder swish 2.0. Det kan vist nok hentes på nettet (prøv www.twocows.com f.x. de har den måske. eller bare swish selv). Det fungerer fint sammen med frontpage, og man får nogle rigtig lækre effekter, som for det første ikke tager særlig meget plads (og derfor ikke går ud over hastigheden din side popper op med), og for det andet er nemt at bruge. Held og lykke!!

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 10-11-02 20:20

Davs du

Indtil videre kan jeg se at du har fået oprettet 6 biblioteker.

Når man taster www.toplanguages.com havner man i det som hedder roden på hjemmesiden.

For at folk ikke ser dine biblioteker, skal du som Strarup skriver uploade en index.html fil til hjemmesiden.

Så vil folk ALTID få vist indholdet af denne side, når de taster www.toplanguages.com i deres browser. Hvis denne fil mangler, får du det resultat som du har nu.

Har du forsøgt at få adgang til kontoen med et ftp-program ?
Hvad blev resultatet ?

Og hvor langt er man med løsningen, jeg kan se at dit spørgsmål er 10 dage eller ældre ?

mvh

Kommentar
Fra : AnnLou

Dato : 10-11-02 21:29

Hej Zonker,
Tak for dit svar, der er desværre ikke sket så meget i sagen....
Jeg ville gerne have noget helt nyt materiale ind, via Frontpage, men jeg kan ikke uploade herfra.
En index fil, kan den godt være tom?
Har du et godt tip til et godt FTP-program, og et godt eksempel på en god hjemmelavet hjemmeside?
Hvordan kan jeg fjerne de biblioteker der p.t. ligger?
Jeg ville VIRKELIG gerne have det til at funke.......
Saludos, Ann Lou (alias spørge-Jørgen))

Kommentar
Fra : AnnLou

Dato : 13-11-02 00:08

Hej Hanne,
Tak for dit svar, KANON!! Som du kan se, er det lykkedes at uploade index.htm. Jeg brugte det FTP program jeg havde i forvejen, så det var ikke der at den var gal...

Men, som du kan se, halter designet noget ) Jeg har også Dreamweaver, og ville være glad hvis jeg kunne lave designet her. Indtil nu har jeg bare lavet en side og så gemt den som index.htm men jeg må gøre et eller andet helt galt.

Har du mulighed for at give mig instrukserne til hvordan jeg får startet op med Dreamweaver ?

Tak for hjælpen,

Ann Lou

Godkendelse af svar
Fra : AnnLou

Dato : 15-11-02 19:02

Tak for svaret strarup.