/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Pink Floyd spørgsmål
Fra : Seeman
Vist : 431 gange
24 point
Dato : 22-10-05 11:22

Hvem/hvad er Maggie som bliver nævnt flere gange på "The Final Cut" albummet, bl.a. i nummmeret The post war dream?

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 22-10-05 11:53

Det er Magerethe Thatcher, Gamle engelske premierminister

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 22-10-05 11:54

Det er Magrethe Thatcher, Gamle engelske premierminister

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-10-05 11:54

Det var til dels Margaret Thatcher der har æren får at The Final Cut i stedet blev til et album med nye sange. Med udbruddet af Falklandskrigen var Roger Waters vrede og krigslede vækket igen. Nu skulle engelske soldater igen dø - og for hvad?

"What have we done to England
Should we shout, should we scream?
What happened to the post war dream?
Oh Maggie, Maggie what have we done?"

http://pinkfloydhyperbase.dk/thewall/bagmuren.htm

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 22-10-05 11:56

Og "old Haig" (som hun tager en cruiser med for at få falkland tilbage) er gamle Alexander Haig, der var udenrigsminister

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 34 point
Dato : 22-10-05 12:00

Og Galtieri (som "took the Union Jack") var Argentinsks Præsident og general (Leopoldo Fortunato Galtieri), som var den, der basatte Falklandsøerne.

Og så er historien vist på plads

Godkendelse af svar
Fra : Seeman

Dato : 22-10-05 12:27

Tak for svaret erling_l.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-10-05 12:43

Navnet er Magaret og ikke Magrethe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-10-05 12:45

Stavefejl Margaret

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 22-10-05 15:08

Margaret er naturligvis korrekt - men må medgive, at jeg ikke slog det op for at checke - personen er nu nok alligevel ikke til at tage fejl af - noget markant, må man sige

Velbekomme Seeman - så længe du spørger om Pink Floyd er vi på hjemmebane .-)