/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
ID3-tags til mp3...
Fra : akaup
Vist : 507 gange
200 point
Dato : 22-10-05 12:43

Hej!
Jeg har en del mp3'er i mapper med navn således:
Artist - (år) Album
Mappen indeholder så for det meste "Tracknumber - trackname" + folder.jpg af coveret.

Kender I et program der kan få lavet et korrekt ID3-tag med alle oplysningerne på rette sted? Det skal gerne kunne tage mange albums af gangen.

På forhånd tak - Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-10-05 13:14

Akaup -> Slet dog alle de andre enslydende spørgsmål. Du får absolut intet ud af at stille samme spørgsmål flere gange i samme kategori/emne. Gem hellere dine point til at øge pointene i et af spørgsmålene på et senere tidspunkt, det bringer spørgsmålet i Emne-Top 10 igen. Det du gør nu har ingen effekt. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 22-10-05 13:31

>Det du gør nu har ingen effekt. Hilsen Arne

Og hvad får dig til at tro at jeg ikke har fået meddelsen "Der er sket en fejl - prøv venligst igen - kontakt kandu hvis problemet fortsætter."???
Har selvfølgeligt prøvet igen - men først nu ser jeg at spørgsmålet er gået fint igennem alligevel

Mvh. Akaup

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-10-05 13:34

OK så, men du kan stadig nå at slette alle de overflødige spørgsmål. Ingen grund til at blive sur på mig. Jeg er jo blot venlig.

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 22-10-05 14:15

>Ingen grund til at blive sur på mig. Jeg er jo blot venlig.
Det er jeg så sandeligt også - slutter jo med "Mvh"... Den sure smiley var til kandu.dk!
Og tak for info om at man kan slette ikke besvarede spørgsmål - det vidste jeg ikke!
Desværre tog det lang tid at slette - da den hver gang kom med samme meddelelse som før - så endnu engang ""!
Mvh. Akaup - der stadig mangler svar på spørgsmålet

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 22-10-05 14:17

Og tilbage til spørgsmålet

Hvad med denne

http://www.id3-tagit.de/english/index.htm

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-10-05 14:46

Akaup -> Jeg har hørt om et nyt Audioprogram ved navn JetAudio. Det skulle være så godt at selv erfarne Winamp-brugere skifter til det i 100-vis. Det er gratis og kan downloades her: Mener at det kan lave id3-tags også. Prøv det:

http://www.jetaudio.com/

M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 22-10-05 15:55

arne styr dig !
hej Akaup du kan bruge Tag&Rename det er et super godt program.
http://www.softpointer.com/tr.htm

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 22-10-05 17:56

Hej Arne
Tak for du læser alle de gode tips
Hvornår er du omvendt fra Windows Medieplayer til Jetaudio
Jeg er stadig tilfreds med mit Jetaudio

IPM

Kommentar
Fra : vixen

Dato : 22-10-05 17:58

Jeg bruger itunes.
www.itunes.dk
Man kan hente tags gratis til så godt som alle album samt lave play lists osv. (Jeg havde 412 cd'er og der var kun 1 de ikke havde tags til!!!) Man kan bruge den UDEN en ipod!!
Vixen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-10-05 18:02

IPM -> Jeg bruger stadig WMP men derfor kan jeg da godt anbefale andre programmer hvis de kan noget som WMP ikke kan. Venlig hilsen Arne.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 22-10-05 18:06

med programmet kan du markere dine mp3 filer (et hel album) og få oplysningerne fra freedb.org
som alle cd ripper programmer bruger.
god fornøjelse

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 22-10-05 18:19

Hej Arne
Jeg har jo også anbefalet i mange år Winamp (også Til Arne.Jakobsen, men uden held) lige til jeg prøvede Jetaudio,der var så mange ting i denne mediplayer som overgik Winamp.Det kan man også se på hvor mange downloads der er sket på Jetaudio inden for den sidste måned.

Længe leve
http://www.jetaudio.com/

IPM

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-10-05 19:10

IPM -> Da jeg senest stillede spørgsmål om WinAmp's fordele fremfor WMP - fik jeg ikke nogen overbevisende svar. Skal jeg idag overføre såvel mine 9000 musiknumre og 200 afspilningslister til en anden Mediaplayer er jeg bange for at det tager uforholdsmæssigt lang tid og er skide besværligt. Jeg er heller aldrig blevet overbevist om at jeg IKKE mister noget blot for at få noget andet som jeg måske slet ikke har brug for. Så jeg beholder min WMP-10.

Godkendelse af svar
Fra : akaup

Dato : 23-10-05 17:51

Tak for svaret refi + andre.
Programmet virker helt efter hensigten - har ikke prøvet de andre.
Kan foriøvrigt oplyse at jeg skal have lavet tags'ene til et jukebox program - The Pc Jukebox.

Mvh. Akaup

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-05 17:55

Selv tak - fortsat god week-end